حذف مردم در اداره کشور باعث ایجاد مشکلات در بخش اجرایی شده‌ است
کد خبر: 4007807
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
قالیباف مطرح کرد:

حذف مردم در اداره کشور باعث ایجاد مشکلات در بخش اجرایی شده‌ است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در اداره کشور مردم را از عرصه‌های مختلف حذف و یا دسته‌بندی و گروه‌بندی کرده‌ایم و امروز مشکلاتی که در حوزه اجرایی وجود دارد ناشی از حذف مردم است.

حذف مردم در اداره کشور باعث ایجاد مشکلات در بخش اجرایی شده‌استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در پنجمین اجلاسیه سراسری اساتید شبکه تربیتی بسیج صالحین که امروز سوم آبان‌ماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بحث تربیت در این مقطع زمانی که جبهه اصلی حزب خدا و حزب شیطان با تمام قوا در مقابل هم قرار گرفته‌اند، موضوع مهمی است. طرح صالحین از این جهت حائز اهمیت خواهد بود که جهاد، تبیین مهم و دستور مقام معظم رهبری است.

قالیباف در ادامه بیان کرد: این پرسش‌ها مطرح است که چرا امروز تبیین، موضوع اول ماست؟ و تبیین چقدر مهم است؟ در پاسخ باید گفت که تبیین همان قدر مهم است که مردم مهم هستند، اگر مردم نباشند، انقلاب اسلامی کجاست؟ افکار بلند و اندیشه سیاسی امام کجاست؟ وقتی از اول اسلام تا امروز هرجا اسلام آسیب‌دیده، همه مشکلات از این بود که مردم نبودند. نباید مردم را از هم جدا کنیم و وقتی تشکیل حکومت دادیم، مردم از هر مذهب، قوم، دین و طایفه‌‌‌ای مهم هستند، به ویژه وقتی در سایه نظامی مانند نظام جمهوری اسلامی قرار دارد، البته همراه کردن مردم کار سختی است، پس صالحین مهم هستند.

وی با اشاره به ثبات سنت‌های الهی ابراز کرد: امام خمینی(ره) در سال 1342 به این نکته ایمان داشتند که سنت‌های الهی بدون تغییر و تحویل، پابرجاست، لذا براساس سنت الهی باید در مقابل ظلم برای تحقق دین ایستاد و برای دین خدا هزینه داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: درست در زمانی که دو قطبی مطلق در جبهه غرب و شرق وجود داشت، امام(ره) نه به سراغ توده‌ای‌ها و نه نیروهای مسلح رفتند. امام خمینی(ره) خودش بود، خدای خودش و مردم. از این رو همه مردم پای کار آمدند تا در نهایت انقلاب پیروز شد.

وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب تا امروز هم حزب شیطان و استکبار در مقابل انقلاب اسلامی ایستادند و از هیچ اقدامی فروگذار نکردند، اما انقلاب تا امروز با قدرت به مسیر خود ادامه داده است.

قالیباف با بیان اینکه قدرت انقلاب در دل 80 میلیون جمعیت است، افزود: اگر دل مردم با انقلاب همراه نبود، ما دچار مشکل می‌شدیم. ما در اداره کشور مردم را از عرصه‌های مختلف یا حذف، یا دسته‌بندی و یا گروه‌بندی کردیم و مشکلاتی که امروز در حوزه اجرایی داریم ناشی از حذف مردم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: مردم مهم هستند، خصوصا وقتی که در حکومت قرار داریم و قدرت دست ماست، وقتی که تشکیل حکومت داده‌ایم در مقابل تک تک مردم مسئول هستیم و از این رو جهاد تبیینی مهم است.

وی تصریح کرد: دشمنان از زمان پیروزی انقلاب تاکنون از هیچ کوششی برای براندازی فروگذار نکردند و همواره خواستار از بین بردن بقای جمهوری اسلامی هستند، اما می‌بینیم پس از این همه حوادث، انقلاب همچنان تداوم دارد.

قالیباف با اشاره به اینکه اساس حیات اسلام، جمهوری اسلامی و امت اسلامی مورد هدف دشمنان است و به دنبال آن هستند که اسلام سیاسی امام و اسلام ناب هرگز شکل نگیرد، بیان کرد: آنان همان اسلام آمریکایی را می‎خواستند و در این راه هزینه بسیاری کردند، اما همچنان نظام اسلامی پر قدرت ایستاد و این موضوع به‌خاطر وجود مردم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیچ‌گاه افتخار ما، تکیه بر قدرت نظامی نیست، البته از یک نظر، این موجب افتخار است، اما ثبات این انقلاب و کشور به خاطر مردم ماست، اگر مردم با ما همراه نبودند، دچار چالش می‌شدیم و لذا مردم مهم هستند.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته از سال 97 تاکنون برای هفت قلم کالای اساسی ۴۲۷ هزار میلیارد تومان سوپسید داده شده است، اما نه کالای ارزان به دست مردم رسیده و نه قیمت‌ها مدیریت شد، نگویید این متعلق به آن دولت بود، البته که نه، بلکه در مجموع کارنامه ما نشان می‌دهد که در اداره کشور کارنامه قابل قبولی نداریم. بنده در شرایطی این حرف را می‌زنم که در مجلس هستم و حق ندارم به‌عنوان اپوزیسیون حرف بزنم و خودم نیز باید در جایگاهی که مسئول بودم هم در پیشگاه خدا و هم مردم پاسخگو باشم.

قالیباف اظهار کرد: دشمن بعد از دوران دفاع مقدس با همه وجودش درک کرد که از طریقی باید با ما مبارزه کند که از جنس دفاع‌مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت نباشد، لذا از طریق سنت‌های الهی که ایمان و باور به آن داشتیم وارد جنگ و موجب سستی ایمان و باورمان شد و با جنگ شناختی و رسانه‌ای، باورهای جوانان ما را تغییر داد، از طرف دیگر نیز جنگ اقتصادی به راه انداخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این وجود مجاهدت و جهاد در تبیین حائز اهمیت بوده است، چرا که ایستادن در مقابل جنگ رسانه‌ای به مراتب دشوارتر از جنگ سخت است. اگر هرکس در جبهه رسانه‌ای به درستی، با اخلاق و عقلانیت بایستد، اجر و پاداشش بیشتر از جبهه سخت است و بنابراین بسیج مهم است و باید نماد تبلور متشکل این مردم و در خدمت مردم باشد.

وی تصریح کرد: ما یک الگوی دفاع مقدس داریم که هم در دوران دفاع مقدس و هم برای بقای جمهوری اسلامی الگوی موفقی است و همواره دشمن از این الگو شکست خورده است، لذا امروز در جهاد تبیین و صالحین نیز نیازمند این الگو هستیم.

فاصله بین مردم و کارگزار در نظام اسلامی حرام است

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر فاصله بین مردم و کارگزار در نظام اسلامی حرام است، در جهاد تبیین اگر به سنت‌های الهی ایمان داشتیم و ایمان داریم که سنت الهی قابل‌تغییر و قابل تحویل نیست، وعده خدا این است که به مؤمنین پیروزی بدهد.

قالیباف افزود: امروز اولین موضوع جنگ ما، جنگ رسانه‌ای و شناختی و دوم جنگ اقتصادی است. صالحین مهم هستند، چرا که جهاد تبیین مهم است، جهاد تبیین مهم است، چراکه مردم مهم هستند و مردم مهم هستند، چرا که حافظ و حامی دین خدا در مقابل حزب شیطان هستند لذا لازم است این مردم شناخت و آگاهی یابند.

وی در پایان عنوان کرد: این آگاه‌سازی از کسی جز دلدادگان امام و شهدا و آنان که به سنت‌های الهی ایمان و خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری را در خود دارند، در روش از بهترین ابزار بهره می‌گیرند، فرزند زمان خویش هستند و مکتب اصیل انقلاب را که برخاسته از مکتب اهل‌بیت و قرآن است، برنمی‌آید که با عقلانیت و اخلاق این مسیر را پیش می‌برند و از آنجایی که فکرش را نمی‌کردیم که در مهجوریت دین، انقلاب اسلامی به پیروزی برسد، بر همه مشکلات فائق خواهیم آمد.

انتهای پیام
captcha