توزیع 150 بسته غذایی بین اقشار کم درآمد و آسیب‎پذیر در کاشمر
کد خبر: 3886992
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

توزیع 150 بسته غذایی بین اقشار کم درآمد و آسیب‎پذیر در کاشمر

رئیس جمعیت هلال احمر کاشمر گفت: در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به منظور حمایت از اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر 150 بسته غذایی توسط خیرین داوطلبان به ارزش 100 میلیون ریال جمع آوری و توزیع شد.

توزیع 150 بسته غذایی بین اقشار کم درآمد و آسیب‎پذیر در کاشمراحمدرضاپور، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کاشمر، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، آموزش چهره به چهره و توزیع بسته‎های بهداشتی را از جمله اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرستان دانست و اظهار کرد: تاکنون توسط امدادگران، داوطلبان، جوانان و همکاری دانشکده پرستاری به بیش از 5000 نفر آموزش چهره به چهره داده شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر آموزش‌‏ها در محله‎های کم برخوردارتر همانند حسین‌آباد و منطقه گلشن بوده است، عنوان کرد: طی یک مرحله 100 بسته بهداشتی شامل پد الکلی، دستکش، ماسک و بروشور آموزشی به طور رایگان در اختیار مردم گذاشته شده است.

رضاپور همچنین بیان کرد: به منظور حمایت از اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر 150 بسته غذایی توسط خیرین داوطلبان به ارزش 100 میلیون ریال جمع‌آوری و توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کاشمر از برگزاری دو پویش «لبخند با خانواده» و «در خانه بمانیم» خبر داد و افزود: از مردم درخواست داریم با پیوستن به این پویش‎ها در خانه بمانند و از آمدن به اماکن عمومی پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: طبق اعلام جدید استانداری در شهرهای مانند کاشمر و تربت‌حیدریه و برخی شهرهای دیگر نیازی به ادامه فعالیت پست‎های غربالگری نیست و تمامی پست‎هایی که از 18 اسفندماه دایر شده بودند جمع‌آوری شد.

رضاپور افزود: براساس ابلاغ استانداری فقط 14 شهرستانی که در مبادی ورودی به استان خراسان قرار دارند و با دیگر استان‌ها هم‌مرز هستند غربالگری را انجام خواهند داد و در دیگر شهرها نیازی نیست طرح غربالگری بیماری کرونا در ورودی شهرها انجام شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان کاشمر تصریح کرد: جوانان هلال احمر در این اقدام مسافرانی که تب بالا داشتند یا مشکوک به کرونا بودند را شناسایی و برای آزمایش‌های لازم به شبکه بهداشت و درمان معرفی می‎کردند.

فعالیت ساعات صنوف کاهش یافت

همچنین محمدرضا پورکاویان، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر نیز در گفت‌و‌گو با ایکنا از کاهش ساعت تمامی صنوف به استثناء نانوایی‎ها، داروخانه‎ها و سوپرمارکت‎ها خبر داد.

وی تصریح کرد: با توجه به ابلاغ ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و در راستای مقابله با شیوع این ویروس کلیه فعالیت‎های صنفی شهرکاشمر به استثنا سه صنف داروخانه‎ها، نانوایی‎ها و موادغذایی تا ساعت ۱۷ خواهد بود.

پورکاویان افزود: با توجه به اطلاع رسانی‎های صورت گرفته به کلیه واحدهای صنفی در صورت مشاهده فعالیت صنوف برخورد قانونی به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام
captcha