ادعاهای بی‌پایه سها از مقدمه کتابش مشهود است
کد خبر: 3931268
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
حجت‌الاسلام نصیری:

ادعاهای بی‌پایه سها از مقدمه کتابش مشهود است

استاد سطح خارج حوزه علمیه در اولین جلسه از نقد کتاب نقد قرآن سها با تأکید بر اینکه ادعاهای بی‌پایه سها از مقدمه کتابش مشهود است، اظهار کرد: اگر کسی در همین مقدمه متفتن باشد و به عقلش رجوع کند برای نابودی کتاب کافی است.

ادعاهای بی‌پایه سها از مقدمه کتابش مشهود استبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نصیری، استاد سطح خارج حوزه علمیه، در سلسله مباحث خود با موضوع نقد کتاب نقد قرآن سها که 5 آبان‌ماه در فضای مجازی بارگذاری شده است، گفت: با توجه به اینکه کتاب در فضای مجازی در اختیار عموم قرار گرفته و لحن و بیان و زبان عامیانه را انتخاب و از برخی بسترها و فضای مسموم سیاسی هم استفاده کرده است، کنجکاوی افراد هم ضمیمه شده و بسیاری سراغ آن رفته و می‌روند و آسیبهایی را هم در پی داشته و دارد.

وی با ذکر اینکه قرآن مهم‌ترین سند اعتبار و حقانیت اسلام است و اگر این منبع آسیب ببیند سیلاب آن بسیاری را از بین خواهد برود و سخن از رسالت و نبوت و ائمه معنا نخواهد داشت، اظهار کرد: سها خواسته به مهمترین رکن اسلام حمله‌ور شود؛ لذا لازم است که به شبهات مطرح شده او نقد وارد شود و پاسخ دهیم و ثابت کنیم که بسیاری از مدعیات سها سست و بی‌مایه و پایه است.

علت مخفی بودن نویسنده

نصیری تصریح کرد: به گفته سها، این نام مستعار است و مشخص نیست که یک نفر است یا گروهی از معاندان قرآن دور هم جمع شده و این کتاب را علیه اسلام نوشته‌اند. البته استبعادی هم ندارد؛ کتاب اسرار هزار ساله هم از این نوع است که نویسنده نام مستعار برای خود برگزیده است؛ یکی از دلایل این کار بیم و هراسی است که دارند؛ زیرا ممکن است به سرنوشت رشدی دچار شوند و از طرف دیگر ممکن است بنیه علمی ناداشته او بیشتر زیر سؤال برود.

بنیانگذار مؤسسه معارف وحی و خرد افزود: سها در مقدمه این اثر آورده است که دکتر واقعی هست، ولی اسمش مستعار است، من یک محقق هستم و در مدارس دینی که علمای بزرگ از آن برآمده‌اند درس خوانده‌ام، این اشاره به حوزه دارد، ولی معلوم نیست حوزه قم، مشهد، نجف و ... است، ولی از ظاهر تعبیر قم یا نجف است؛ مطالعاتم را تا جایی ادامه دادم که در فقه، فلسفه، تفسیر صاحب نظر و مدرس علوم اسلامی هستم. پیوسته مؤمن و عاشق اسلام بودم و هر وقت با مطلبی مواجه می‌شدم که با عقل ناسازگار بود با گفتن استغفرالله از آن می‌گذشتم و به خود اجازه نمی‌دادم به آن بیندیشم. در دفاع به فریب خود و دیگران پرداختم تا جایی که از این خود فریبی گذشتم و گفتم اگر اسلام دین واقعی است نباید در برابر من کم بیاورد.

نصیری تصریح کرد: در نهایت بیان کرده من در مطالعات قرآنی به این نتیجه رسیدم که قرآن کتابی خودساخته انسان کم اطلاع در 1400 سال قبل است و بیچاره خدا که این همه افترا به او داده‌اند و از خود دفاع نمی‌کند؛ لذا آنچه فکر نمی‌کردم پیش آمد و من کافر تمام‌عیار شدم و بعد تأکید می‌کند که این کتاب را با دقت و با بی‌طرفی بخوانید.

مقدمه‌ای زیرکانه برای فریب مخاطب

وی با ذکر اینکه خود این شروع لغزاننده است، افزود: این کتاب برای مخاطب عام نوشته شده است؛ یک جوان دبیرستانی، دانشجوی کارشناسی و معلم و عامه مردم که تا حدی به مطالعات دینی علاقه دارند، وقتی این مقدمه را بخوانند کنجکاوی در آنان ایجاد می‌کند که این فرد در حوزه و نزد علما درس خوانده است؛ لذا همذات‌پنداری و همگامی با این فرد را پیدا می‌کنند و فکر می‌کنند حرف حقی می‌زند؛ اینکه می‌گوید من خودسانسور و مدافع اسلام بودم روش زیرکانه‌ای است، گویا همه کسانی که از دین دفاع کرده‌اند خودسانسور بوده‌اند؛ می‌گوید که مطلع شده‌ام که العیاذ بالله پیامبر قرآن را بر خدا بسته و خدا از آن اطلاع ندارد؛ زبان نرم، گرم و قدرتمند در همراه کردن مخاطب به کار برده که استادانه است.

استاد سطح خارج فقه و اصول حوزه بیان کرد: ما این سؤال را از ایشان داریم که آیا شما بعد از 1400 سال و در سال 1393 کشف کرده‌ای قرآن از خدا نیست و دلت به حال خدا سوخته است. آیا خدا در طول این همه سال هیچ قدرتی نداشته که از دینش دفاع کند؛ پیامبری که به گفته شما کم‌اطلاع بوده در فضای آن روز جاهلی و بدوی عرب، دینی آورده که امروز یک و نیم میلیارد پیرو دارد و با احتساب هزار و 400 سال قطعاً چندین برابر پیرو داشته است، آیا خدا تاکنون بلد نبوده از خودش دفاع کند و اعتراض کرده و داد و فریاد بزند، خدایی که برای آنکه ساحران را زمین بزند موسی را فرستاد و در هر امتی مراقب بود پیامبری بیاید و برای هرقومی هادی قرار داده است، پس این خدا کجا بوده است؟ به نظر بنده همین‌جا و در مقدمه کتاب، اگر کسی متفتن باشد و به عقلش رجوع کند برای نابودی کتاب کافی است. 

انتهای پیام
captcha