برپایی مراسم گل‌ریزان در ۵۸ بقعه متبرکه خراسان رضوی
کد خبر: 3856973
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

برپایی مراسم گل‌ریزان در ۵۸ بقعه متبرکه خراسان رضوی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف خراسان رضوی از برپایی مراسم گل‌ریزان در ۵۸ بقعه متبرکه خراسان رضوی به‌منظور کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد همزمان با سالروز ولادت پیامبراکرم‌(ص) و امام جعفر صادق(ع) خبر داد.

برپایی مراسم گلریزان در 58 بقعه متبرکه خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، امروز، 22 آبان‌ماه در نشست خبری «به رسم ابرار» با موضوع کمک به زندانیان جرایم غیرعمد که در محل این اداره‌کل برگزار شد، ضمن عرض تبریک به‌مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که امروز در جامعه وجود دارد افرادی هستند که به دلایل جرایم غیرعمد باید دوران ندامت خود را در زندان بگذرانند که برای ارتقای سطح فرهنگ این افراد فعالیت‌های فرهنگی با تعاملاتی که با سازمان زندان‌ها داشتیم در حال اجراست.

وی ادامه داد: در این راستا، برپایی 13 محفل انس با قرآن کریم، اعزام 21 مربی حفظ قرآن کریم برای زندانیان، برگزاری آزمون کتبی و شفاهی قرآن با هماهنگی بخش فرهنگی سازمان زندان‌ها با اعتبار بالغ بر 10 میلیون تومان، اجرای طرح صحیح خوانی قرآن کریم در زندان چناران، اجرای طرح بشارت 1452، ارسال 21 هزار بسته فرهنگی همزمان با عید سعید غدیر به زندان‌ها از جمله برنامه‌هایی است که از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی صورت گرفته است.

احمدزاده ادامه داد: اعزام سخنران و مداح به‌‌مناسبت ایام مختلف مذهبی به زندان‌ها و اهدای 800 جلد کتاب با موضوعات داستانی و همچنین کتاب خاطرات «مستر همفر» به کتابخانه زندان از دیگر فعالیت‌های فرهنگی در راستای ارتقای سطح فرهنگ افرادی که در حال گذران دوران ندامت خود هستند.

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی ابراز کرد: هرچند بیان کلمه آزادی به زبان ساده است، اما در عمل این کار ساده نیست و نیازمند مشارکت خیران است و از جمله اقدامات اخیر اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، آزادی 9 زندانی جرایم غیرعمد با مشارکت مردم خیر و پرداخت یک میلیارد ریال دیه و دین بوده است.

احمدزاده افزود: وقتی یک نفر در زندان است، یک خانواده و یک فامیل از این امر متأثر خواهند بود در این بین آسیبی که به همسر و فرزندان می‌رسد آن هم به دلیل عدم توانایی در پرداخت قرض و دیه و... قابل جبران نخواهد بود. افرادی هستند که برای مبالغ اندکی چند سال است در زندان هستند که البته این افراد مجرم نیستند و به دلیل یک قصور امروز گرفتار شدند.

وی با اشاره به نقش اوقاف در دعوت از خیران برای این امر خداپسندانه عنوان کرد: در حال حاضر حدود 526 نفر زندانی جرایم غیرعمد در استان هستند که به دلیل تصادف و مواردی از این قبیل دین و دیه‌ای بر گردنشان مانده و خانواده آنان تحت فشار قرار دارند که اگر خیران از این افراد مطلع شوند، بدون شک برای آزادی این افراد اقدام خواهد کرد و اجازه نمی‌دهند لحظه‌ای این افراد در زندان بمانند.

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی تصریح کرد: در روایات داریم که خشنود کردن دیگران کفاره گناهان کبیره است و آزاد کردن زندانیان جرایم غیرعمد نیز مصداق همین امر است؛ چرا که باعث خشنودی خانواده این افراد خواهد شد.

وی از برپایی مراسم گلریزان در 58 بقعه متبرکه خراسان رضوی به‌منظور کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد همزمان با سالروز ولادت پیامبراکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) خبر داد.

احمدزاده بیان کرد: کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد یک فرصت است و افراد خیر می‌توانند با پول خود با قلم خود و یا از طریق جذب خیران به این امر خداپسندانه کمک کنند.

وی گفت: برای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد افراد می‌توانند مبالغ خود را به شماره حساب 0113198168006 و یا شمار کارت 6037997599073161 واریز کنند.

انتهای پیام
captcha