آغاز مسابقات قرآن استان تهران با رقابت دعاخوانان و گروه‌های تواشیح
کد خبر: 3995707
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴

آغاز مسابقات قرآن استان تهران با رقابت دعاخوانان و گروه‌های تواشیح

چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن استان تهران از صبح امروز در رشته دعاخوانی آغاز شده است و مسابقات در این رشته در دو بخش بانوان و آقایان تا ساعت 18 امروز به پایان می‌رسد.

به گزارش ایکنا، چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن استان تهران از صبح امروز، 16 شهریورماه در رشته‌های دعاخوانی و تواشیح و هم‌خوانی قرآن کریم آغاز شده و رقابت‌ها در این دو رشته تا عصر روز 16 شهریورماه به پایان می‌رسد.

در مسابقات دعاخوانی و تواشیح و هم‌خوانی قرآن کریم شرکت‌کنندگان در محل برگزاری مسابقات استانی حاضر می‌شوند تا اجرای آنها ضبط شود، چرا که بر اساس آیین‌نامه هیچ داوری‌ در زمان ضبط آثار انجام نخواهد شد.

پس از پایان مسابقات مرحله استانی در سراسر کشور، این اجراها همراه با اجرای شرکت‌کنندگان دیگر استان‌ها به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ارسال می‌شود تا مورد داوری قرار گیرد و برگزیدگان به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

رشته دعاخوانی و تواشیح از جمله رشته‌های مسابقات سراسری قرآن است که مرحله شهرستانی نداشته و رقابت‌های آن از مرحله استانی شروع می‌شود. همچنین در رشته تواشیح و هم‌خوانی قرآن، مسابقات تنها در بخش آقایان برگزار می‌شود.

بر همین اساس از امروز، 16 شهریورماه مسابقات رشته‌ دعاخوانی با رقابت بانوان آغاز شده و تا قبل از اذان ظهر در این بخش به پایان می‌رسد.

همچنین در نوبت بعدازظهر نیز مسابقات از ساعت 14 شروع می‌شود تا ساعت 18 ادامه دارد. در این نوبت علاوه بر شرکت‌کنندگان در رشته دعاخوانی، دو گروه تواشیح حاضر در مرحله استانی از استان تهران اجراهای خود را ضبط می‌کنند.

چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن استان تهران در روزهای آینده ادامه خواهد یافت. این مسابقات طی روزهای 17 تا 19 شهریورماه در بخش آقایان و روزهای 20 و 21 شهریورماه نیز در بخش بانوان ادامه می‌یابد.

در این دوره از مسابقات تنها رشته‌ای که دو مرحله‌ای بوده و دارای فینال خواهد بود، رشته قرائت تحقیق است. فینال این رشته نیز دوشنبه 22 شهریورماه برگزار می‌شود.

محل برپایی این مسابقات مجتمع بصیرت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران واقع در منطقه حکیمیه تهران است. مسابقات امسال با توجه به شرایط کرونایی مراسم افتتاحیه و اختتامیه ندارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha