«همدم» میزبان نوای قاریان کرسی تلاوت رضوی
کد خبر: 3810253
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵

«همدم» میزبان نوای قاریان کرسی تلاوت رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ به مناسبت ماه مبارک رمضان کرسی تلاوت رضوی با حضور قاریان و حافظان بین‌المللی در مؤسسه خیریه همدم مشهد برگزار شد.

«همدم» میزبان نوای قاریان کرسی تلاوت رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محفل تلاوت رضوی در مؤسسه همدم شامگاه گذشته، 19 اردیبهشت ماه، با تلاوت ابوالفضل نوروزی، قاری نوجوان مشهدی آغاز شد.
در ادامه این محفل نیز حجت‌الاسلام محمدمهدی رجبی، حافظ کل قرآن به سؤالات حاضران از صفحات مختلف قرآن پاسخ داد و بر اساس محفوظات خود آیاتی از سوره‌های «آل‌عمران»، «رعد»، «طه» و «مائده» را تلاوت کرد.
این حافظ بین‌المللی قرآن با اشاره آیاتی از سوره «مائده» عنوان کرد: در سوره مائده آیات مختلفی وجود دارد که شأن نزولی به جزء شخصیت امیرمؤمنان و جایگاه ولایت نمی‌توان تصور کرد و این موضوعی است که اکثر مفسران سنی مذهب و البته همه مفسران شیعه به آن اشاره دارند.
در ادامه محفل تلاوت رضوی خیریه همدم، عبدالجلیل اشرفی از قاریان ممتاز خراسان رضوی آیاتی از سوره «ابراهیم» و همچنین سوره «فاتحه» را تلاوت کرد و پس از آن گروه تواشیح و همخوانی فدک الزهرا(س) قطعه «اسماءالحسنی» و اثری با نام «یا زائر» را به دو زبان عربی و فارسی تقدیم به ساحت قدسی حضرت رضا(ع) کردند.
پایان بخش برنامه‌های قرآنی این محفل از سلسله کرسی‌های تلاوت رضوی قرائت حمید شاکرنژاد بود که این قاری بین‌المللی نیز به تلاوت آیات 95 تا 101 از سوره «انعام» و همچنین سوره «بلد» پرداخت.
در انتهای این محفل قرآنی با حضور مسئولان بهزیستی خراسان رضوی از قاریان، حافظان و قرآنیانِ اجراکننده این کرسی تلاوت رضوی تجلیل شد و به منظور این تقدیر آثار هنری و صنایع دستی مددجویان مؤسسه خیریه همدم به قرآنیان حاضر در این محفل قرآنی اهدا شد.
انتهای پیام

captcha