آغاز رقابت ۸۷ متسابق در مرحله کشوری مسابقات قرآنی «مدهامتان»
کد خبر: 4006111
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵

آغاز رقابت ۸۷ متسابق در مرحله کشوری مسابقات قرآنی «مدهامتان»

مدیرکل هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از آغاز رقابت ۸۷ متسابق در مرحله کشوری مسابقات قرآنی مدهامتان در روز‌های پایانی مهرماه خبر داد.

آغاز رقابت 87 متسابق در مرحله کشوری مسابقات قرآنی «مدهامتان»به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مجتبی میرزایی‌نسب، مدیرکل هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، امروز 26 مهرماه، در نشست خبری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در مجتمع آفتاب ولایت، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر‌صادق(ع)، اظهار کرد: با توجه به سابقه چهارده ساله در برگزاری این دوره از مسابقات و برگزاری دو دوره در شرایط کرونایی این تجربه حاصل شد تا در سال جاری با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی این مرحله به‌صورت حضوری برگزار شود.

وی با بیان اینکه امسال سومین سالی است که این دوره از مسابقات در مرحله کشوری به میزبانی خراسان رضوی برگزار می‌شود، گفت: ضمن کسب تجربیات خوبی که مجریان در استان دارند، متسابقین نیز با خاطره خوش استان را به محل زندگی خود ترک می‌کنند.

میرزایی‌نسب ادامه داد: یکی از نقاط مهم در این مسابقات برگزاری غیرحضوری در مرحله استانی بود، اما با توجه به اینکه بالغ بر 12هزار نفر شرکت کردند و شرایط دانلود آثار از روی سایتی که متسابقان آثارشان را بارگذاری کرده بودند، داوری این آثار صورت گرفت که از این تعداد 652 نفر به مرحله استانی راه یافته و با یکدیگر رقابت کردند و از این تعداد 87 نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

مدیرکل هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: داوران این دوره از مسابقات در رده ملی و بین‌المللی هستند که ترکیب هیئت داوران با هماهنگی ستاد صورت گرفته است. اساتیدی مانند آقایان یاری‌گل از تهران در بخش تجوید، سیدجوادسادات فاطمی از مشهد در بخش وقف و ابتدا، محمد صادق زارعیان از آذربایجان شرقی در بخش حسن حفظ، عباس هاشمی از بوشهر بخش لحن و  حامد ولی‌زاده از استان آذربایجان غربی در بخش صوت داوری را بر عهده خواهند داشت.

میرزایی‌نسب تصریح کرد: در بخش بانوان نیز خانم‌ها خطیب از مشهد در بخش وقف وابتدا،  هیبتیان از اصفهان در بخش صوت، کوچکی از استان تهران در بخش لحن، شبانی محمودی در بخش حسن حفظ و استاد الماسی در بخش تجوید داوری را عهده‌دار هستند، همچنین موسوی‌نیا به عنوان ناظر مسابقات در بخش بانوان حضور دارند.

مدیرکل هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به اینکه مسابقات «مدهامتان» در دو رده سنی برگزار می‌شود، بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی مرحله کشوری فقط برای افراد ۱۶ تا ۳۲ سال است و برای زیر 16 سال تا عادی شدن شرایط برگزار نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع 87 نفر متسابق در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» تعداد 65 نفر در بخش آقایان و تعداد 22 نفر در بخش بانوان به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

میرزایی‌نسب در بخش دیگر از سخنان خود به فعالیت‌های کانون‌های مساجد اشاره کرد و افزود: در واقع شرایط کرونایی به برنامه‌های ما در کانون‌های مساجد ضربه‌ای نزد و حضور قشر جوان و نوجوان بیشتر شد که در این راستا نیز در بحث ضدعفونی معابر محله شناسایی افراد بی‌بضاعت و توزیع کمک های مومنانه گام‌های بزرگی برداشتیم.

مدیرکل هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: در بحث‌های فرهنگی هم رشد قابل توجهی داشتیم، ضمن اینکه صرفا مخاطب ما فقط یک محله نبود بلکه از طریق فضای مجازی حتی از روستاها مخاطب در این برنامه‌ها داشتیم.

انتهای پیام
captcha