آئین تجلیل از ۳۰ سال خدمت عکاس پیشکسوت آستان رضوی برگزار شد
کد خبر: 4031234
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸

آئین تجلیل از ۳۰ سال خدمت عکاس پیشکسوت آستان رضوی برگزار شد

آئین تکریم از ۳۰ سال خدمت شایسته مسعود نوذری، عکاس پیشکسوت آستان قدس رضوی با حضور جمعی از عکاسان مشهدی روز گذشته چهارم بهمن‌ماه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد، معاون زیارت استانداری خراسان رضوی، به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد، معاون زیارت استانداری خراسان رضوی، در آئین تکریم از 30 سال خدمت شایسته مسعود نوذری، عکاس پیشکسوت آستان قدس رضوی که با حضور جمعی از عکاسان مشهدی شامگاه چهارم بهمن‌ماه در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در حقیقت نوذری یک فرد شناخته شده برای همه ماست و این محفل برای هریک از ما یکی از اضلاع خدمات چهره‌ای است که طی 30 سال توانست در کنار حرم مطهر رضوی، دنیای بزرگی از خدمت و یادگاری را از خود به جای بگذارد.

وی عنوان کرد: خوشحالم از اینکه چنین مراسمی برای ایشان برگزار شد و به نوعی این کار عمل به فرمایش امام رضا(ع) است که می‌فرمایند «کسی که از مخلوقی تشکر کند، زمینه تشکر از خالق را فراهم کرده است»، اما کار جناب نوذری اضلاع زیادی دارد و به عبارتی باید گفت که کار ایشان یکی از جلوه‌های فرمایش دیگر امام رضا(ع) است که می‌فرمایند: «مردم اگر زيبايى‌هاى سخن ما را بدانند، بى‌گمان از ما پيروى مى‌كنند.»

معاون زیارت استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در طول تاریخ افرادی چون علما، سخنرانان، شاعران، نقاشان و غیره آمده‌اند تا جلوه‌های زیبای زندگی امام رضا(ع) را به تصویر بکشند که مسعود نوذری هم یکی از افرادی است که خداوند این توفیق را نصیب او کرد تا 30 سال از زیبایی‌های حرم مطهر رضوی عکس بگیرد و زیبایی‌های این بارگاه نورانی را برای ما به تصویر بکشد که در حقیقت این توفیقی نیست که نصیب هرکسی شود.

گنابادی نژاد بیان کرد: در واقع ما در مقابل کسی هستیم که بزرگی او به اندازه عمقی است که از کلام حضرت رضا(ع) برداشت می‌کنیم و بعید است کسانی روی کره زمین باشند که با تمام مقام علمی و اقتصادی و موقعیت اجتماعی که دارند توانسته باشند 30 سال در کنار حرم امام رضا(ع) اینگونه زیبایی‌های زندگی امام رضا(ع) را منتشر کنند.

وی عنوان کرد: عصر ما عصری است که ما مدیون خون شهدا هستیم و با توجه به اینکه جناب نوذری برادر شهید است، از این‌رو قطعاً بخشی از این موفقیت‌های ایشان، مرهون عنایت برادر شهیدشان است که برای ایشان چنین بساط پر خیر و برکتی را رقم زد و از این منظر نیز ادای دینی می‌کنیم به شهید نوذری و همه شهدایی که امروز خود را مدیون آن‌ها می‌دانیم.

محمدمهدی خیرجو، رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: به نظر می‌رسد کسی که عکاسی می‌کند یک بخش از احساس و یک لحظه از تاریخ را مانند ماشینی بسته‌بندی می‌کند و باعث می‌شود که ما هرگاه به آن عکس نگاه می‌کنیم، خاطراتی برای ما زنده ‌شود.

وی عنوان کرد: از این‌رو جناب نوذری در حرم مطهر بخش‌هایی از زمان و تاریخ را برای ما ثبت و ضبط کرد که در آینده هریک از آن‌ها احساس و خاطراتی را برای ما به همراه خواهد داشت.

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی بیان کرد: در واقع حضور این جمع در این مراسم نشان می‌دهد که جناب نوذری مردم‌دار بوده و 30 سال صادقانه در این عرصه خدمت کرده است. بنابراین برگزاری این مراسم می‌تواند فرصت خوبی برای تقدیر از پیشکسوتان این عرصه باشد و امیدواریم که بتوانیم اینگونه مراسم را ادامه دهیم و از پیشکسوتان این عرصه تجلیل کنیم.

خیرجو تصریح کرد: به نظر من جناب نوذری عمر با برکتی را در حرم مطهر خدمت کرد و امروز هم ما تجلیلی که از ایشان داریم به نوعی آغاز راهی است که بتوانیم از تجربیات و تخصصی که طی 30 سال در این مرکز کسب کرده‌اند، استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha