شعار سال با تشکیل قرارگاه رفع موانع اقتصادی محقق می‌شود
کد خبر: 3961832
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸

شعار سال با تشکیل قرارگاه رفع موانع اقتصادی محقق می‌شود

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: اگر یک نهاد فراجناحی که مستقیماً زیر نظر مقام معظم رهبری باشد، تشکیل شود، می‌تواند به رفع موانعی که بر سر راه کسب و کارها وجود دارد، کمک کند و در این صورت شعار سال تحقق پیدا می‎کند.

تشکیل قرارگاه رفع موانع اقصادی زیر نظر رهبری، به تحقق شعار سال کمک می‌کندمحمدحسین روشنک، رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»، اظهار کرد: همواره هر حرکتی نسبی است که باید جنبه نسبی بودن آن را در نظر گرفت، به عنوان مثال ما باید اینگونه در نظر داشته باشیم که اگر پاسبان‌ها در شهر نباشند چه اتفاقی رخ خواهد داد. در این راستا متوجه خواهیم شد، سال‌هایی را که مقام معظم رهبری با عناوین اقتصادی نامگذاری کرده‌اند، به اندازه‎ای مؤثر بوده که باعث شده با وجود تحریم‌های ظالمانه، جنگ اقتصادی و همچنین شیوع ویروس کرونا در سال گذشته، بتوانیم شاهد رشد اقتصادی در کشور بوده و هیچگونه کمبود کالایی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که توانسته‌ایم به این مرحله برسیم و در برابر جنگ تمام عیاری که ترامپ در سال 98 به راه‌ انداخته بود و گمان می‌کرد که سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و همچنین نوروز آن سال را جشن نخواهیم گرفت، توانستیم در میدان سربلند باشیم و این حاصل نامگذاری‌هایی است که هر ساله توسط مقام معظم رهبری انجام می‌شود. در حقیقت با تکیه و تأکید بر این عناوین ما به گونه‌ای عمل کردیم و پیش رفتیم که امروز شاهد هستیم که ترامپی وجود ندارد، اما جمهوری اسلامی ایران، سربلندتر، پویاتر، قوی‌تر و با تدبیرتر از گذشته در صحنه حضور دارد و تمام سختی‌های این مسیر را پشت سر گذاشت و توانست به موفقیت‌ها و پیروزی‌های بزرگی دست یابد.

رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان خراسان رضوی عناوین انتخابی از سوی مقام معظم رهبری برای هر سال را مؤثر دانست و تأکید کرد: در حقیقت باید گفت نامگذاری سال گذشته باعث شد که با وجود تحریم‌های ظالمانه، جنگ تمام عیار و همچنین شیوع بیماری کرونا کشور با یک رشد اقتصادی خوبی مواجه شود که تمامی این موفقیت‌ها را باید محصول نامگذاری هوشمندانه مقام معظم رهبری دانست.

روشنک بیان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته سال جهش تولید نامگذاری شده بود، باید نتیجه این جهش تولید را در سال جاری شاهد بود، چرا که هر سالی که نامگذاری می‌شود با توجه به اقداماتی که در آن سال صورت می‌گیرد، در سال بعد خود را نشان می‌دهد، پس ما باید منتظر بمانیم که جهش تولید امسال چگونه می‌تواند خود را نشان دهد و سال 1400 که تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها است چه ثمراتی برای سال آینده داشته باشد.

آیا «جهش تولید» آنگونه که باید خود را نشان داد؟

وی تصریح کرد: البته در این میان نیز برخی از افراد بر این باور هستند که جهش تولید آنگونه که باید و در انتظار ما و همچنین در شأن کشور ما بود، تحقق پیدا نکرد، در پاسخ به باور این افراد باید گفت طی چند سال ابتدایی که مقام معظم رهبری برای سال‌ها عناوین اقتصادی انتخاب کردند و به ویژه سال تولید ملی، جهاد اقتصادی و حمایت از کالای ایرانی، اگر در همان سال‌ها با این مذاکرات و فسادهایی که امروز وجود دارد، مواجه نبودیم و این کاستی‌ها و اینگونه مدیریت‌ها در کشور وجود نداشت، ما امروز در جایگاهی بسیار بالایی قرار داشتیم و حتی امروز آمریکا جرئت نمی‌کرد که از تحریم‌ها صحبت کند، چرا که کشور ما کشور مستعدی است، رهبر با تدبیری دارد که سخنانش در جامعه با ارزش و مؤثر است و از طرفی نیز ملتی مقاوم و ایثارگر داریم.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: ما از دو قانون مجلس و ابلاغی و یک قانون اصل 44 برخوردار هستیم که این قانون را مقام معظم رهبری با قدرت ابلاغ کردند، اما با این وجود متأسفانه باید گفت که چنین قانونی آنگونه که باید اجرایی نشد و شاید بتوان گفت که کمتر از 5 درصد از این قانون اجرا شده است.

روشنک تصریح کرد: این در حالی است مجلسی که مدعی انقلابی‎گری است، پیگیر این موضوع نیست که چرا این قانون آنگونه که باید اجرایی نشده است. همچنین در خصوص قانون فضای کسب و کار و قانون مستمر فضای بهبود کسب و کار که مجلس شورای اسلامی آن را تصویب و شورای نگهبان نیز تایید کرده، مجلس پیگیر  اجرا نشدن آن نبوده است. در اینجا باید گفت که چرا مجلس انقلابی ما با این موانع مقابله نمی‌کند و فضای مناسب کسب و کار در کشور ما وجود ندارد؟ پس باید گفت این‌ها موانعی هستند که اگر برداشته شوند می‌توان شاهد اتفاقات خوبی در حوزه‌های مختلف و به ویژه فضای کسب و کار بود.

پیشنهاد برای رفع موانع موجود

وی تصریح کرد: پیشنهادی که می‌توان برای رفع این موانع ارائه داد، این است که یک ستاد و قرارگاه فراجناحی رفع موانع اقتصادی و قرارگاه مانع زدایی زیرنظر مقام معظم رهبری تشکیل شود تا این ستاد با آن دسته از افرادی که موانعی را بر سر راه کسب و کار ایجاد کرده‌اند، مقابله کند و در نهایت این موانع از سر راه برداشته شوند.

رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان خراسان رضوی اظهار کرد: بنابراین اگر با فعالان بخش خصوصی که بدون مدرک و بدون مطرح کردن مطالب درخصوص نهادهای نظارتی و قوه‌قضائیه جوسازی و دروغ‌پردازی کرده‌اند، مقابله شود، قطعاً شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود و این مشکلات و موانع وجود نخواهد داشت و در این صورت شعار سال محقق می‌شود.

روشنک اضافه کرد: راه دوم هم این است که با توجه به اینکه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی فراجناحی است، این شورا که در سراسر کشور هم وجود دارد، باید تقویت شود و فردی از سوی نهاد مقام معظم رهبری به عنوان ناظر بر این گفت‌وگوها حضور داشته باشد.

انتهای پیام
captcha