شعار امسال، راهبردی جامع و عظیم برای تمام مشکلات است
کد خبر: 3962096
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱

شعار امسال، راهبردی جامع و عظیم برای تمام مشکلات است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: بیانات مقام معظم رهبری، راهبردهای پربرکتی در زندگی ماست، ایشان شعار امسال را «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» قرار دادند، در این شعار اسراری وجود دارد که اگر درست دقت کنیم یک راهبرد جامع و عظیمی برای تمام مشکلات ما است.

شعار امسال، راهبردی جامع و عظیم برای تمام مشکلات استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، ظهر امروز 13فروردین‌ماه، در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، با اشاره به فرارسیدن روز طبیعت، اظهار کرد: ایرانیان قدیم، با توجه به حکمتی، روز سیزدهم فروردین را به دامن طبیعت می‌رفتند. از برکات اسلام این است که وقتی عقاید و فرهنگ اسلامی در میان ایرانیان رواج یافت، آنچه در ایران قدیم حکمت نداشت، در برابر فرهنگ غنی اسلامی از بین رفت، پس اگر برخی از سنت‌ها از فرهنگ گذشته ایرانیان باقی مانده و فرهنگ اسلامی آن‌ها را از بین نبرده است، معلوم‌ می‌شود این فرهنگ‌ها از یک حکمت خاصی برخوردار بوده است‌.

وی افزود: در روز سیزدهم فروردین، شکوفه‌ها باز می‌شوند و همین موضوع در بین ایرانیان قدیم یک فرصتی برای تفریح و نشاط بهاری بوده است، این فرصت در گذشته دارای اهمیت بوده و در حال حاضر نیز مهم است، در برابر جریان غنی فرهنگ اسلامی که تمام فرهنگ‌ها در برابر آن سر به زیر می‌آورند، نیز جریان فرهنگی گرامیداشت روز طبیعت تا به امروز باقی مانده است؛ چون دارای حکمتی قابل توجه است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به خرافه نحس بودن روز سیزدهم فروردین‌ما، خاطرنشان کرد: این درست نیست و در گذشته به این دلیل این خرافه رواج داشته است که چون مردم در این روز وقتی در تفریحات خود افراط می‌کردند، دچار حوادثی می‌شدند و نام آن را نحسی سیزده می‌گذاشتند در حالیکه این نحسی حاصل از عمل آن‌ها در آن روز بوده است.

سیزدهم فروردین‌؛ روز شکوفایی نعمت‌های خدا

علم‌الهدی ضمن بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) ادامه داد: ظاهر این روایت این است که با روزها دشمنی نکنید که روزها نیز با شما دشمنی می‌کنند، پس ما نباید روز سیزدهم فروردین را نحس بدانیم، چراکه در این صورت این روز با ما دشمنی می‌کند و واقعا نحس می‌شود، در تفسیر این روایت نیز آمده است که ما وقتی با روزها دشمنی می‌کنیم که خاصیت آن روز را در خط دشمنی با خدا استخدام کنیم. روز سیزدهم فروردین‌ماه، روز شکوفایی نعمت‌های خداست و ما باید در این روز خدا را شکر کنیم و نباید تفریح در این روز باعث انجام برخی گناه‌ها شود، چراکه در این صورت این روز نیز با ما دشمنی خواهد کرد و اتفاقات ناگواری در همین روز دامن‌گیر ما می‌شود.

وی با بیان اینکه از نعمت‌های بهاری، بیانات حکیمانه و رهنمودهای پیامبرگونه رهبری در روز نخست سال است، عنوان کرد: بیانات ایشان راهبردهای پربرکتی در زندگی ماست، امسال رهبری شعار سال را «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» قرار دادند، در این شعار اسراری وجود دارد که اگر ما درست دقت کنیم یک راهبرد جامع و عظیمی برای تمام مشکلات ما است.

این عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه در حال حاضر در کشور هم مرغ و هم روغن وجود دارد، تصریح کرد: دلیل این گرانی‌ها این است که در این کشور یک سرمایه‌های سرگردانی وجود دارد و برخی سرمایه‌داران برای ازدیاد ثروت خودشان، این سرمایه‌سرگردان را در حوزه دلالی و تجارت‌های نامشروع به کار می‌گیرند و به عنوان مثال در حوزه تامین مرغ و روغن اختلالاتی به وجود می‌آورند که دود آن به چشم مردم می‌رود.

علم‌الهدی اضافه کرد: ما امروز در کشورمان با نیروهای نخبه‌ای مواجهیم که در تامین نیازهای روزمره و توسعه امکانات زندگی از یک فکر رسایی برخوردارند، اگر این سرمایه‌ها در اختیار این ابتکارات بیاید و تولیدهای دانش‌بنیان افزون شود، با سرمایه سرمایه‌داران، چرخ کارخانه‌ها بچرخد و تمام زمین‌ها به مزارعی سبز و خرم تبدیل شود، دیگر کسی برای سرمایه‌دار شدن، اقلام ضروری مردم را احتکار نمی‌کند، بنابراین حل مشکلات ما را رهبری در تولید دیدند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری بر پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در بحث تولید، بیان کرد: دستگاه‌های مختلف در کشور موظفند از تولید پشتیبانی و مانع‌زدایی کنند، طبق فرمایش مقام معظم رهبری، وظیفه تمام دستگاه‌ها روشن شده است و هر دستگاه اجرایی که ببیند مانعی بر سر راه تولید وجود دارد، باید آن مانع را از بین ببرد، دستگاه‌های قضایی نیز باید مانع‌زدایی کنند و با قدرت دستگاه‌های اجرایی را تحت کنترل بگیرند و موانع تولید را از بین ببرند و هم مجلس و هم دستگاه قضا باید بر واردات و صادرات کشور نظارت کامل داشته باشد.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: اگر فعالیت‌های دستگاه‌ها و نظارت‌ها، جهادی شد، هم تولید پشتیبانی می‌شود و هم مانع‌زدایی. رهبری با شعار امسال، راهبردی را برای تمام دستگاه‌ها مشخص کردند و حرکت را هم برای تمام مردم معین کردند، اگر سرمایه‌های سرگردان وارد تولید شود و فعالیت‌ها نیز به‌طور جهادی در این خط قرار گیرد و دستگاه‌های نظارتی نیز نظارت کامل داشته باشند، تمام مشکلات ما حل خواهد شد، آمریکا شکست خواهد خورد، کما اینکه تا به حال نیز شکست خورده است و دشمن مایوس خواهد شد. رهبری در نوروز ۹۱ در حرم مطهر رضوی فرمودند: «مردم اگر شما در عرصه تولید کاری کنید که این عرصه توسعه یابد، دشمن مایوس می‌شود و وقتی مایوس شد، تمام توطئه‌ها و فتنه‌هایش قطع می‌شود.»

انتهای پیام
captcha