کتاب «تجلی انسان در قرآن» روانه بازار نشر شد
کد خبر: 4081379
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴

کتاب «تجلی انسان در قرآن» روانه بازار نشر شد

کتاب «تجلی انسان در قرآن (تفسیر سوره انسان)» اثر آیت‌الله علی کریمی جهرمی در ۳۰۴ صفحه منتشر شد. 

کتاب «تجلی انسان در قرآن» روانه بازار نشر شدبه گزارش ایکنا، کتاب «تجلی انسان در قرآن (تفسیر سوره انسان)» اثر آیت‌الله علی کریمی جهرمی به همت موسسه بوستان کتاب در ۳۰۴ صفحه منتشر شد.

سوره انسان از جمله سوره‌های با عظمت قرآن است که مفاهیم بلندی در پاسخ به شبهه‌افکنان درباره جبر و اختیار، سودمندی دین در شکل دادن به شخصیت آدمی، فضیلت پیامبر و اهل بیت مطهرش(ع) و خلقت بهشت و جهنم و ثواب و عقاب بیان کرده است و هر انسان منصفی را به تأمل در آنها فرا می‌خواند.

آنان که منکر فضیلت و عظمت اهل بیت پیغمبرند، در شعاع راهنمایی‌های این قسمت از قرآن، به اشتباه بزرگ خود پی می‌برند. این سوره منشور عظمت خاندان پیغمبر و برتری آنان بر دیگران است و از این جهت پیروان خلافت غاصب و رسوا می‌کند. بهترین میزان شناسایی عترت پیغمبر، بیانات گرم این سوره و تعبیرهای بالای آن است.

در این دنیای پر فتنه و موقعیت خطیر دینی و عقاید گوناگون و آشوب مذهبی، کتاب حاضر افکار خواننده را متوجه کتاب خدا و اولیاءالله می‌کند و به راهنمایی قرآن مجید و هدایت آل عصمت، از انسان در تمام مراحل بحث می‌کند.

کتاب حاضر قسمتی مهم از معارف و اصول عقاید اسلامی و نیز بخش چشمگیری از اخلاق فاضله انسانی و زوایای از تاریخ اسلام را روشن می‌کند.

ساختار اثر

در ابتدای این اثر به بیان توضیحاتی درباره سوره انسان پرداخته شده و از جمله این مباحث می‌توان به شماره سوره انسان و آیات آن، اسامی سوره انسان، تفسیر های سوره انسان، ثواب قرائت این سوره، مکی و مدنی بودن آن، شان نزول سوره مذکور، سوره انسان در اشعار، مسائل فقهی در سوره هل اتی، و نکته‌های روانی اخلاقی و اجتماعی این سوره اشاره کرد. پس از بیان این مقدمه، تفسیری از تمامی آیات این سوره ارائه شده است.

علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از تخفیف ۱۰ درصدی خرید این کتاب می‌توانند به سایت مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha