ایجاد یک دولت اسلامی با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها
کد خبر: 3911777
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱

ایجاد یک دولت اسلامی با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها

عضو مرکز ارزیابی‌های راهبردی و سیاست‌های کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر بناست دولت اسلامی داشته باشیم، باید از ظرفیت رسانه‌ها به خوبی استفاده کنیم و در جهت اهداف انقلاب حرکت کنیم.

تحریف واژه‌ها در رسانه‌‌هابه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدامین موسوی، عضو مرکز ارزیابی‌های راهبردی و سیاست‌های کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست «بررسی نقش رسانه در گام دوم تبلیغ» که از طریق رسانه داخلی سازمان تبلیغات اسلامی، امروز 31 تیرماه پخش شد، با تأکید بر اینکه رسانه در اندیشه امام و انقلاب اسلامی نقطه تبلور علوم انسانی یک جامعه است، اظهار کرد: ادبیات جامعه‌سازی و تمدن اسلامی نیاز به یک ساختار مبنایی از اندیشه علوم انسانی جامعه دارد و علوم انسانی برای حرکت و تجلی در جامعه منوط به رفتارسازی و معرفت در جامعه منوط به القائات دستگاه رسانه در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ غرب در مقابل انسان کامل، هوش مصنوعی را در فلسفه مادی خودش درست کرد، افزود: غرب در استفاده از رسانه در فیلم‌های هالیوودی حول محور زامبی‌ها حرکت می‌کند و هدفش نابودی ارتباط‌سازی در جامعه است.

موسوی با تأکید بر اینکه اگر بناست دولت اسلامی داشته باشیم، باید از ظرفیت رسانه‌ها به خوبی استفاده کنیم و در جهت اهداف انقلاب حرکت کنیم، عنوان کرد: برای گفتمان‌سازی نیاز به رسانه‌ای داریم که به موقع عمل کند و اهل رسانه توان فهم محتوای جامعه را داشته باشد.

تغییر مواسات به خیرات

عضو مرکز ارزیابی‌های راهبردی و سیاست‌های کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در مقابل مدیریت اقتضائی مدیریت جهادی را در کشور مطرح کردند، اما در عرصه رسانه این بسته القایی و ادراکی نشد، تصریح کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال جاری مواسات و همدلی را بیان کردند، اما چون رسانه‌ها نتوانستند به درستی آن را برای جامعه تبیین و تفهیم کنند، بسیاری مواسات را خیرات تعبیر کردند. در حالی که مواسات یعنی اینکه در یک جمع مثلاً ۵ نفره از ظرفیت و توان همدیگر برای پوشش ضعف‌ها و کمک به یکدیگر استفاده شود.

وی اضافه کرد: اگر رسانه فهم محتوایی و مبنایی انقلاب را نداشته باشد، این اتفاق می‌افتد و مواسات و همدلی به خیرات در جامعه تبدیل می شود.

موسوی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف دشمن تحریف واژه‌ها مطابق اهداف خودش است، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در فیلم‌ها و سریال‌هایی که می‌سازند، کلمه‌ «ایثار» را برای مسائل جنسی بیان می‌کنند و محتوای اصلی کلمه ایثار را از ارزش‌های انقلاب تغییر می‌دهند.

عضو مرکز ارزیابی‌های راهبردی و سیاست‌های کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: اگر به دنبال تشکیل دولت و تمدن اسلامی هستیم، باید ساختار آن نیز اسلامی باشد و رسانه‌ای داشته باشیم که برای تقویت این ساختار انقلابی کمک کند.

وی یکی دیگر از اهداف دشمن را از ایجاد اینستاگرام را دور کردن انقلاب جامعه‌سازی بیان کرد و افزود: افرادی که در این دنیای رسانه زمان تشخیص فهم ابزاری نداشته باشد، دچار تبعیض شده هشتگی را برجسته می‌کند که به خواست دشمن است.

گام دوم تبلیغ؛ شبکه‌سازی نیروهای انقلابی برای تبلیغ

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام سیدجواد سجادی‌نژاد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار با بیان اینکه برای پیشبرد گام دوم تبلیغ مهمترین محور شبکه‌سازی تبلیغ توسط سازمان تبلیغات است، عنوان کرد: فعالین انقلابی که هسته اثرگذار در جامعه هستند، می‌توانند در پیشبرد اهداف انقلاب موثر باشند.

وی با اشاره به اینکه این شبکه می‌تواند از هر گروهی از نخبگان جامعه و شهرستانی باشد، افزود: رسانه‌ها همیشه در جامعه اثرگذار بوده و هستند؛ اگر قبلاً تلویزیون، رادیو و روزنامه عهده‌دار تأثیرگذاری بر جامعه بودند، این روزها با ورود فضای مجازی برخی آن‌قدر در این فضا قدرت گرفته‌اند که می‌توانند با جریان‌سازی، حکومت‌ها را دچار مشکل کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار با اشاره به بهره‌گیری معاندین نظام و دشمنان نظام انقلاب اسلامی از فضای مجازی برای پیشبرد اهدافشان بیان کرد: حضور نیروهای انقلابی به صورت منسجم و سازماندهی شده، می‌تواند کمک بسیار زیادی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha