حضور ۶۵ درصدی مردم در فضای مجازی؛ فرصتی برای تبلیغ دین
کد خبر: 4038638
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه بیان کرد:

حضور ۶۵ درصدی مردم در فضای مجازی؛ فرصتی برای تبلیغ دین

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: باید حضور ۶۵ درصدی مردم کشور را در فضای مجازی مورد توجه قرار داده و سهم خود را در بهره‌برداری از این فرصت به منظور تبلیغ و ترویج دین و معارف اسلامی به دقت بررسی کرد.

علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه امروز ۵ اسفند، در آیین اختتامیه بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی ضمن تقدیر از تلاش پژوهشگران جامعةالمصطفی در خلق آثار فاخر علمی، اظهار کرد: همواره قدردان تلاشگران حرکت علمی جامعةالمصطفی در عرصه بین‌المللی هستیم.

رئیس جامعة‌المصطفی، جشنواره شیخ طوسی را سنتی حسنه در رصد و پایش حرکت علمی جامعةالمصطفی دانست و افزود: جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی، فرصتی مغتنم برای ارائه، ارزیابی و بررسی ضعف‌ها و قوت‌های حرکت علمی پژوهش جامعةالمصطفی در عرصه جهانی است.

وی موضوع «دین، دینداری و فضای مجازی» و توجه به اقتضائات زمانه را مورد تأکید قرار داد و گفت: مسئله دین، دینداری و فضای مجازی، ناظر به توسعه ارتباطات در دهه‌های اخیر، گسترش فضای ارتباطی فضای مجازی، ظرفیت‌های این فضا و ارتباطات گسترده آن، همواره از مهم‌ترین مسائل مطرح در حوزه‌های مختلف زیست بشری بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با بیان اینکه دنیای جدید و فضای مجازی، همه عرصه‌های زندگی بشر شامل دیانت، دین‌داری و ارزش‌های دینی را تحت تأثیر قرار داده است، تصریح کرد: این مهم، ضمن ایجاد فرصت‌ها و ظرفیت‌ها، چالش‌هایی ایجاد کرده و شناخت این ظرفیت‌ها، فرصت‌ها، چالش‌ها و آشنایی با این عرصه و فضا، از الزامات فعالیت در حوزه‌های مختلف زیست بشری است.

وی، با بیان اینکه پیام پیامبر(ص) و دیگر انبیا(ع) را می‌توان در چارچوب فضای مجازی و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بایسته آن ارائه کرد، تصریح کرد: باید حضور ۶۵ درصدی مردم کشور را در فضای مجازی مورد توجه قرار داده و سهم خود را در بهره‌برداری از این فرصت به دقت بررسی کنیم، چراکه، سهم معارف دینی و پیام‌های اخلاقی و معنوی، آن گونه که باید، مورد توجه قرار نگرفته است و لازم است به این مسئله مهم بیش از پیش توجه شود. مراکزی که وظیفه نشر و گسترش معارف دینی و اخلاقی را بر عهده دارند، باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی شبکه گسترده و امپراتوری رسانه‌ای حاکم بر جهان را، که در خدمت اهداف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خاصی قرار دارد، مورد توجه قرار داد و افزود: نسل آینده و همه مردان و زنان جامعه بین‌الملل در معرض این تهاجم فرهنگی امپراتوری رسانه‌ای و تلاش آن در زمینه ذهنیت‌سازی و تصویرگری رویداد‌ها قرار دارند و این مجموعه بیش از ۹۰ درصد اخبار و اطلاعات جهانی را تولید و منتشر می‌کند.

رئیس جامعة‌المصطفی، با بیان اینکه این گستره از اطلاعات، در ذهنیت‌سازی و ایجاد ادراک و انگیزه مخاطبان اثرگذار است، اظهار کرد: این مهم در موضع‌گیری‌های سیاسی، فرهنگی، اعتقادی و تاریخی مؤثربوده و ابزار قدرتمندی در دست امپراتوری رسانه‌ای حاکم بر جهان است، لذا باید بکوشیم در زمینه تدوین محتوای متناسب با این عرصه، گام‌های مؤثرتری برداریم.

وی هم‌اندیشی، تولید نظریه و ارائه پیشنهاد‌های راهبردی و عملیاتی را موضوعی ارزشمند و در خور تحسین دانست و افزود: در جشنواره شیخ طوسی، علاوه بر موضوع ویژه، آثار ارزشمند علمی در قالب تألیف، ترجمه، رساله و مقالات علمی ارائه‌شده در نشریات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. همه خانواده بزرگ پژوهشی جامعةالمصطفی، سالیانه آثار خود را در این جشنواره برای ترسیم آیند‌های روشن ارائه می‌کنند.

وی، با بیان اینکه امروز در عرصه رویارویی اندیشه‌ای عالم قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: مراکز علمی بین‌المللی باید نقش‌آفرینی بایسته‌ای در عرصه جهانی داشته باشند و در برابر امپراتوری رسانه‌ای، با استفاده از ابزار و امکانات گسترده، پیام حق و حقیقت را به جهان مخابره کنند.تقدیر از حجت الاسلام محسن قمی، معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

رئیس جامعة‌المصطفی پیام بعثت را پیام حق و مطابق با فطرت دانست و افزود: این پیام امروز در عالم گسترده شده است و همه وظیفه داریم به عنوان نهاد علمی بین‌المللی، از همه تلاشگران حوزه بین‌الملل، که در عرصه نشر معارف ناب الهی و گفتمان انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی می‌کنند، تقدیر و تشکر کنیم.

در پایان مراسم، از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی در عرصه بین‌الملل تقدیر به عمل آمد.

تجلیل از صاحبان مقالات برگزیده، پایان‌بخش اختتامیه بیست‌وسومین دوره جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی بود.

انتهای پیام
captcha