ورود جدی مرکز قرآنی «شهید شهریاری» دانشگاه فردوسی به حوزه تدبر در قرآن
کد خبر: 3965033
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱

ورود جدی مرکز قرآنی «شهید شهریاری» دانشگاه فردوسی به حوزه تدبر در قرآن

مسئول بانوان مرکز قرآنی شهیدشهریاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی با اشاره به برگزاری مقطعی دوره‌های تدبر در قرآن از ورود جدی این مرکز به بحث تفسیر و تدبر در قرآن در ماه مبارک رمضان خبر داد.

ورود جدی مرکز قرآنی «شهید شهریاری» دانشگاه فردوسی به حوزه تدبر در قرآنحمیده دانشفر، مسئول بانوان مرکز قرآنی «شهید شهریاری» نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، درخصوص فعالیت‌های این مرکز قرآنی در طول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: برنامه‌های این مرکز در طول سال مستمر است و در طول ماه مبارک رمضان نیز این برنامه‌ها ادامه دارد.

وی در تشریح فعالیت‌های این مرکز، افزود: این مرکز در سال 85 فعالیت خود را با محوریت دانشجویان دختر و با برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن آغاز کرد و خوشبختانه مورد استقبال خوبی از سوی دانشجویان واقع شد و در اولین سال راه‌اندازی مرکز حدود 300 نفر در این دوره ثبت‌نام کردند.

دانشفر ادامه داد: با حمایت‌هایی که از سوی نهاد رهبری دانشگاه از این مرکز صورت گرفت، درحال حاضر علاوه بر برگزاری دوره‌های حفظ، برگزاری دوره‌های قرائت به مرکز اضافه شد و اکنون دوره‌های قرائت قرآن در پنج سطح روخوانی، روان‌خوانی، تجوید 1، تجوید 2 و نغمات به‌صورت ترمی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری کلاس‌های قرائت قرآن و حفظ توسط اساتید برجسته کشوری که داوری مسابقات کشوری و بین‌المللی را نیز عهده‌دار هستند، صورت می‌گیرد.

مسئول بانوان مرکز قرآنی شهید شهریاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد، گفت: روند برگزاری دوره‌های حفظ قرآن این مرکز بدین صورت است که با توجه به شرایطی که دانشجویان دارند، این دوره‌ها به دو صورت حفظ سه ساله و حفظ پنج ساله قرآن کریم است و شامل سه ترم مهرماه، بهمن‌ماه و تابستان می‌شود و از آنجا که دانشجویان مشغله درسی دارند بیشتر دوره حفظ پنج ساله را انتخاب می‌کنند.

دانشفر بیان کرد: تمام شرایط مرکز منطبق با شرایط دانشجویان است و آغاز کلاس‌های مرکز با آغاز ترم‌های دانشگاه است و در ایام امتحانات نیز این کلاس‌ها تعطیل است و صرفاً دانشجو به مرور محفوظات خود اکتفا می‌کند.

مسئول بانوان مرکز قرآنی شهید شهریاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی ابراز کرد: تا قبل از شیوع کرونا کلاس‌های مرکز به صورت حضوری و در مسجد حضرت زهرا(س) واقع در دانشگاه فردوسی برگزار می‌شد، اما با شیوع این بیماری، کلاس‌های حفظ و قرائت به‌ صورت مجازی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان در هر ترم نیز بیان کرد: تا قبل از شیوع کرونا که کلاس‌ها به‌صورت حضوری برگزار می‌شد، بین 200 تا 300 نفر در این دوره‌ها ثبت‌نام می‌کردند، اما با شیوع کرونا و برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی این آمار کاهش یافته و بین 100 تا 120 نفر هر ترم در این کلاس‌ها ثبت‌نام می‌کنند.

دانشفر اضافه کرد: برگزاری این کلاس‌ها در ماه مبارک رمضان نیز تداوم دارد، ضمن اینکه مراسم تجلیل از اساتید قرآنی را همزمان با 12 اردیبهشت‌ماه و روز معلم در ماه مبارک رمضان خواهیم داشت.

مسئول بانوان مرکز قرآنی شهید شهریاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی تصریح کرد: مراسم تجلیل از 14 نفر از حافظان این مرکز نیز در طول ماه مبارک رمضان از دیگر اقداماتی است که انجام خواهد شد.

وی از برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور اساتید قرآنی مرکز با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی خبر داد و گفت: برای جلوگیری از شیوع کرونا این محفل با تعداد محدود و بدون حضور قرآن‌آموزان مرکز برگزار خواهد شد.

دانشفر اظهار کرد: از دیگر فعالیت‌های این مرکز در طول ماه مبارک رمضان ورود جدی به بحث تدبر در قرآن کریم است که استارت آن در این ماه مبارک خواهد بود، ضمن اینکه در خصوص تفسیر و تدبر بیش از این نیز دوره‌هایی برگزار شده است که بعد از این مستمر و متمرکز خواهد بود.

انتهای پیام
captcha