اکران ۶ فیلم در چهارمین روز جشنواره فجر مشهد
کد خبر: 4034483
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

اکران ۶ فیلم در چهارمین روز جشنواره فجر مشهد

در چهارمین روز از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد ۶ فیلم «هناس»، «مرد بازنده»، «درب» «شادروان»، «بی مادر»، و «بدون قرار قبلی» در سینما‌های منتخب مشهد اکران خواهد شد.

اکران شش فیلم در چهارمین روز جشنواره فجر مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در چهارمین روز از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد که از 15 بهمن‌ماه آغاز شده است، فیلم‌های «هناس»، «مرد بازنده»، «درب» «شادروان»، «بی مادر»، و «بدون قرار قبلی»، در سینماهای منتخب مشهد اکران می‌شوند.بنابراین گزارش فیلم هناس در سانس 17:30 در سینماهای آفریقا، هویزه، سیمرغ، ویلاژتوریت، اطلس و پارک باز و مردبازنده خصوصی در سانس 19:30 در سینماهای آفریقا، هویزه، سیمرغ، ویلاژتوریت، اطلس ، پارک باز، گلشن، برفی اکران خواهد شد.

هِناس

«هِناس» (صورت فلکی) فیلمی به کارگردانی حسین دارابی و نویسندگی احسان ثقفی و مهدیه عین‌اللهی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه محصول سال ۱۴۰۰ است. این فیلم در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

«هِناس» در ژانر درام اجتماعی، روایتی آزاد از زندگی شهره پیرانی است که حدود ۱۰ سال پیش همسرش، داریوش رضایی‌نژاد (دانشمند هسته‌ای)، در یک ترور شهری در مقابل چشمان خانواده به شهادت رسید.

مریلا زارعی در این فیلم نقش شهره پیرانی و بهروز شعیبی نقش داریوش رضایی‌نژاد را بازی می‌کنند. وحید رهبانی، سولماز غنی، امین میری، علیرضا نایینی و کوثر حیدری(هنرپیشه خردسال) و سیاوش طهمورث دیگر بازیگران «هناس» هستند.

مرد بازنده

«مرد بازنده» جدیدترین فیلم سینمایی محمدحسین مهدویان است که قرار است اولین نمایش خود را در چهلمین جشنواره فیلم فجر داشته باشد. جواد عزتی بازیگر محوری این فیلم سینمایی است. محمدحسین مهدویان که سال گذشته با فیلم شیشلیک در جشنواره فیلم فجر حاضر شد پس از درخشش در ساخت سریال زخم کاری که به صورت اختصاصی از فیلیمو منتشر شد به سراغ داستانی متفاوت رفت تا مرد بازنده را به چهلمین جشنواره فیلم فجر برساند.

خلاصه داستان فیلم «مرد بازنده» آمده است: احمد خسروی مسئول رسیدگی به پرونده‌های مشکوک به قتل می‌شود و به سرنخ‌هایی دست می‌یابد که پشت پرده این قتل رازگونه به کشف شبکه فساد اقتصادی می‌رسد. احمد بی‌مهابا به دنبال یافتن قاتل است و حتی زندگی خصوصی با فرزندانش نیز دچار مخاطراتی می‌شود در این تلاش بی وقفه و در شرایطی که باور دارد که به نتیجه نزدیک است در عین ناباوری متوجه می‌شود پشت این قتل راز دیگری وجود دارد.

بازیگران فیلم مرد بازنده: جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، مهدی زمین‌ پرداز، مجید نوروزی، امیرحسین هاشمی، امیر دژاکام، سجاد بابایی، منوچهر علی‌پور، شبنم قربانی، ونوس کانلی، ملیکا پازوکی بازیگران فیلم جدید مهدویان هستند.»

درب

«درب» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سید هادی محقق و تهیه‌کنندگی سید رضا محقق محصولسال ۱۴۰۰ است. این فیلم در استان کهگیلویه و بویراحمد و در روستاهای اطراف شهر سوق فیلمبرداری شده‌است. این فیلم در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

این فیلم روایتگر مأمور اداره برقی است که قرار است برق خانه‌ای تَک و دورافتاده را وصل کند.بازیگران فیلم درب محمد اقبالی، سیدهادی محقق هستند. فیلم «درب» در سانس 13 سینما آفریقا اکران خواهد شد.

شادروان

«شادروان» به نویسندگی و کارگردانی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی عباس نادران به دردسرهای یک خانواده پس از فوت ناگهانی پدرشان می‌پردازد. خانواده آن‌ها که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند درآمدی جز فروش سبزی ندارند و حالا با درگذشت پدرشان ماجراهای تازه‌ای برایشان به‌وجود می‌آید. نمازی در فیلم تازه خود به سراغ یک سوژه اجتماعی طبقه پایین شهری رفته و روایتی شیرین را از یک معضل بیان کرده است. کارگردان در این فیلم تلاش کرده ضمن دست ‌مایه قراردادن یکی از مسائل حقوقی مرتبط با موضوع ارث و میراث، همبستگی درون اقوام و خانواده‌ها را نمایش دهد.

سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، رویا تیموریان، رضا رویگری و بهرام ابراهیمی از بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

این فیلم در ساعت ۱۷:۳۰ در پردیس سینمایی ویلاژتوریست به نمایش در خواهدآمد.

بی‌مادر

فیلم «بی‌مادر» به تهیه‌کنندگی مشترک محمدرضا مصباح و علی اوجی نخستین ساخته سینمایی سید مرتضی فاطمی است.

فاطمی متولد ۱۳۶۲ و از کارگردان‌های جوان این دوره از جشنواره فیلم فجر است که فعالیتش را با روزنامه‌نگاری شروع کرده و در کنار فعالیت‌های رسانه ای وارد عرصه مستندسازی شد و بعدها تهیه‌کنندگی سریال‌های هوش سیاه ۲ و شرایط خاص را بر عهده گرفت. اجرای برنامه اختیاریه از دیگر تجربه‌های فاطمی است.

داستان فیلم «بی‌ مادر» درباره زندگی آرام یک زوج است که با پافشاری یکی از آن‌ها روی تصمیمش ناخواسته وارد آزمایش‌ها و دوراهی‌ها و مخاطرات اخلاقی۷ می‌شود. در خلاصه داستان منتشر شده فیلم آمده انسان چیزی را به دست نمی ‌آورد مگر اینکه چیزهایی را از دست بدهد و هر تصمیمی بهایی دارد که باید پرداخته شود.

بازیگران این فیلم امیر آقایی، میترا حجار، پژمان جمشیدی، پردیس پورعابدینی، علی اوجی، سارا محمدی، بیتا عزیزاوقلی، شیرین ضابطیان و فاطمه میرزایی هستند.

این فیلم در ساعت ۱۷:۳۰ در پردیس سینمایی اطلس اکران خواهد شد.

بدون قرار قبلی

فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی محصول سال ۱۴۰۰ می‌باشد. بدون قرار قبلی ششمین فیلم سینمایی بهروز شعیبی در مقام کارگردان است که فیلمنامه آن توسط فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگی با نگاهی به یکی از داستان‌های مصطفی مستور نوشته شده‌است.

در خلاصه این فیلم آمده  است: به سن و سال پسر شش ساله‌اش بوده که به آلمان(برلین) مهاجرت کرده و حالا با مرگ پدر، ناچار است پس از سی سال به ایران بازگردد. پسرش دچار اوتیسم است و این سفر را برایش دشوار می‌کند. یاسمین شناختی از پدرش ندارد و بیش از آن میراثی که پدر برایش گذاشته، باعث تعجب او می‌شود. اقامت کوتاه و ناخواسته او در زادگاه پدر و دیدار با کسانی که پدرش را می‌شناسند، یاسی را به درک تازه‌ای از انسان و مفهوم مرگ می‌رساند.

در این فیلم پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، صابر ابر‌، الهام کردا، امین میری‌، حامی ترابی، رضا صابری به ایفای نقش پرداختند.

این فیلم در ساعت ۱۷:۳۰ در پردیس سینمایی پارک‌بازار به نمایش در خواهدآمد.

انتهای پیام
captcha