بقاع متبرکه خط مقدم مبارزه فرهنگی با دشمن است
کد خبر: 4029996
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸

بقاع متبرکه خط مقدم مبارزه فرهنگی با دشمن است

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: یکی از خاکریزهای مبارزه با دشمن در عرصه فرهنگی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد، سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد، سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، شامگاه گذشته، 29 دی‌ماه در همایش وقف و بقاع متبرکه خراسان رضوی در آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر شهرستان طرقبه شاندیز بیان کرد: نگاه ما به اهل بیت (ع)، زیارت و توسل و امامزادگان این است که عالم و مقدرات عالم به دست این بزرگواران تنظیم می‌شود و مردم در شادی‌ها و غم‌هایشان به این مکان‌ها می‌آیند.

وی خطاب به روحانیون، مبلغین و مدیران فرهنگی مراکز افق بقاع متبرکه خراسان رضوی اظهار کرد: ما و شما که می‌خواهیم در این آستان‌های مقدس کار و ماموریت فرهنگی انجام دهیم، قطعا این مغناطیست معنوی و فرهنگی هست و ما و شما باید به عنوان کاتالیزوری بین این آستان و مخاطبان بیاید وسط و نقش‌آفرینی کند.

گنابادی نژاد بیان کرد: بعضی اوقات در اهمیت موضوع نمی‌توانیم برسیم به آن جایگاهی که باید برسیم، باید ببینیم و بدانیم که مقابل ما چه کسانی هستند و چه کارهایی انجام می‌دهند که ما هم می ‌خواهیم در بقاع متبرکه کار فرهنگی انجام دهیم، تا وقتی به این بعد از موضوع توجه نداشته باشیم نمی‌توانیم  قدر و اهمیت این سنگر را دقیق بدانیم.

وی افزود: ما می‌خواهیم برای دین و اهل بیت(ع) خدمت کنیم و در دنیا هم همه می‌خواهند برای دینشان خدمت کنند و فقط ما نیستیم. برای نمونه واتیکان که مرکز مسیحیت است رادیویی دارد که شبانه‌روز به ۳۶ زبان دنیا در حال پخش برنامه است و یک رادیو دارد در منطقه جنوب شرق آسیا که به ۲۸ زبان آسیایی برنامه برای ترویج مسیحیت در حال پخش دارد و 5000 مجله و روزنامه دارند که در تیراژ دو میلیارد در سال برای ترویج مسیحیت منتشر می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری تاکید کرد: نگاه یک تشکل مسیحی که برای ترویج مسیحیت در حال فعالیت است این است که اگر ما در راه تبلیغ مسیحیت آمادگی برای شهید دادن نداشته باشیم تبلیغ ما بی‌فایده است، امروز انجیل به 2100 زبان ترجمه شده است، در حالی‌که  ترجمه قرآن به ۱۴۸ زبان و نهج‌ البلاغه هم به ۴۰ زبان بوده که معلوم می‌شود  ما چقدر کار کرده‌ایم و دیگران چه اندازه کار کرده‌اند.

وی گفت: اگر گاهی اوقات در عرصه کار فرهنگی خسته می‌شویم و فکر می‌کنیم ما زیاد کار کرده‌ایم، اما استقبال کم است و با دیگر عرصه‌های خدمت مقایسه می‌کنیم بهتر است بدانیم که همه اینها عرصه خدمت است، اما عرصه تبلیغ خط مقدمی است که اگر ما خالی بگذاریم کسانی دیگر آن را پر خواهند کرد.

 گنابادی‌نژاد ابراز کرد: داعش در عرصه نظامی نابود شد و ما فقط از بعد نظامی آن را شنیدیم و یکبار هم گزارش کارهای فرهنگی داعش را ببینیم که در کمتر از یک زمان محدود یکساله توانست از ۵۰ هزار نفر و با یک گزارش دیگر ۲۰۰ هزار نفر از جوانان مسلمان کشورهای مختلف منطقه آدم استشهادی پیدا کند و  آنها را نیروی جهادی و به اعتقاد خودشان شهادت‌طلب تربیت کند.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی کار بزرگی انجام داد که داعش را در میدان نظامی نابود کرد، حالا ما و شما جواب دهیم که آیا در عرصه فرهنگی توانستیم داعش را نابود کنیم یا نه؟ خاکریز مبارزه با داعش در عرصه فرهنگی سوریه و عراق نیست، خاکریز مبارزه  فرهنگی با داعش همین بقاع متبرکه امامزادگان و مساجد و هیئت‌ها هست و همین عرصه‌ها و سنگرهای فرهنگی که در دست من و شماست برای خدمتگزاری به مردم است.

گنابادی‌نژاد بیان کرد: در دنیا ۱۰۰ دانشگاه داریم که در مورد شیعه‌شناسی کار می‌کنند و فقط در اسرائیل به تنهایی  هشت مرکز شیعه‌شناسی در حال فعالیت داریم. اگر هر روزی که ما تردید داریم که باید کار فرهنگی انجام دهیم یا نه، همین گزارش فعالیت‌های دشمن را ببینیم  و بدانیم که ما اگر بخوابیم دشمنان نمی‌خوابند.

انتهای پیام
captcha