طلاب مبانی معرفتی برای پاسخ به شبهات مرتبط با غدیر را در خود تقویت کنند
کد خبر: 3915178
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴
عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه:

طلاب مبانی معرفتی برای پاسخ به شبهات مرتبط با غدیر را در خود تقویت کنند

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه تقویت مبانی معرفتی برای پاسخ به شبهات مرتبط با غدیر توسط طلاب را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‎الاسلام و المسلمین ناصررفیعی روز پنج شنبه در نشست علمی «اهمیت و جایگاه غدیر در منابع فریقین» که در حسینیه مجتمع آموزش عالی شهیده بنت الهدی برگزار شد، اظهار کرد: آنچه برای طلاب به ویژه خواهران طلبه لازم است، تقویت مبانی معرفتی است و اینکه صورت شعاری و احساسی در این حوزه وارد نشوند و سیر مطالعاتی داشته باشند تا بتوانید به شبهات مرتبط با غدیر پاسخ دهند.

وی افزود: غدیر مهم‎ترین رویداد تاریخ مسلمانان است و می‌توان بیان کرد در بسیاری از منابع اهل سنت، مسئله غدیر نقل شده است.

این کارشناس دینی رسانه ملی، با بیان اینکه حضرت علی(ع) در دامن رسول خدا(ص) پرورش یافت و به آمادگی لازم رسید، گفت: رسول خدا(ص) به طور روزانه آموزش‌های اخلاقی و تربیتی را به ایشان ارائه می‌دادند و حتی امام علی(ع) در زمینه آمادگی اجرایی در جنگ‌های بدر، احد و خندق پیشقدم می‌شدند.

استاد حوزه و دانشگاه، ولایت امام علی(ع) را از غدیر عنوان کرد و افزود: حدیث انذار را می‌توان مهم‌ترین سند ولایت امیر مؤمنان(ع) و جانشینی ایشان معرفی کرد که در منابع شیعه و سنی نقل شده است.

وی یادآور شد: حدیث منزلت نیز در زمینه ولایت تبیین شده و همچنین امام هادی(ع) آیات ولایت را در زیارت غدیر مطرح کرده‌اند.

رفیعی با بیان اینکه پذیرش غدیر و اصل سند آن تردیدناپذیر است، گفت: شبهاتی در این زمینه مطرح می‌شود که پیامبر اکرم(ص) دوستی حضرت امیر مؤمنان(ع) را بیان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه برای خواهران طلبه لازم است، تقویت مبانی معرفتی است و اینکه صورت شعاری و احساسی در این حوزه وارد نشوند و سیر مطالعاتی داشته باشند تا بتوانید به شبهات مرتبط با غدیر پاسخ دهند.

انتهای پیام
captcha