خوشاب سالمندترین شهرستان دیار سربداران
کد خبر: 3846438
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴

خوشاب سالمندترین شهرستان دیار سربداران

گروه شهرستان‌ها ــ رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به جمعیت سالمند سبزوار در حد 9درصد گفت: بیشترین جمعیت سالمند در دریار سربداران مربوطه به شهرستان خوشاب با 11درصد است.

خوشاب پیرترین شهرستان دیار سربداران

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا مسلم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار امروز 9 مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان با بیان اینکه از شهریور ماه سال 97 پرداختی بیمه‌ها به تعویق افتاده است  و یکسال طلبکار هستیم، اظهار کرد: با توجه به پوشش سلامت جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، خوشاب، جوین، جغتای، داورزن و جغتای در این بخش با مشکلاتی روبرو هستیم و به دنبال ایده‌آل‌ها نیستیم اما سعی کرده‌ایم پرداختی از جیب مردم کم باشد و خدمات مناسبی را ارائه بدهیم.

وی ادامه داد: در بخش خانه‌های بهداشت با 1200 نیروی آموزش دیده در حال خدمت رسانی هستیم، لیست تمام افرادی که از طریق ثبت احوال دریافت شده و پرونده الکترونیک برای آنان تشکیل شده است، تاکنون 85درصد در مناطق شهری و 93 درصد در مناطق روستایی یک مرتبه خدمات بهداشتی دریافت کرده‌اند.

مسلم با اشاره به پوشش 100درصدی واکسیناسیون کودکان و نبود کمبود واکسن افزود: در بخش حمایت از بیماران خاص مانند تالاسمی و بیماران MS سال گذشته 290 میلیون تومان اعتبار داشتیم که در سال جاری به 330 میلیون تومان شده و در 6 ماه نخست سال 190 میلیون تومان هزینه شده است.

درآمد پزشکان وابسته به نسخه نویسی است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به مشکلاتی که در بخش درمان وجود دارد و گاها پزشکان اقدامات غیرضروری و عمل‌های جراحی اضافی دارند به دلیل اینکه درآمدشان وابسته به نسخه‌نویسی است، افزود: این غیر منطقی است که در سبزوار روزانه 120 بیمار MRI می گیرند و نرمال باید 20 تا 25 مورد باشد، همچنین باید گفت درصدی از بستری‌های بیمارستانی غیرضروری است.

وی افزود: همچنین بودجه سلامت از سال 90 تا 97 دوبرابر شده است و این بودجه با بودجه کشور آمریکا برابری تقریبی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه با اشاره به جمعیت سالمند سبزوار در حدود 9درصد افزود: بیشترین جمعیت سالمند در دریار سربداران مربوطه به شهرستان خوشاب با 11درصد است.

توقف ساخت بیمارستان خوشاب
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا درباره مشکلات ساخت بیمارستان خوشاب و نبود پزشک متخصص در شهر سلطان‌آباد، گفت: برای درمان بسترها ارائه خدمات تخصصی تعریف نشده است اما برای شهرستان خوشاب و داورزن با همکاری پزشکان متخصص جهت ویزیت سرپایی مریض‌ها گاهی اوقات پزشک متخصص فرستاده می‌شود.

مسلم با تاکید بر اینکه اعضای شورای اسلامی سلطان‌آباد برای اهدای زمین ساخت بیمارستان در سال‌های گذشته سر ما کلاه گذاشتند و با ما صادق نبودند، بیان کرد: تا زمانی که مشکل معارض زمین‌ها حل نشود پروژه ساخت بیمارستان متوقف می‌شود.

وی افزود: در این رابطه در روزهای گذشته به فرماندار شهرستان خوشاب 45 و رئیس شورای شهر سلطان‌آباد نامه نوشتیم، اما پاسخی دریافت نشد. در صورت حل شدن مشکل زمین این قول را می‌دهیم بیمارستان 32 تختخوابی سلطان‌آباد در فاز اول ساخته شود.

در این جلسه دکتر نعمت شاهی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز با بیان اینکه عمل قلب باز در سبزوار 111 درصد و عمل چشم 26درصد افزایش یافته است، گفت: اعزام بیماران به مشهد 6 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته و از 155 مورد به 146 مورد رسیده است.

وی با اشاره به تعطیلی سه مرکز زیبایی به دلیل نداشتن مجوز و پلمپ 4 مطب دندانپزشکی در سبزوار، بیان کرد: 7800 کارت اهدای عضو جدید در سال 97 صادر شده و در حال حاضر و در مجموع 28 هزار نفر در سبزوار دارای کارت اهدای عضو هستند.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha