پنجمین «همایش ملی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای» برگزار می‌شود
کد خبر: 4017725
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳

پنجمین «همایش ملی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای» برگزار می‌شود

رئیس ستاد اجرایی «همایش ملی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای» به تشریح فعالیت‌های این همایش پرداخت و گفت: در چهار همایش گذشته، ۴هزار و ۵۰۰ مقاله دریافت شده و ۱۶۰ جلد مجموعه مقالات منتشر شده است.

برگزاری پنجمین «همایش ملی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای»به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر صدری، رئیس ستاد اجرایی «همایش ملی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای»، گفت: وزارت دفاع و نیروهای مسلح به مباحث سخت‌افزاری حوزه دفاعی توجه دارد و دستاوردهای عظیمی نیز در کشور در این وزارتخانه در حوزه دفاعی کشور شکل گرفته است. به شکلی که امروز مایه مباهات کشور است و واکنش‌های ملی و بین‌المللی گسترده‌ای نیز در برداشته و عامل مهمی در بازدارندگی دفاعی کشور نیز شده است.

وی افزود: بحث اینکه نیت و هدف ما از ساخت سلاح، دفاع، جهاد و ورود به میادین مختلف دفاعی چیست، می‌طلبید که زمینه‌ای فراهم شود که تفاوت اساسی که در نیت و هدف با دیگران داریم مشخص شود. از آنجایی که نیروهای مسلح تحت فرماندهی مقام معظم رهبری هستند، در زمینه نرم‌افزاری این فکر ایجاد شد که حتما این مسئله برای نیروهای مسلح تبیین شود.

رئیس ستاد اجرایی همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای، تصریح کرد: در همین راستا این حرکت از سال ۸۹ و ۹۰ آغاز شد. فعالیت در این حوزه به شکل هدفمند و کاربردی سامان گرفت. بنابراین در هشت ماه نقشه راهی تهیه شد که این نقشه سه هدف را دنبال می‌کند.

وی گفت: هدف اول در بردارنده پنج همایش در ده سال است که در این همایش‌ها اندیشه‌های رهبری معظم در حوزه دفاعی تبیین شود. هدف دوم ارایه الگوی دفاعی برای نیروهای مسلح است و هدف سوم نیز تبیین گفتمان دفاعی کشور است و قطعا ستادهای بالادستی نیز یاری‌گر خواهند بود.

صدری اظهار کرد: تا کنون چهار همایش در همین راستا برگزار شده است که دستاوردهای کم نظیری در برداشته است. در این چهار همایش ۴هزار و ۵۰۰ مقاله دریافت شده و ۱۶۰ جلد مجموعه مقالات منتشر شده است. همچنین ۱۱ جلد کتاب مقالات برتر نیز منتشر شده است. در این بین با همکاری وزارت علوم ۱۹ کتاب مرجع تدوین شده است. در این زمینه قرار است که این کتب در کتابخانه‌ها و دانشگاه ها مورد استفاده باشد.

وی گفت: یکی از دستاوردهای دیگر این همایش که بی نظیر است، حضور گسترده مراکز علمی در کشور در این همایش است. در همایش چهارم ۶۰ دانشگاه معتبر کشور، از این همایش حمایت کردند و در ۱۳ همایش نیز پیش همایش برگزار شد. از جمله آنها می‌توان به دانشگاه‌های رضوی و فردوسی مشهد، بوعلی سینا همدان، صنعتی اصفهان، کل دانشگاه آزاد و کل دانشگاه پیام نور، موسسه امام خمینی(ره) جامعه المصطفی(ص)، دانشگاه الزهرا(س) و...اشاره کرد.

وی افزود: مقدمات برگزاری همایش پنجم در اسفندماه فراهم شده است یعنی با هماهنگی با دفتر سپاه قدس، متصدیان فقه نظام لبنان، دفتر بیداری اسلامی، حشدالشعبی سوریه و عراق، رابطین دانشگاهی در برخی کشورهای اسلامی، روابط بین‌المللی دانشگاه مالک اشتر و.. زمینه را برای برگزاری پنجمین همایش به شکل بین‌المللی فراهم کرده‌ایم.

صدری یادآورشد: در زمینه حضور فعالان و پژوهشگران قرآنی و حوزوی در این همایش با حوزه علمیه قم نیز وارد گفت‌وگو شدیم و پنج محور در همایش پنجم مد نظر است که حوزه علمیه نیز قطعا نقش مهمی در پربار کردن این همایش خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha