فعالیت موقت شبانه‌روزی داروخانه‌های اطراف حرم مطهر رضوی در ایام نوروز
کد خبر: 4044462
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

فعالیت موقت شبانه‌روزی داروخانه‌های اطراف حرم مطهر رضوی در ایام نوروز

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای ایام نوروز مجوز فعالیت شبانه‌روزی به داروخانه‌های داوطلب اطراف حرم مطهر رضوی داده شده است.

داروخانه داروبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از وبدا، ناصر وحدتی، سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: در معاونت غذا و دارو هماهنگی بسیار خوبی برای مأموریت ویژه ایام نوروز ۱۴۰۱ جهت تأمین انواع داروها به‌خصوص داروهای بیمارستانی و اتاق عمل صورت پذیرفته است و در کنار آن افزایش تعداد شبانه‌روزی مشهد از ۴۰ به ۷۰ را داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در شهر مشهد ۷۰۰ داروخانه فعال است که ۷۰ داروخانه و معادل ۱۰ درصد شبانه‌روزی هستند و در این داروخانه‌ها تمامی داروهای موردنیاز مردم موجود است، ضمن اینکه در سطح استان ۹۰۹ داروخانه فعال بوده که ۱۲۷ داروخانه آن شبانه‌روزی است.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه داروخانه شبانه‌روزی و آموزشی ۲۲ بهمن مشهد در ایام نوروز ۱۴۰۱ پاسخگوی سؤالات مردم خواهد بود، گفت: همچنین مردم می‌توانند با شماره‌گیری ۱۹۰ به‌صورت تلفنی پاسخ سؤالات خود را از کارشناس مربوطه حوزه غذا و دارو دریافت کنند.

وحدتی اضافه کرد: بازرسی‌ها از داروخانه‌ها در ایام نوروز به‌صورت مستمر انجام می‌شود و جای هیچ‌گونه نگرانی در این خصوص برای مردم وجود ندارد، زیرا نظارت‌ها بی‌وقفه و به‌طور جدی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به برکت امام رضا(ع) هیچ مشکلی با وجود حجم بالای زائران نوروزی در بحث دارو نداریم، بیان کرد: برای ایام نوروز ۱۴۰۱ مجوز فعالیت شبانه‌روزی به داروخانه‌های داوطلب اطراف حرم مطهر رضوی داده شده است تا هیچ‌گونه مشکلی در این حوزه وجود نداشته باشد.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: خوشبختانه نیاز به درمان با رمدسیویر در مبتلایان به اومیکرون کمتر احساس شده و در خصوص داروهای مورد نیاز بیماران سرطانی، دیابتی و سایر بیماران هم مشکلی وجود ندارد.

برپایی ایستگاه‌های سلامت نوروزی

در ادامه علی‌اصغر محمودی، رئیس مرکز بهداشت ثامن و مسئول کمیته بهداشت و سلامت خدمات سفر مشهد از استقرار ایستگاه‌های سلامت نوروزی در 10 مسیر منتهی به حرم مطهر رضوی خبر داد و اظهار کرد: این طرح با همکاری مراکز پنج‌گانه مشهد در قالب اتوبوس‌های سیار و چادر راه‌اندازی شده است تا بتوان به شکل مناسبی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی خدمات ارائه داد.

وی تصریح کرد: در این ایستگاه‌ها خدماتی از قبیل واکسیناسیون، اندازه‌گیری فشار خون و انجام تست قند ویژه زائرین و مجاورین  ارائه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha