تاکنون سهمی برای کشور‌های اسلامی در حج تمتع ۱۴۰۱ مشخص نشده است
کد خبر: 4048308
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

تاکنون سهمی برای کشور‌های اسلامی در حج تمتع ۱۴۰۱ مشخص نشده است

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان‌رضوی گفت: پذیرش یک میلیون نفر از سراسر کشورهای اسلامی اعلام شده است اما تاکنون سهمی برای کشورها تعیین نشده است لذا برنامه‌ریزی دقیقی در این راستا صورت نگرفته است.

عباس خداشناس، مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضویعباس خداشناس، مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان‌رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، در خصوص شرایط اعزام زائران به بیت‌الله الحرام، بیان کرد: برای اعزام زائر به حج عمره اقدامی از سوی کشور عربستان صورت نگرفته اما در خصوص حج تمتع از سوی وزارت کشور عربستان پذیرش یک میلیون نفر از سراسر کشورهای اسلامی اعلام شده که تاکنون سهمی برای کشورها تعیین نشده است لذا برنامه‌ریزی دقیقی در این راستا صورت نگرفته است لذا سهمیه استان خراسان‌رضوی نیز مشخص نیست.

وی تصریح کرد: همه ساله نمایندگان کشورهای حاضر در حج از سوی عربستان برای گفت‌وگو در این راستا دعوت و پس از آن نیز سهمیه هر کشور مشخص می‌شود، لذا برنامه‌ریزی لازم در خصوص اعزام زائر به بیت‌الله الحرام با توجه به سهمیه ایران در حج تمتع 1401 به هر میزانی تعیین شود، صورت خواهد گرفت.

خداشناس گفت: اولویت اعزام با مشمولانی است که در حج تمتع سال ۱۳۹۹ ثبت‌نام انجام داده و هزینه‌های اعلامی را واریز کرده باشند، لذا این افراد با توجه به شرایط تعیین شده می‌توانند ثبت‌نام نهایی برای کاروان را انجام دهند.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان‌رضوی اظهار کرد: براساس اطلاعیه منتشر شده، حج تمتع امسال برای افراد زیر ۶۵ سال است، همچنین اینکه افرادی که قصد حج تمتع دارند، باید واکسینه شده باشند که در این خصوص باید مدرک معتبر ارائه کنند.

وی در خصوص سایر شرایط اعزام زائران به بیت‌الله الحرام، ادامه داد: علاوه بر موارد ذکر شده نیز زائران اعزامی باید قبل از ورود به عربستان گواهی آزمایش منفی ابتلا به کرونا را که مدت آن بیش از ۷۲ ساعت نباشد، ارائه کنند.

خداشناس بیان کرد: تاریخ ثبت‌نام متقاضیان به همراه دیگر موضوعات اجرایی مرتبط برای حج‌گزاران در حج تمتع 1401 متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه قبل از همه گیری کرونا و در حج تمتع ۱۳۹۸ حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر از حجاج داخل و خارج در مراسم حج تمتع حضور یافتند، گفت: همه‌گیری کرونا موجب شد که طی دو سال اخیر مراسم حج به صورت محدود و با تعدادی از حجاج داخل عربستان برگزار شود، اما در حج تمتع سال‌جاری شاهد حضور حجاج کشورهای اسلامی نیز برای انجام مناسک حج و زیارت حرم نبوی و ائمه بقیع خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha