هفدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان خراسان‌رضوی برگزار شد
کد خبر: 4058541
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

هفدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان خراسان‌رضوی برگزار شد

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هفدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان استان در هشت رشته قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ 10 جزء، حفظ کل قرآن، روش تدریس احکام، نهج‌البلاغه، آموزش و ترویج حفظ جزء ۳۰، تبلیغ و ترویج مهدویت برگزار شد.

 قرآنسید محمداسماعیل اصغرزاده، رئیس اداره قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی ضمن تأکید بر تقویت مسابقات قرآنی فرهنگیان به عنوان یکی از راهبردهای استان برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی مدارس درباره اهداف برگزاری این مسابقات اظهار کرد: این مسابقات با هدف تقویت نیروهای قرآنی ادارات، افزایش مهارت‌ها و تخصص‌های قرآنی همکاران و همچنین ارتقای آن‌ها و جایگاه فعالیت‌های قرآنی برگزار شد.

وی بیان کرد: در واقع باور ما این است که افزایش مهارت‌ها و فعالیت‌های قرآنی همکاران فرهنگی، رابطه مستقیمی با افزایش مهارت‌ها و فعالیت‌های ارزشمند قرآنی دانش‌آموزان خواهد داشت.

رئیس اداره قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش استان خراسان رضوی ضمن تقدیر و تشکر از همکاران و مسئولان سابق اداره قرآن، عترت و نماز، اظهار کرد: امسال با توفیقات الهی موفق شده‌ایم که هفدهمین دوره مسابقات در استان خراسان رضوی و با حضور حدود ۷۵۰ همکار آقا و خانم فرهنگی برگزار کنیم و خوشبختانه استان خراسان رضوی جایگاه ویژه‌ای در فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

اصغرزاده بیان کرد: امسال با توجه به شرایط کرونایی، مسابقات به صورت غیرحضوری برنامه‌ریزی شده بود، اما خوشبختانه با توجه به بازگشایی مدارس و امکان برگزاری مسابقات، همکاران فرهنگی در دو رشته قرائت و حفظ بانوان و آقایان به صورت حضوری به رقابت با یکدیگر پرداختند.

وی با اشاره به بالا بودن سطح متسابقین فرهنگی در مسابقات قرآنی افزود: گفتنی است که همکاران فرهنگی از نیروهای شاخص قرآنی استان به‌شمار می‌روند و در سطح بالایی به رقابت می‌پردازند. از این رو ۱۸ استاد قرآنی که سابقه داوری مسابقات کشور را داشته‌اند، داوری این دوره از مسابقات را انجام دادند.

رئیس اداره قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش استان خراسان رضوی یادآور شد: گفتنی است که مراسم اختتامیه مسابقات فرهنگیان استان روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه در محل دارالقرآن مرکزی حضرت ولی‌عصر(عج) با حضور مسئولان استانی و فرهنگیان در دو حوزه آقایان و بانوان برگزار شد و از ۵۴ فرهنگی برتر قرآنی هم تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha