نشست صمیمانه رئیس دادگستری سبزوار با خبرنگاران
کد خبر: 3989822
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
به‌مناسبت روز خبرنگار انجام شد؛

نشست صمیمانه رئیس دادگستری سبزوار با خبرنگاران

نشست صمیمانه رئیس دادگستری سبزوار و دادستان این شهرستان به‌مناسبت روز خبرنگار، با خبرنگاران برگزار شد.

حاشیه‌هایی از نشست صمیمی رییس دادگستری سبزوار با خبرنگاران

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، نشست صمیمانه خبرنگاران شهرستان سبزوار، شامگاه گذشته 19 مردادماه، با حضور میرعلم سیدی، رئیس دادگستری سبزوار و حسین اردمه، دادستان شهرستان برگزار شد که در آن به موضوع مشکلات خبرنگاران در حوزه قضایی و نحوه افزایش تعامل با دادگستری سبزوار پرداخته شد.

در ابتدای این نشست خبرنگاران شهرستان با تقدیر و تشکر از رئیس دادگستری سبزوار برای برگزاری نشست‌های صمیمی با خبرنگاران و افزایش تعامل با آنها به موضوعاتی نظیر برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه قضایی و افزایش ارتباط دوسویه، تذکر به مسئولان برای پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران و تعامل با آنها و افزایش ظرفیت مسئولان بدون شکایت از خبرنگاران پرداختند.

در ادامه این نشست یکی از خبرنگاران سبزوار در انتقاد از تشکر خبرنگاران برای پاسخگو بودن مسئولان دادگستری، اظهار کرد: این جای بسی‌ تأمل است که بعد از گذشت 40 سال از انقلاب از انجام وظیفه و پاسخگو شدن مسئولان برخی تقدیر و تشکر می‌کنند.

حسین اردمه، دادستان سبزوار بیان کرد: هر سخن حق و جریان حقیقتی را نباید در هر جایی بیان کرد، چرا که گاهی بر خلاف مصالح عمومی کشور است و از طرفی گاهاً باعث آبروریزی یک فرد نیست، بلکه طیف کلی و خاص از خادمان مردمی است که به غیر از آبروریزی حاشیه‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت.

انتقاد از صداوسیما برای عدم پوشش فعالیت مثبت دادگستری

در این جلسه همچنین میرعلم سیدی، رئیس دادگستری سبزوار با انتقاد از صداوسیما از انعکاس ندادن مشکلات مردمی و اقدامات مثبت بسیاری که در حوزه قضایی سبزوار انجام شده است، بیان کرد: سیستم قضایی نیز مانند دستگاه‎‌های اجرایی در برخی از نقاط دارای ضعف است و باید مشکلاتش برطرف شود.

وی در پاسخ به مسئول دفتر صداوسیمای سبزوار که در آن به محدودیت‌ها و پروتکل‌های تعریف شده از سوی سازمان اشاره کرده بود، تصریح کرد: ما خودمان به پروتکل‌های صداوسیما معترض هستیم.

سیدی همچنین در پاسخ به درخواست خبرنگار ایکنا برای برگزاری دوره‎‌های آموزشی در حوزه آشنایی با قوانین قضایی و پیشگیری از جرم در حوزه خبرنگاران شهرستان، بیان کرد: با تشکیل کارگروهی مشترک در حوزه قضایی و دادگستری سبزوار این موضوع پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در زمانی که دادستان بودم برای هیچ رسانه‌ و روزنامه‌ای پرونده‌ای تشکیل ندادیم، مگر اینکه شاکی خصوصی داشت و گذشت نکردند، اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات تشکیل شورای حل اختلاف ویژه اصحاب رسانه در سبزوار است.

انتهای پیام
captcha