ارائه 14 پیشنهاد استانداری خراسان رضوی به ستاد مرکزی اربعین
کد خبر: 3901963
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸

ارائه 14 پیشنهاد استانداری خراسان رضوی به ستاد مرکزی اربعین

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ستاد اربعین خراسان رضوی ۱۴ پیشنهاد به ستاد مرکزی اربعین ارائه کرده است که در حال حاضر منتطر تصویب آن هستیم.

ارائه 14 پیشنهاد استانداری خراسان رضوی به ستاد مرکزی اربعینبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمد صادق براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، در اولین جلسه ستاد اربعین استان اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری جلسات ستاد اربعین در سه ماه گذشته وجود نداشت اما تلاش می‌شود این وقفه به خوبی جبران شود.

وی افزود: ستاد اربعین خراسان رضوی 14 پیشنهاد به ستاد مرکزی اربعین ارائه کرده است که در حال حاضر منتطر تصویب آن هستیم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: اعزام زائران به صورت گروهی و کاروانی یکی از راهکارهای مهمی است که مشکلاتی را که در سال 98 با آن مواجه بودیم برطرف می‌کند.

براتی بیان کرد: سال گذشته با هماهنگی نمایندگی وزارت امور خارجه و سرکنسول‌های ایران در کشورهای افغانستان و پاکستان در حوزه پشتیبانی از زائران غیرایرانی خوب عمل کردیم و امیدواریم امسال با تلاش و برنامه‌ریزی بهتر از سال گذشته در این راستا عمل کنیم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: حضور زائرین غیرایرانی در کشورمان یکی از دلایل پذیرش استان خراسان رضوی بعنوان استان هدف در ستاد مرکزی اربعین کشور است.

اجرای طرح اعزام از مبداء زائران غیرایرانی در اربعین99

براتی خاطرنشان کرد: طرح اعزام کاروانی زائران غیرایرانی از مبدا تا حدودی در سال گذشته اجرایی شد که امسال کمیته اتباع خارجی تلاش می‌کند تا این طرح به شکل جامع و کامل‌‌تری اجرا شود.

وی ادامه داد: با توجه به وجود بیماری کرونا ضرورت دارد، ضرورت دارد موکب‌ها تمهیدات و مراقبت‌های لازم برای غربالگری و پایش‌های اولیه به منظور کنترل بیماری کرونا را بیندیشند.

افزایش ظرفیت ناوگان ریلی برای زائران اربعین

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ناوگان ریلی آمادگی دارد که نسبت به حمل و نقل زائران ایرانی و غیرایرانی اقدام نماید، گفت: در سال گذشته بخشی از این ناوگان به‌کار گرفته شد و امسال این آمادگی وجود دارد که این ظرفیت افزایش یابد.

براتی بیان کرد: مباحث فرهنگی در مراسم اربعین حسینی یکی از پایه‌های اساسی این حرکت عظیم است که در سال گذشته اقداماتی صورت گرفت اما با توجه به ظرفیت‌های استان توقعات در این حوزه بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی در پشتیبانی از زائران غیر ایرانی و ارائه خدمات در مراسم اربعین حسینی بسیار خوب عمل کرد که جای تقدیر دارد، افزود: به دستور تولیت محترم آستان قدس رضوی، مراحل ساخت زائرسرا در مرز میرجاوه از سال گذشته آغاز و قرار شد در این محل به زائران غیرایرانی خدمت رسانی شود اما روند ساخت به کندی پیش می‌رود که امیدواریم مجموعه آستان قدس نسبت به تکمیل آن پیگیری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha