تشریح برنامه‌های مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس در دهه کرامت
کد خبر: 3907834
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹

تشریح برنامه‌های مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس در دهه کرامت

معاون هنری موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: با توجه به محدودیت‌ها، طبق روال سال‌های گذشته برنامه‌هایی مانند اجرای پاتوقی سرودها، شب‌های شعر و کتابت آثار هنری به‌مناسبت دهه کرامت برگزار می‌شود.

تشریح برنامه‌های موسسه آفرینش‌های ادبی آستان قدس در دهه کرامتمهدی سیم‌ریز، معاون هنری موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان رضوی، در رابطه با برنامه‌های دهه کرامت امسال اظهار کرد: امسال در دهه کرامت با توجه به محدودیت‌های حرم رضوی و فضای اجتماعی‌ نسبت به سال‌های گذشته، حجم برنامه‌هایمان کمتر است، اما تلاش داشته‌ایم که با همین گستره محدودی که وجود دارد، حداقل برنامه‌ها را برگزار کنیم.

وی افزود: چند برنامه ثابت سالیانه داشته‌ایم که امسال نیز فضای برگزاری آن‌ها فراهم شده است و می‌توان به اجرای پاتوقی سرودها در حرم رضوی، برنامه شب شعر «ملکوت هشتم» با حضور شاعران برجسته از سراسر کشور و برنامه کتابت آثار هنری با حضور خوشنویسان و نگارگران در حرم رضوی اشاره کرد.

معاون هنری موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تصریح کرد: علاوه بر برنامه شب شعری که در حرم رضوی در شب میلاد امام رضا(ع) برگزار خواهد شد، به‌صورت آنلاین در فضای مجازی در 8 شهر دیگر نیز برنامه‌های دیگری با عنوان «ملکوت هشتم» برگزار خواهد شد که مشابه برنامه‌هایی است که در سال‌های گذشته به‌صورت حضوری در شهرهای مختلف به‌مناسبت دهه کرامت برگزار می‌شده است و پوستر آن نیز با محوریت شعری از آقای عابدین‌زاده با مطلع معروف «هر چند حال و روز زمین و زمان بد است، یک تکه از بهشت در آغوش مشهد است»، با نگاهی به شرایط فعلی ایران طراحی شده است و نگاهی به شرایط جامعه جهانی نیز داشته است.

سیم‌ریز در رابطه با برنامه‌های فصل تابستان این مؤسسه نیز گفت: در برنامه‌های تابستان نیز طبق روال سال‌های گذشته موضوع اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان در اولویت قرار دارد که در دو مرکز مکتب هنر رضوان و مجتمع فرهنگی ـ هنری امام خمینی(ره) کلاس‌های آموزشی در سطح‌های مقدماتی و پیشرفته با حضور اساتید برجسته استان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: برگزاری جلسات مجازی انجمن‌های ادبی رضوی، آموزش هنرهای اسلامی ایرانی، برپایی کارگاه‌های هنری و تولیدات در حوزه فیلم‌های مستند و کوتاه را نیز در برنامه‌های تابستان خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha