جشنواره ایده‌پردازی تبلیغی برگزار می‌شود
کد خبر: 3956907
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
برای اولین بار در حوزه‌های علمیه؛

جشنواره ایده‌پردازی تبلیغی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و بین‌الملل مدرسه عالی امیرالمؤمنین(ع) از برگزاری جشنواره ایده‌پردازی تبلیغی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام علی مهدوی، معاون فرهنگی و بین‌الملل مدرسه عالی امیرالمؤمنین(ع) وابسته به جامعةالمصطفی(ص) العالمیة در پیش نشست جشنواره ایده‌پردازی تبلیغی که در حسینیه مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد، اظهار کرد: آشنایی با جشنواره ایده‌پردازی از اهداف برگزاری این نشست می‌باشد، چرا که این جشنواره نخستین بار در مجموعه المصطفی در حال شکل‌گیری است که در واقع کار جدیدی در حوزه‌های علمیه محسوب می‌شود.

وی افزود: همایش‌های پیش از موسم تبلیغی، ناظر بر آشنایی با مناسبت‌ها و به منظور توزیع بسته‌های آموزشی برای تبلیغ برگزار می‌شوند.

معاون فرهنگی و بین‌الملل مدرسه عالی امیرالمؤمنین(ع) با بیان اینکه افراد در ایام کرونا برای تأمین اقتصاد ریل‌های حرکت خود را تغییر دادند، گفت: بخش فرهنگی هنوز نتوانسته در فضای کرونا خود را پیدا کند. این جشنواره تنها به دلیل درگیری در فضای کرونا نیست بلکه جرقه‌ای بود تا مشخص شود در شرایط جدید چگونه باید عمل کرد. با ایده‌پردازی و استارتاپ بیشتر در فضای اقتصادی آشنا هستیم، ولی اخیرا این فضا در کشور ما با محیط‌های فرهنگی ارتباط برقرار می‌کند.

حجت‌الاسلام مهدوی پیگیری جرقه فضای نو در عرصه تبلیغ را از دستاورد‌های جشنواره ایده‌پردازی ذکر کرد و افزود: نخستین اثر و تولیدات علمی بشر در فضای ایده‌پردازی خود را نشان می‌دهد، به طوری که یکی از ابزار‌های مصلح اجتماعی، ایده‌پردازی و نوآوری است؛ لذا انسان نباید مقهور شرایط شود و به جای اینکه شرایط او را کنترل کنند؛ او شرایط را کنترل می‌کند.

معاون فرهنگی و بین‌الملل مدرسه عالی امیرالمؤمنین(ع) ایده‌پردازی را از نظر زمانی به ایده‌پردازی لحظه‌ای و بلند مدت تقسیم کرد و افزود: تاریخ پیامبر اکرم(ص) را باید با نگاه نوآورانه نگاه کرد تا برای کشور خود مدل‌سازی کنیم. امام سجاد(ع) در شرایطی که همه فکر می‌کردند کار به پایان رسیده به فعالیت پرداختند و نوآوری جدید داشتند و به غلامان معارف را می‌آموختند و سپس آن‌ها را آزاد می‌کردند.

حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به مثال‌هایی در زمینه ایده‌پردازی گفت: امام باقر(ع) و امام صادق(ع) مدرسه علمیه را تشکیل دادند. ولایت فقیه از ابداعات امام خمینی(ره) بود که از برکات آن انقلابی است که جلوی استکبار می‌ایستد؛ بنابراین ولایت فقیه و تئوری حکومت اسلامی نوآوری و ابداع بود.

وی با بیان اینکه حرکت‌های جهادی یک نوآوری است، افزود: با چنین حرکت‌های جهادی در روستا‌ها اقدامات درخوری انجام می‌شود بنابراین اکنون باید ایده‌پردازی کنید تا بتوانید با شرایط جدید تطابق داشته باشید. رهبر معظم انقلاب روی نوآوری تأکید بسیار دارند به طوری که تشکیل یک نهاد برای نوآوری در دستور کار قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به برنامه‌ریزی در زمینه برگزاری کارگاه‌های منطبق با فضای ایده‌پردازی گفت: کارگاه خلاقیت از جمله کارگاه‌های ایده‌پردازی است و کارگاه حل مسئله از دیگر کارگاه‌ها محسوب می‌شود و به وسیله آن از نقاط ضعف و قوت، تمرکز روی برنامه و چالش‌های موجود آگاه می‌شویم. توانایی کار تیمی از دیگر کارگاه‌ها محسوب می‌شود که بر اساس آن باید با تفاوت سلیقه کنار بیایید تا انسجام و همفکری افزایش پیدا کند. تکمیل بوم برای ایده‌پردازی ضرورت دارد که منابع مالی و انسانی نیز در آن لحاظ می‌شود تا مدلی در ذهن شما شکل بگیرد و آن را به بهترین شکل ارائه دهید و حسن استفاده در ترویج معارف داشته باشید.

معاون فرهنگی و بین‌الملل مدرسه عالی امیرالمؤمنین(ع) فرصتی برای پذیرش و به کار بردن ایده‌های تبلیغی با شناخت منطقه خود و استفاده از تجارب تبلیغی را از دیگر اهداف جشنواره ایده‌پردازی تبلیغی ذکر کرد و افزود: این جشنواره فرصتی برای پذیرش و به کار بستن ایده‌های خلاقانه تبلیغی برای ترویج معارف اسلامی است و در پایان جشنواره از بهترین ایده‌های تبلیغی تجلیل می‌شود.
انتهای پیام
captcha