آغاز داوری آثار جشنواره ملی «قصه‏‌گویی قرآنی تبیین»
کد خبر: 4067942
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

آغاز داوری آثار جشنواره ملی «قصه‏‌گویی قرآنی تبیین»

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: تعداد آثار دریافتی برای جشنواره ملی «قصه‏‌گویی قرآنی تبیین» از استان‌‏های کشور در سنین مختلف با لهجه‏‌های متفاوت قابل توجه بوده و برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم اختتامیه در ۳۰ تیرماه در حرم مطهر رضوی در حال انجام است.

حمید صمدی، سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی حمید صمدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی گفت: استقبال خوبی از جشنواره ملی «قصه‌‏گویی قرآنی تبیین» در سطح کشور داشتیم و دبیرخانه با تیمی قوی در مشهد در حال داوری آثار ارسالی است. موضوعات مربوط به قصه‏‌های قرآنی و مفاهیم معارفی قرآن نیز به دو صورت صوتی و تصویری و در تمام رده‏‌های سنی است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره به پایان مهلت ارسال آثار تصریح کرد: تعداد آثار دریافتی از استان‌‏های کشور در سنین مختلف با لهجه‏‌های متفاوت قابل توجه و رایزنی‏‌ها برای برگزاری مراسم اختتامیه در 30 تیرماه در حرم مطهر رضوی در حال انجام است.

صمدی همچنین به برگزاری جشنواره ملی آواهای قرآنی آیه، ویژه بانوان اشاره کرد و گفت: مرحله پایانی مسابقات در 15 تیرماه و همچنین مراسم اختتامیه در 16 تیرماه برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، با فعال کردن گروه‏‌های اندیشه‏‌ورز قرآنی، هر مسجد یک پایگاه قرآنی را به صورت طرحی در کارگروه تخصصی تبلیغ و ترویج فعالیت‏‌های قرآن و عترت تصویب کردیم و قرار شد اجرای این طرح به عهده مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعه قاریان مشهد باشد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی افزود: مقرر شد یک قرارگاه قرآنی در جامعه قاریان مشهد شکل بگیرد و جلسات، حداقل هر دو هفته یک‌بار با عضویت دستگاه‌‏های مرتبط از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، آستان قدس رضوی، بسیج مقاومت مساجد، امور مساجد استان، ستاد عالی کانون‏‌های هنری مساجد، اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، شهرداری و چند تن از پیشکسوتان قرآنی برگزار شود.

صمدی در ادامه به احیای جلسات قرآن در مساجد و جلسات محلی و سنتی اشاره کرد و گفت: به موازات آن بسیاری از جلسات قرآنی جدید در حال شکل‌‏گیری است که نخستین و مهم‏‏‏ترین آن احیای کرسی تلاوت مسجد کرامت بوده و به صورت ماهانه و با حضور اساتید برگزار می‏‌شود.

وی راه‌‏اندازی و افتتاح جلسه‏ قرآن دوشنبه‌ شب‏‌های مسجد پیامبر اعظم(ص) با حضور حاج هاشم مجتهدزاده و راه‎‏‌اندازی جلسه قرآن مسجد امام صادق(ع) را از دیگر نتایج و مصوبات جلسات کارگروه برشمرد.

 

انتهای پیام
captcha