تدوین پروتکل‌های بهداشتی زائران و گردشگران سلامت خارجی
کد خبر: 3903474
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱

تدوین پروتکل‌های بهداشتی زائران و گردشگران سلامت خارجی

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از تدوین پروتکل‌های بهداشتی زائران و گردشگران سلامت خارجی در استان خبر داد.

تدوین پروتکل‌های بهداشتی زائران و گردشگران سلامت خارجیبه گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمد صادق براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، در نشست با مدیران مرتبط با حوزه گردشگران سلامت خارجی اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی زائران و گردشگران سلامت خارجی ظرف چند روز آینده در استان تدوین و به عنوان پیشنهاد به ستاد ملی کرونا ارسال می‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونا، دو ملاحظه مهم در تدوین دستورالعمل‌های جامع بهداشتی باید مد نظر قرار گیرد، گردشگران سلامتی که وارد کشورمان می‌شوند اطمینان داشته باشند که در فضایی سالم و ایمن می‌توانند پیگیر امور مربوط به درمان خود باشند و بالعکس سازوکار تعریف شده ما به گونه‌ای باشد که اطمینان داشته باشیم گردشگر سلامت ما ناقل بیماری کرونا نباشد که این مستلزم تدوین پروتکل‌های دقیق و کنترل‌هایی در مبدا است.

براتی عنوان کرد: در شیوه‌نامه‌های تدوین شده نیز ملاحظات لازم جهت پذیرش گردشگران سلامت در مطب‌ها و کلینیک‌های شخصی در نظر گرفته شود تا از بروز برخی تخلفات جلوگیری شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به ثبت نام حدود ۲۰۰۰ نفر از راهنمایان و لیدرهای گردشگران سلامت و لزوم آموزش آنان تصریح کرد: آموزش‌های لیدرهای گردشگران سلامت هم با توجه به ابلاغیه‌های ستاد ملی کرونا درباره اعلام زمان بازگشایی آموزشگاه‌ها، به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی تاکید کرد: آموزش راهنمایان و لیدرهای گردشگران سلامت توانست هم افراد درگیر در این موضوع را شناسایی نماید و هم از بروز برخی مشکلات در این حوزه جلوگیری کند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه حجم زیادی از گردشگران سلامت استان از کشورهای افغانستان و عراق هستند، لذا پرداختن به مشکلات و موانع این حوزه‌ها در شرایط خاص کنونی به خصوص گردشگران سلامت کشور افغانستان مهم و اساسی است.

براتی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم طرح مبدا به مبدا زیارت را در حوزه گردشگری سلامت نیز پیاده و فرآیندهایی برای آن تعریف نمائیم، می‌توانیم اطمینان مناسبی برای پیگیری طرح‌های گردشگری سلامت داشته باشیم، به طوری که تمام اقدامات گردشگر از زمان ورود و پیگیری امور مربوط به درمان تا لحظه خروج از کشور را پیگیری و رصد نمائیم.

در ادامه این نشست، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات افغانستان ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در حوزه گردشگری سلامت استان اظهار کرد: با توجه به تقاضای بالای گردشگران سلامت افغانستان برای حضور در ایران و نیز تلاش‌های کشورهای همسایه برای جذب بازار این حوزه، ضروری است با تدوین پروتکل‌های بهداشتی مناسب از این ظرفیت اقتصادی مطلوب استفاده نماییم.

صدیقی‌فر تاکید کرد: اگر فرآیندهای لازم برای این مسیر توسط دستگاه‌های متولی تدوین شود و این دستورالعمل‌ها طی ابلاغیه‌ای از سوی وزارت امور خارجه ابلاغ شود، ما آمادگی داریم با تمام توان در این مسیر همکاری لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha