رسانه‌ها ظرفیت مردمی پانزدهمین نمایشگاه قرآن را به تصویر بکشند
کد خبر: 4047027
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹

رسانه‌ها ظرفیت مردمی پانزدهمین نمایشگاه قرآن را به تصویر بکشند

دبیر اجرایی پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد گفت: رسالت رسانه‌ها این است که در پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد ظرفیت مردمی را به تصویر کشیده شود تا این حرکت مردمی به شکست منجر نشود.

حجت‌الاسلام حجت مجیدی بیلندی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی دبیر اجرایی پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت مجیدی بیلندی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی و دبیر اجرایی پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، امروز 16 فروردین‌ماه، در نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت که در محل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به دو سال وقفه در ایام کرونا و اینکه تصمیم بر آن شد، نمایشگاه به‌صورت منطقه‌ای برگزار شود، بنا داریم از این فرصت استفاده کرده و به معرفی ظرفیت‌های مردمی بپردازیم.

وی افزود: بحث بازطراحی فعالیت‌های موسسات و تشکل‌های مردمی مورد توجه است لذا معتقدیم در سال 1401 و در گام دوم انقلاب نیز موسسات باید به سمت گام دوم انقلاب حرکت کنند که این نمایشگاه فرصتی برای شناسایی خلاقیت و ظرفیت‌های جدید موسسات قرآنی است تا در این مسیر حرکت کنند.
دبیر اجرایی پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد ادامه داد: رسالت رسانه‌ها این است که در پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد ظرفیت مردمی را به تصویر کشیده شود تا این حرکت مردمی به شکست منجر نشود.

مجیدی در خصوص فعالیت‌های اتحادیه اظهار کرد: در اتحادیه موسسات قرآنی خراسان رضوی 400 تشکل مردمی داریم که فعالیت‌های قرآنی را بر عهده دارند و در کنار آن 3700 جلسه قرآنی مردمی شناسنامه‌دار است که ظرفیت بزرگی را شامل می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی اضافه کرد: در حال حاضر 5000 فعال قرآنی داریم که در واقع 100 درصد فعالیت‌های قرآنی در استان را همین تشکل‌های مردم نهاد انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: در اتحادیه موسسات قرآنی 28 جلسه کارگروهی و 28 جلسه میدانی برگزار شده تا در پس از دوران همه‌گیری کرونا و آسیب دیدن بسیاری از موسسات قرآنی نیز در راستای احیای موسسات قرآنی گام موثری برداریم.

مجیدی خاطرنشان کرد: پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در 13 مجموعه قرار است برگزار شود که 150 فعال قرآنی برای این 13 منطقه دعوت شده‌اند و برای هر منطقه 10 غرفه پیش بینی شده و در مجموع 130 غرفه را شامل می‌شود، در حالیکه برای برپایی بیش از 200 غرفه اعلام آمادگی شده که این نشان‌دهنده آن است که استقبال کمیته‌های مردمی بیشتر از حد انتظار بوده است.

مردم ارتباط بهتری با نمایشگاه قرآن محلی برقرار می‌کنند

در ادامه یوسف اسماعیل زاده، معاون سازمان فرهنگی شهرداری مشهد ابراز کرد: در خصوص برپایی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد نیز در شهرداری مشهد زیرساخت لازم فراهم شده تا تشکل‌های قرآنی نمایشگاه را به شیوه متفاوت در دل محلات برگزار کنند.

وی افزود: نکاتی در این خصوص است که مهمترین آورده آن در موضوع کار فرهنگی و اجتماعی، مخاطب‌شناسی است، لذا برنامه‌هایی در این راستا برگزار می‌شود که از آن می‌توان به ویژه برنامه «شهر میهمان ماه» با محوریت جزء‌خوانی و ترتیل‌خوانی قرآن اشاره کرد که در همه مناطق برگزار می‌شود.

اسماعیل‌زاده اظهار کرد: زیر ساخت فضایی که در بوستان‌های پر ازدحام با حضور خانواده‌ها تدارک دیده شده نیز فراهم است که امیدواریم نمایشگاه متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته برگزار کنیم، البته شاید یک نمایشگاه پرطمطراق و از نوع گزارشی نباشد اما اینکه نمایشگاه به صورت محلی است در واقع مردم می‌توانند با آن ارتباط بهتر و مستقیم تری برقرار کنند.

انتهای پیام
captcha