ایجاد حکومتی بر مبنای اسلام، یکی از قدرت‌های ایران به‌شمار می‎رود
کد خبر: 3966611
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶

ایجاد حکومتی بر مبنای اسلام، یکی از قدرت‌های ایران به‌شمار می‎رود

امام جمعه موقت مشهد گفت: یکی از قدرت‌های ایران این است که ملت ما موفق شد، حکومتی بر مبنای اسلام ناب با رهبری فردی که از نظر ابعاد وجودی نزدیک‌ترین فرد به معصوم است، تأسیس کند.

ایجاد حکومتی بر مبنای اسلام ناب، یکی از قدرت‌های ایران به‌شمار می‎رودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد، ظهر امروز سوم اردیبهشت‌ماه، در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، با مقایسه قدرت ایران و آمریکا، اظهار کرد: آمریکا بزرگترین قدرت علمی، صنعتی، نظامی و اقتصادی دنیا را دارد، همچنین بزرگترین رسانه دنیا در اختیار ایالات متحده است‌ و ذهن بشریت را هر طور که بخواهند، شکل می‌دهند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از قدرت‌های آمریکا این است، متأسفانه در داخل کشور ما، عده‌ای بدون اینکه با آمریکا قراردادی امضا کرده باشند، طوری عمل می‌کنند که به نفع آمریکا تمام‌ شود، اقدامات جبهه فعال مفاسد اقتصادی که از زمان جنگ تحمیلی آغاز شده و تا به امروز نیز فعال است، به نفع کیست؟ مفاسد اقتصادی موجود در کشور، آیا به زیان انقلاب و به نفع دشمن نیست؟

امام جمعه موقت مشهد تصریح کرد: همچنین برخی از احزاب و تشکل‌های سیاسی باز هم بدون اینکه با آمریکا قراردادی امضا کرده باشند، به نفع آمریکا عمل می‌کنند، این احزاب عملکرد باندی دارند، نخستین شاخصه باندبازی یک حزب این است که از هر ابزاری استفاده می‌کنند که رقیب خود را تخریب کنند و موقع انتخابات و هر زمان دیگری، به جای اینکه توان خود را عرضه کنند، رقیبشان را تخریب می‌کنند و گاهی این تخریب‌ها به قدری تند می‌شود که رهبری مجبور می‌شوند به آنان تذکر دهند.

فرزانه بیان کرد: خصوصیت دوم باندبازی این است که وقتی حزب یا جناحی به قدرت رسید، از جناح رقیب هیچ استفاده‌ای نمی‌کند و تمام‌ نیروها را از جناح خود انتخاب می‌کند، حتی ممکن است افراد ناکارامد را هم صرفا به دلیل اینکه عضو حزب و جناح خودشان هستند انتخاب کند، همچنین در حرکت باندی، افراد به منافع خود توجه می‌کنند نه منافع مردم.

وی با بیان اینکه از دیگر علائم باندی حرکت کردن، چهره‌سازی است، بیان کرد: احزابی که عملکرد باندی دارند، چهره‌های قلابی درست آنان را مطرح می‌کنند، افرادی را که تسلیم آنان هستند، بزرگ می‌کنند و افرادی که روحیه استقلال دارند و تسلیم آنان نمی‌شوند را تخریب می‌کنند. خصوصیت بعدی باندبازی احزاب این است که وقتی به قدرت رسیدند، با تمام توان سعی می‌کنند قدرت را حفظ کنند و برای این کار دست به هر حرکتی می‌زنند، متاسفانه این حرکت‌های باندی در کشور ما وجود دارد و این به نفع آمریکا است.

امام جمعه موقت مشهد در ادامه به تشریح قدرت‌های جمهوری اسلامی پرداخت و بیان کرد: اولین قدرت ما تجربه‌ای چهل ساله قابل‌ فهم برای خودمان و بشریت است و آن تجربه این است که دشمن تا به حال هر کاری خواسته کرده و به هیچ کدام از اهداف خود نرسیده است، دشمن چه کاری باید انجام می‌داده، اما نداده است؟

فرزانه گفت: آخرین حربه آنان تا به حال تحریم‌ها بود، این تحریم‌ها ما را اذیت می‌کند، اما آن‌ها تنها اذیت شدن ما را نمی‌خواستند، آن‌ها چیز دیگری می‌خواستند، رهبری اعلام کردند باید تمام تحریم‌ها برداشته شود و آمریکا اگر بخواهد همین راه را ادامه دهد، به کجا خواهد رسید؟

وی با تأکید بر اینکه در این ۴۲ سال، هرچه از عمر ما گذشته، ما نسبت به آمریکا قوی‌تر شدیم و او نسبت به ما ضعیف‌تر شده است، اضافه کرد: قدرت آمریکا نسبت به ما در این ۴۲ سال بسیار افت کرده است، مزدوران آن‌ها، گاهی نسبت به ما فعالیتی می‌کنند و یک موشک سرگردان می‌رود و کار آن‌ها را پاسخ می‌دهد، بسیاری از سیاستمداران آمریکایی می‌گویند که ۱۵۰۰ تحریمی که علیه ما وضع کردند، نتوانسته منجر به نتیجه خاصی شود.

امام جمعه موقت مشهد اظهار کرد: از دیگر قدرت‌های ایران این است که ملت ما موفق شده است حکومتی بر مبنای اسلام ناب با رهبری فردی که از نظر ابعاد وجودی نزدیک‌ترین فرد به معصوم است، تاسیس کند. کشور و نظام ما مانند یک کشتی غول‌پیکر است که یک ناخدای توانا بر آن تسلط دارد و آن را از امواج گذر داده و به مقصد می‌رساند، این کشتی مستحکم است، قوانین آن از اسلام گرفته شده است و بدانید این کشتی به هدف خواهد رسید و دشمن را نابود خواهد کرد.

نیروی مسلح ما مرکز رویش انسان‌هایی بی‌بدی در دنیاست

فرزانه، مؤلفه بعدی قدرت ایران را نیروهای مسلح کشور دانست و افزود: نیروهای مسلح ما به لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، در حد بسیار بالا و غیرقابل باور برای دشمن هستند، نیروهای مسلح ما، مرکز رویش انسان‌هایی است که در دنیا بدیل ندارند و هر روز هم قوی‌تر می‌شوند، مگر دشمن می‌تواند این‌ها را نادیده بگیرد؟

وی تصریح کرد: همچنین ایران اسلامی جوانان متدین، فداکار، آماده و پرشوری را نه تنها در کشور، بلکه در لبنان، یمن، سوریه، افغانستان و پاکستان دارد و همه این‌ها عاشق انقلاب و رهبری‌اند. حیدریون، فاطمیون، زینبیون، حزب‌الله و انصارالله نمونه‌هایی از قدرت این جوانان‌اند.

امام جمعه موقت مشهد بیان کرد: مؤلفه بعدی قدرت ما، روحانیت و مردم است، روحانیتی که قبل و بعد انقلاب معتقد بودند و هستند که اداره زندگی مردم باید به وسیله اسلام و در قالب یک نظام حکومتی باشد، اسلام بی نظام قدرت ندارد و اگر فکری بخواهد پیش برود، باید قدرتی در پشت سر آن باشد و بزرگترین قدرت آن، وجود یک نظام حکومتی است.

روحانیون بسیار بیشتر از قبل انقلاب مراقب اعمال خود باشند

فرزانه تصریح کرد: در تاریخ ایران و حوزه علمیه، آن جایی که روحانیت جلو آمد، مردم هم آمدند و آن جایی که نیامد، مردم هم نیامدند، باید گفت مردم به روحانیت اعتماد دارند، در ایران اگر امام و روحانیت نبودند، انقلاب رخ نمی‌داد و این نظام هم تشکیل نمی‌شد، این بدین معنا نیست که در بین روحانیون فرد بدی پیدا نمی‌شود، روحانیون باید بسیار بیشتر از قبل انقلاب مراقب اعمال خود باشند.

وی مهم‌ترین مؤلفه قدرت ایران را وعده‌های تخلف‌ناپذیر پروردگار دانست و تأکید کرد: خدا به ما وعده پیروزی داده است، اگر ما در این راه بمانیم آتش، گلستان می‌شود، هرکجا مردم به دستور امام و رهبری دل به دریا زدند، پیروز شدند و هر جا به دریا نزدند، کشور به مشکل خورد، طبق آیه قرآن دشمن نمی‌تواند به ما ضرر وارد کند، قدرت دشمن قابل‌ مقایسه با قدرت ما نیست و امام و رهبری هم بارها فرمودند آینده از حال روشن‌تر است، به شرطی که ما وظایف خود را انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha