اخلاق‌مداری در جهاددانشگاهی ناشی از ثبات وضعیت این سازمان است
کد خبر: 3914920
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹

اخلاق‌مداری در جهاددانشگاهی ناشی از ثبات وضعیت این سازمان است

رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: اخلاق‌مداری در جهاددانشگاهی مشهد، ناشی از ثبات وضعیت جهاد است. ثبات باعث بروز ویژگی‌هایی می‌شود که یکی از آن‌ها ترویج اخلاق‌مداری در جامعه است.

اخلاق‌مداری در جهاددانشگاهی ناشی از ثبات وضعیت این سازمان استبه گزارش ایکنا، سیدعلی اکبر شمسیان، رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، امروز 15 مردادماه در مراسم برخط چهلمین سالگرد جهاددانشگاهی مشهد که در سالن شورای این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: پایه و اساس جهاددانشگاهی بر مبنای نیرو و سرمایه انسانی استوار شده است و این نیرو توانسته آن را جزو سلامت‌ترین‌ مجموعه‌های کشور قرار دهد.

وی افزود: اخلاق‌مداری در جهاددانشگاهی مشهد، ناشی از ثبات وضعیت جهاد است. ثبات باعث بروز ویژگی‌هایی می‌شود که یکی از آن‌ها ترویج اخلاق‌مداری در جامعه است. هیچ کس از همکاران ما جهاددانشگاهی را مسافرخانه نمی‌داند، بلکه همه آن‌ را خانه خود می‌دانند و در هر جایگاهی که هستند تلاش خود را می‌کنند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی عنوان کرد: محیط جهاد به شکلی است که آدم‌ها را به شکل خودش در می‌آورد و هنوز ویژگی‌های خوب و ممتاز این سازمان از کاستی‌هایش بیشتر است. در حال حاضر دو مشکل اصلی در کشور وجود دارد که یکی اشتغال و دوم کووید-19 است.

وی تأکید کرد: با کمکی که شورای اسلامی شهر مشهد به ایجاد آزمایشگاه کووید-19 جهاددانشگاهی داشته است، از ابتدای شروع به کار این مرکز تا پایان تیرماه 12هزار تست کرونا رایگان برای بیمارانی که از مرکز بهداشت آمده‌اند انجام شده و با ضرب و تقسیم ساده‌ای می‌توان به موج کمکی که شورا در این راستا داشته است رسید.

شمسیان خاطرنشان کرد: معین فرشچیان، عضو هیئت علمی گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی و جواد براتی، مدیر گروه پژوهشی اقتصاد گردشگری پژوهشکده گردشگری این سازمان، جهادگران نمونه کشوری شدند و هر دو جهادگر نمونه با سابقه خدمتی زیر 10 سال هستند و این نشان می‌دهد، نیروهای جوان ما هم در مسیر درستی هستند و این نکته خوبی است و می‌شود به آن بالید. کسانی که به جهاد دانشگاهی آمده‌اند می‌توانند جانشنیان شایسته‌ای برای گذشتگان باشند.

حفظ سرمایه‌ انسانی در جهاددانشگاهی خراسان رضوی

در ادامه محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: همیشه اذعان کرده‌ام به‌عنوان نیرویی که سابقه کار در جهاد دانشگاهی خراسان رضوی دارم، بخشی از آموخته‌های مدیریتی و کاری‌ام را مدیون دوره‌ای می‌دانم که در جهاد در قالب پژوهشگر و معاون فرهنگی فعالیت کرده‌ام.

وی افزود: جهاددانشگاهی مانند کلاس درس در آن دوران خاص و ویژه برای من بود. این سازمان در آن زمان وارد تغییرات و تحولاتی شد و در بقیه سازمان‌ها آن تغییرات در حال حاضر مطرح است. در سال ۷۰ که در این سازمان فعالیت می‌کردم، تا سال ۷۶ در آن ۶ سال، نگاه هوشمندانه مدیران وقت جهاد، مدیر پرتلاش و زحمت‌کش و هوشمند این سازمان، برنامه‌ها و تحولاتی را پیش‌بینی کرد که جهاد ماندگار و تثبیت شد و این سازمان را از افتادن در یک سازمان اداری که درحال حاضر در بخش‌های دولتی شاهد آن هستیم نجات داد.

رئیس شورای شهر مشهد عنوان کرد: جهاددانشگاهی خراسان رضوی این تحول و حرکت را مدیون مدیرانی است که شبانه‌روزی تلاش کرده‌اند و بعد از آن نیز این سازمان را از دوره‌های سخت و پرتلاطم‌ عبور دادند. سرمایه انسانی جهاددانشگاهی بود که این سازمان را حفظ کرد. این سازمان تحت تأثیر تحولاتی قرار گرفت اما آن ‌چیزی که بالاتر از همه چیز در آن حفظ شد، سرمایه‌ انسانی بود که به خوبی در کنار هم شکل‌گرفته بود و تاکنون نیز این سرمایه به قوت خود باقی مانده است. بنده شاهد بوده‌ام که فداکارانه ریاست این سازمان در کنار دیگر معاونان، جهاد را با اینجا رسانده‌اند.

وی اضافه کرد: حوزه مدیریت شهری نیز همچنان تعامل و همکاری را با سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی دارد، اما همچنان نیز ظرفیت‌هایی وجود دارد که در خدمت مردم قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha