اهدای ۱۰۵ سری جهیزیه به زوجین جوان تایباد و خواف
کد خبر: 3958027
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲

اهدای ۱۰۵ سری جهیزیه به زوجین جوان تایباد و خواف

طی مراسمی تعداد ۱۰۵ سری جهیزیه به نوعروسان اهل سنت و تشیع شهرستان‌های تایباد و خواف اهدا شد.

اهدا ۱۰۵ سری جهیزیه به زوجین جوان تایباد و خوافبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، شامگاه گذشته، ۱۶ اسفندماه، طی مراسمی که در سالن همایش خلیج فارس دانشگاه پیام نور تایباد برگزار شد تعداد ۱۰۵ سری جهیزیه به نوعروسان اهل سنت و تشیع شهرستان‌های تایباد و خواف اهدا شد. فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید قاجاریان در این مراسم گفت: در کنار حفظ امنیت، تسهیل در امر نیکوی ازدواج جوانان و مساعدت به آنان برای آغاز یک زندگی اسلامی اولویت دارد. 
 
سردار حسن حسن‌زاده اظهار کرد: امر ازدواج و تسهیل مسیر آن برای جوانان وظیفه‌ای است که بر دوش تمام مردم بوده و امیدواریم بتوانیم با مساعدت خیرین، اقدامات خیرخواهانه را بیشتر کنیم.
 
فرماندار شهرستان تایباد نیز در این مراسم بیان کرد: مجموعه قرارگاه ثامن الائمه(ع) هم در حوزه حفظ امنیت و هم در حوزه اجتماعی بسیار فعال عمل کرده و جا دارد از این تلاش‌ها قدردانی کنیم.
 
محسن سیاح توضیح داد: در راستای توصیه‌های مقام معظم رهبری، خرید کالای داخلی و بسترسازی زمینه ازدواج آسان از اهداف این دولت و نظام است. 
 
امام جمعه اهل سنت تایباد نیز در این مراسم بیان کرد: در قرآن کریم و دین مبین اسلام توصیه‌های زیادی در مورد ازدواج شده است،  برای تمام عزیزانی که در امر امنیت تلاش می‌کنند و در کنار آن به فراهم کردن وسایل آسایش مسلمانان گام برمی‌دارند دعا می‌کنیم.
 
مولانا غلام‌نبی توکلی با اشاره به اهمیت فرزندآوری در اسلام افزود: خداوند به روزی شما برکت می‌دهد، به ‌خاطر ترس از روزی از فرزندآوری پرهیز نکنید، از روز اول امید به زندگی داشته باشید که خداوند به شما با خیر نگاه کند و زندگی با برکت و با هدفی داشته باشید.
 
سردار سیدحسن مرتضوی، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه(ع) گفت: امیدواریم شما زوج‌های جوان در ماه مبارک رجب و در آستانه مبعث پیامبر اسلام(ص)، زندگی‌ای سرشار از رزق و روزی و فرزندانی سالم و صالح داشته باشید.
 
وی تصریح کرد: خدا را شاکریم که خادمان شما در سپاه و بسیج در تمام موقعیت‌هایی که نیاز است ورود کرده و امروز هم نیروی زمینی سپاه در شهرستان مرزی تایباد قرارگاه عملیاتی شهید قاجاریان در راستای اقدامات امنیتی در سایر موضوعات هم ورود کرده و در امر ازدواج هم این فریضه را وظیفه خود دانسته و این جشن باشکوه برگزار شد.
 
مرتضوی اظهار کرد: ۱۲۴ هزار پیامبر وظیفه داشتند تا شرایط را برای بعثت پیامبر اعظم (ص) مهیا کنند و امروز پس از ۱۴۰۰ سال با بیانیه گام دوم انقلاب به دنبال نشان دادن حقانیت اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم که این مورد با تلاش تمام مردم و تمامی دولتمردان این نظام از آغاز انقلاب و در تمامی دوره‌ها بوده است.
 
وی یکی از اصلی‌ترین موارد مورد نیاز نظام و جامعه را توجه به جوانان اعلام کرد و گفت: ازدواج می‌تواند پایه‌های اولیه این هدف را ایجاد کند و امیدواریم این برنامه‌ها بتواند فرهنگ ساده‌زیستی را در سراسر مملکت نهادینه نماید.
 
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه(ع) در ادامه توضیح داد: دغدغه دیگر جوانان اشتغال است و سپاه که خود را حافظ دستاوردهای انقلاب می‌داند در این مسیر هم رسالت خود را به انجام می‌رساند. امروز تلاشمان این است که در کنار آرامش و امنیت، آسایش نیز تقدیم مردم ایران اسلامی شود.
 
انتهای پیام
captcha