افتتاح اولین خیابان هنر در مشهد
کد خبر: 3976574
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳

افتتاح اولین خیابان هنر در مشهد

اولین خیابان هنر مشهد همزمان با دو رویداد انتخابات ریاست جمهوری و میلاد امام رضا(ع) در میدان جانباز افتتاح شد.

افتتاح اولین خیابان هنر در مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یوسف امینی، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، شامگاه گذشته، 19 خردادماه، در مراسم افتتاحیه اولین خیابان هنر مشهد، که در میدان جانباز برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد اولین خیابان هنر، از مجموعه هفت‌گانه خیابان‌های هنر در مشهد هستیم؛ اتفاق مبارکی که با همکاری، هم‌افزایی و همدلی بین سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی انجام شد. دو رویداد مهم دهه کرامت و انتخابات را پیش‌رو داریم و لازم است که در ایام مردم و هنرمندان، به ساحت ملکوتی حضرت رضا(ع) ادای دِین کنند و هنگام دهه کرامت خوشحالی و شور و نشاط خود را نشان دهیم.

وی افزود: تمام فعالیت‌هایی که در خیابان هنر انجام می‌شود، متعلق به جامعه هنری است و انجمن‌های مختلف فرهنگی و هنری پای کار آمده‌اند و با ایجاد غرفه‌های مختلف خدمات هنری خود را به مردم ارائه می‌دهند‌. امیدوار هستیم که این فعالیت‌ها پیش‌زمینه‌ای باشد برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰.

مجتبی منتظری، معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز، در ادامه این مراسم عنوان کرد: از همشهریان مشهدی دعوت می‌کنم تا به خیابان‌های هفت‌گانه هنر در مشهد مراجعه کنند‌. این رویداد، یک الگو جدید از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در فضای باز شهری است که هنرمندان مشهدی با همکاری که میان شهرداری مشهد و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به وجود آمده، خدمات خود را به شهروندان ارائه می‌کنند.

همچنین بهزاد چوپانکاره، مدیر امور هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد  نیز در ادامه این مراسم، بیان کرد: در راستای تفاهم‌نامه‌ای که در جهت حمایت و کمک به هنرمندان در دوران کرونا، بین شهرداری مشهد و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی منعقد شد، قرار بر این شد که در گام اول هشت گذر هنری یا به اصطلاح خیابان هنر آغاز به کار کنند، تا بتوانیم از هنرمندان مختلفی که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند دعوت شود تا به فعالیت بپردازند. همچنین باعث ایجاد شور و نشاط در دهه کرامت در بین مردم شود.

وی خاطرنشان کرد: امشب خیابان هنر در میدان جانباز و بوستان ملت افتتاح شدند و به مصادف با آن، از فردا خیابان‌های دیگر هنری در بوستان ارم در منطقه ۴، بوستان اردیبهشت در منطقه ۶، کوه‌پارک در منطقه ۹، چهارراه مخابرات در منطقه ۱۰ آغاز به کار خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha