اقدامات جهادی نیازمند افراد دغدغه‌مند و میدانی است
کد خبر: 3961874
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

اقدامات جهادی نیازمند افراد دغدغه‌مند و میدانی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد گفت: انجام اقدامات جهادی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و قرآنی نیازمند افراد دغدغه‌مندی است که برای پیشبرد اهداف خود وارد میدان شود.

اقدامات جهادی نیازمند افراد دغدغه‌مند و میدانی استحجت‌الاسلام علی‌اصغر علیپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که بر سر راه اقدامات جهادی قرار دارد، سرکار نبودن مجریان دغدغه‌مند است، افرادی که در این حوزه فعالیت دارند نباید وابسته به هیچ نهاد و سیاستی باشند.

وی اساسی‌ترین مشکل این اداره را در حال حاضر کمبود نیرو اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه اقدامات سازمان تبلیغات در حوزه‌های مختلف عمومیت دارد و باید به‌صورت میدانی انجام شود یکی از مشکلات اصلی در این حوزه این است که مدیریت دو شهرستان تایباد و باخرز با یک اداره و پنج نفر کارمند انجام می‌شود.

علیپور ادامه داد: با وجود شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بیشتر برنامه‌ها، کار این سازمان بیشتر از سال‌های قبل شده و بیشتر برنامه‌ها علاوه بر حضور میدانی در فضای مجازی نیز انجام شد. کرونا برنامه‌های جدیدی را به ارمغان آورد از جمله توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم بین نیازمندان که در قالب طرح «مواسات و همدلی» انجام می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد با اشاره به اهم برنامه‌های انجام شده در سال 1399 توسط این نهاد گفت: سال گذشته بالغ بر  220 برنامه آموزشی، قرآنی، اجتماعی، تبلیغی و طرح‌های مواسات و همدلی در این شهرستان انجام شد.

وی بیان کرد: پارسال بیش از 100هزار پرس غذای گرم، بالغ بر 8000 بسته معیشتی، توزیع کمک هزینه تجهیزات آموزشی، کارت هدیه، تولید و توزیع ماسک بهداشتی بین نیازمندان در مناطق محروم انجام شده است.

علیپور اظهار کرد: تأسیس چند کانون فرهنگی و تبلیغی، تشکیل گروه‌های خدمت‌رسانی طلبگی، برگزاری کارگاه‌های خانواده، طرح‌های عملیاتی با نام و یاد شهدا در حوزه‌های معیشتی در 10 قالب با موضوعات تخصصی به ویژه کارگران از دیگر اقدامات انجام شده این سازمان در سال 99 است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد با عنوان این مطلب که اداره تبلیغات اسلامی تایباد به لحاظ کیفی و کمی از ادارات برتر استان در سال‌های ۹۸ و ۹۹ معرفی شده است، مطرح کرد: این شهرستان به عنوان پایلوت اولین قرارگاه جهادی استان معرفی و بالغ بر ۳۰۰ نفر در قالب 12 گروه استانی و یک گروه شهرستانی از ابتدای امسال طی ۱۴ روز در حوزه‌های فرهنگی، تبلیغی، عمرانی، پزشکی به ارائه خدمات پرداختند.

انتهای پیام
captcha