ارث علما، فدایی اسلام در برابر هر حمله‌ای است
کد خبر: 4057563
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹

ارث علما، فدایی اسلام در برابر هر حمله‌ای است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: علما وارث انبیا و ائمه هستند و ارثشان هم این است که در هر زمانی در برابر هر حمله‌ای چه سخت و چه نرم و چه در داخل و چه در خارج، فدایی اسلام باشند که در این راه هزینه‌های زیادی هم صرف شد. مگر امان حسین(ع) هزینه زنده ماند دین را نداد؟ مگر حضرت فاطمه(س) هزینه دفاع از دین را نداد؟ قطعاً که باید هزینه داد.

علما وارثان انبیاء هستند و ارثشان هم فدایی اسلام در برابر هر حمله‌ای استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز ۲۶ اردیبهشت‌ماه در همایش شهدای روحانی، فرماندهی و هدایتگری نظامی و تجلیل از جانبازان روحانی ۷۰درصد و شهدای حرم مطهری رضوی که در مجتمع آیه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: شهادت، جانبازی و توفیق فداکرن حیات حیوانی برای رسیدن به حیات حقیقی انسانی و حیات طیبه بزرگ ترین نعمت است. شهید پیامش این است که از حیات حیوانی می‌گذرد تا حیات حیسانی را ابدی کند و لذا قرآن به ما یاد داد که گفتمان و ادبیات شهادت، گفتمان سرور و شادی است.

وی عنوان کرد: در حقیقت ادبیات شهادت، ادبیات بشارت و کامیابی است و لذا در اینجا هم به شهدا و هم خانواده این بزرگواران باید تبریک گفت. من به خانواده دو شهید حرم مطهر رضوی که آخرین شهدای روحانیت هستند، تبریک می‌گویم. نمیدانم این دو عزیز در پیشگاه خداوند چه کرده بودند که در ماه مبارک رمضان و در حرم مطهر امام رضا(ع) چنین هدیه‌ای به آن‌ها اهدا شد. آیا از این لذت و شیرینی، لذت والاتری هم وجود دارد؟ کدام یک از ما هستیم که آرزوی این نعمت بزرگ را نداریم؟

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: ما امروز در جلسه این شهیدان آمده‌ایم که یک پیام شهید شنویم و از حیات شهید کسب حیات کنیم زیرا ما بر این باور هستیم که شهید تنها زنده نیست بلکه چون به قرب الهی رسیده است پس شهید احیاگر و عامل زندگی و حیات است.

حاجی‌صادقی خاطرنشان کرد: امیدوارم که بتوانیم شاگردان و گیرندگان خوبی برای پیام شهدا باشیم. همه می‌دانیم که جهاد یک امر همگانی و همیشگی است. در زندگی مومن روزی بدون جهاد نیست و در حقیقت باید گفت که جهاد عامل عزت، اقتدار و حیات است با تفاوت اینکه مصادیقش تغییر پیدا می‌کند، چرا که در برابر انواع تهاجم‌های دشمن، انواع جهادها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: نکته دومی که در این راستا باید به آن اشاره کرد این است که علت این جهاد همیشگی چیست که این امر را نیز قرآن به ما آموخت و آن اینکه همیشه در مقابل جبهه حق جبهه باطلی هم وجود دارد و همیشه در برابر انبیا شیاطینی از انس و جن وجود دارد و این سنت الهی است و این تقابل باید باشد و در این تقابل است که جوهره انسان‌ها آشکار می‌شود و در این تقابل است که مشخص می‌شود که چه کسانی در کدام جبهه قرار دارند و به عبارتی در پرتو این جهاد است که انسان‌ها محک می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: نکته سوم در این راستا این است که مبنای این جنگ چیست؟ عامل جنگ میان جبهه انبیا و دشمنان بر سر چه چیزی است؟ این موضوع را هم قرآن به ما آموخت و گفته است که مبنا بر سر دین و باورهاست.

حاجی‌صادقی اضافه کرد: گمان نکنید که روزی استکبار و دشمنان با شما بر سر حقوق بشر و انرژی هسته‌ای کنار خواهند آمد بلکه اینگونه نیست و جنگ آن‌ها بر سر ولایت‌الله و حاکمیت الله است. در واقع استکبار در صدد است که اراده خود را حاکم و سلطه خود را تحمیل کند و می‌خواهد که ما را از ولایت‌الله خارج کند و به ولایت خود در آورد.

روحانیت، پرچم‌دار جهاد است

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت پرچم‌دار این جهاد، همیشه روحانیت بوده است. روحانیت در مکتب اهل بیت(ع) یاد گرفته است که در سراسر زندگی خود همانند اهل بیت(ع) جهاد داشته باشد. شما مجاورین و زائرین این شهر می‌دانید بزرگترین جهادی که امام رضا(ع) در برابر خطرناک‌ترین نقشه‌ای که خلیفه عباسی مشابه معاویه فتنه گری کرده بود، انجام داد؛ خنثی کردن نقشه خلیفه عباسی بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: روحانیت سنگرنشینی دین را یاد گرفته و آموخته است که بگوید سر، فرزند و آبرویم را می‌دهم اما نمی‌گذارم دین خدا سر بدهد که در حقیقت این همان فرهنگ حسینی، علوی و فاطمی است که می‌گوید آنجا که دین خدا در خطر باشد اصغر، اکبر و عباس فدا باد و همه را می‌دهد تا دین خدا سر ندهد.

حاجی‌صادقی اظهار کرد: امروز هم شما جانبازان شعارتان این است که دین نمی‌دهید و در حقیقت روحانیت این افتخار را دارد، زیرا علما وارث انبیا و ائمه هستند و ارثشان هم این است که در هر زمانی در برابر هر حمله‌ای چه سخت و چه نرم و چه در داخل و چه در خارج، فدایی اسلام باشد که در این راه هزینه‌های زیادی هم صرف شد. مگر امان حسین(ع) هزینه زنده ماند دین را نداد؟ مگر حضرت فاطمه(س) هزینه دفاع از دین را نداد؟ قطعاً که باید هزینه داد.

وی اظهار کرد: شهدای روحانیت نشاگر همین موضوع است. روحانیت نه تنها راهنما بلکه راهبر صراط مستقیم هستند، روحانیت تنها نمی‌گوید به جبهه بروید بلکه همیشه شعارش این است که بیاید و همیشه خود پرچم‌دار بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: در حقیقت باید بگویم که این جهاد روحانیت معلول اشراف کامل بر تحرکات دشمن، آسیب‌ها، دشمنی‌ها و اطلاعات دارد. اینکه روحانیت همیشه با بصیرت الهی خود که در پرتو تقوا به دست آورده است، بصیرت کامل بر نقشه‌های دشمن و صراحت در دفاع از دین را دارند.

حاجی‌صادقی بیان کرد: روحیه جهادی و گذشتن از همه چیز از دیگر ویژگی‌های روحانیت است که از امام حسین(ع) آموخته‌اند که فرمود سر می‌دهم و اصغر و اکبر می‌دهم تا دین خدا سر ندهد.

روحانوین باید جهاد تبیین را اولویت کار خود قرار دهند

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که امروز ما با انواع جهادها اعم از اقتصادی، سیاسی، علمی و سازندگی مواجه هستیم و روحانیت در همه این جهادها ورود پیدا کرده است اما متناسب با امروز به نظر می‌رسد جهادی که همه روحانیت و البته روحانیون جانباز پیشتاز این جهاد باشند؛ جهاد تبیین است، چرا که اثر گذاری بیشتری دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: از این‌رو به نظر می‌رسد که با توجه به هدایت‌های رهبر جانبازمان ما امروز باید جهاد تبیین را اولویت کار خود قرار دهیم. در جهاد تبیین است که روحانیت فرمانده است و اگر در جهاد نظامی و اقتصادی به کسانی که در آن میدان می‌جنگند، کمک می‌کنیم اما در جهاد تبیین مبنای تبیین باید از روحانیت باشد.

حاجی‌صادقی تأکید کرد: ما آموخته‌ایم که هرجایی که غیر روحانیت دین را تبیین کند دین به انحراف کشیده خواهد شد. ما آموخته‌ایم که روحانیت به پیروی از اهل بیت(ع) سخنگوی دین است و اگر او سخن دین را نگوید دیگران سخن را به اشتباه می‌گویند.

وی عنوان کرد: ما به دو دلیل باید این جهاد تبیین را اولویت قرار دهیم، اولاً اینکه جهاد تبیین می‌تواند مبنای همه جهادهای دیگر باشد، با جهاد تبیین است که همه اقشار جامعه به میدان جهاد خواهند آمد و در حقیقت جهاد تبیین موتور حرکت جهادهای دیگر است زیرا با جهاد تبیین مجاهد تربیت و توانمندی ایجاد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دومین دلیل نیز این است که همانگونه که روحانیت نه تنها اهل جبهه بود بلکه اهل جهاد تبیین و اهل تقویت کننده مهم‌ترین عامل پیروزی در جبهه ها یعنی معنویت هم بود اما امروز جهاد تبیین بسیار اولویت دارد زیرا دشمن به جای تصرف سرزمین خرمشهر و حمله به آبادان به ذهن‌ها و قلب‌ها حمله کرده و در حمله خود معرفت‌ها و تعلقات را هدف قرار داده است.

حاجی‌صادقی بیان کرد: در حوزه علمیه آموخته‌ایم که شخصیت انسان توسط آگاهی‌ها و تعلقات او ساخته می‌شود. از این‌رو است که دشمن در صدد است که این دلبستگی‌ها، ذائقه‌های فرهنگی و الگوها را تغییر دهد و بصیرت زدایی کند.

اهمیت جهاد تبیین

وی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین از این جهت اهمیت دارد که خطرناک‌ترین حمله است و امروز دشمن بزرگ‌ترین حمله خود را در اینجا متمرکز کرده است و امروز روز جهاد تبیین روحانیت در همه موضوعات و صحنه‌هاست. بنابراین دنیای استکبار بداند که دست نشانده‎های آن‌ها و جریان بازی خورده وهابیت بی دین بداند که روحانیت زنده است و با شهادتش زنده‌تر، پویاتر، ایستادگی و مقاوت او پشت سر این رهبر الهی فرزانه بی نظیر خدا روز به روز مستحکم تر خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: به خدا قسم اولین و بزرگترین آروزی همه ما شهادت است و امیدوارم که خداوند این توفیق را نصیب ما کند. پس با وجود چنین آروزیی دشمن ما را از چه می‌ترساند؟ و ببیند که شهادت عامل حیات ما در طی این 40 سال است، ببیند که شهادت عامل تحرک و رویش‌های جدید است. پس اگر یاد شهدا را که اصلا نیازی به این گرامی‌داشت‌ها ندارند، گرامی می‌‌داریم بدین منظور است که این حیات را در سراسر جامعه جاری کنیم.

حاجی‌صادقی بیان کرد: دنیای استکبار بداند که حوزه‌های علمیه و روحانیون ما امروزه هوشیارتر و بصیر تر از همیشه، روحیه انقلابی و جهادی بیش از پیش و ولایت مداری قوی تر از همیشه قدرشناس این نعمت ولایت است.

وی در پیامی خطاب به معظم‌له بیان کرد: همواره شما بدانید که ما هستیم روحانیت و خانواده‌های آن‌ها هستند و با تمام وجود آماده هستیم که این فرماندهی و مدیریت اساسی شما در همه صحنه‌ها را عملیاتی کنیم و بدانید نه تنها ولایت فقیه یک نعمت الهی است که واقعاً هم اینگونه است بلکه شخص ولی فقیه نیز یک نعمت خداست.

انتهای پیام
captcha