خدام باید جلوه تربیت‌یافتگان مکتب رضوی باشند
کد خبر: 4092340
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
احمد مروی:

خدام باید جلوه تربیت‌یافتگان مکتب رضوی باشند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: خدام رضوی باید جلوه‌ای از تربیت‌یافتگان مکتب رضوی باشند و در کمال اخلاص، محبت و صمیمیت از زائران میزبانی کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مرویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، در مراسم اهدای احکام خدمه جدید حرم مطهر امام رضا(ع) که در تالار ولایت این بارگاه قدسی برگزار شد، به اهمیت عمق‌بخشی دینی و بصیرت‌افزایی اشاره و ابراز کرد: رسول گرامی اسلام(ص)، ائمه اطهار(ع) و پیشوایان دینی، همواره مسلمانان را به عقلانیت و کسب معرفت دعوت می‌کردند و خداوند متعال نیز در روز قیامت، عمل احسن را از ما توقع دارد که با معرفت حاصل می‌شود.

وی اسلام را متکی بر عقلانیت دانست و اظهار کرد: شور و هیجانات در جای خود بسیار مفید و لازم است، اما زمانی احساسات می‌تواند موجب رشد و ترقی معنوی انسان شود که از پشتوانه عقلانی و معرفتی برخوردار و مبتنی بر شعور باشد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با بیان اینکه خدام رضوی و خدمتگزاران زائران حضرت رضا(ع) باید همواره معرفت خود را نسبت به امام رضا(ع) ارتقا بخشند تا خدمت در این دستگاه نورانی برای آنها تکراری و عادی نشود، تصریح کرد: کسب معرفت و شناخت بیشتر نسبت به حضرت ثامن‌الحجج(ع) با مطالعه حاصل می‌شود، لذا به مسئولان حرم مطهر گفته‌ام کتابخانه‌هایی حاوی کتب مرتبط با زندگی و سیره رضوی و ائمه اطهار(ع) در آسایشگاه‌های خدام قرار دهند و در ارتقا رتبه خدام آگاهی و میزان شناخت ایشان به حضرت رضا(ع) را مدنظر قرار دهند.

وی ابراز کرد: شناخت نسبت به امام رضا(ع) موجب حفظ طراوت خدمت در این آستان قدسی می‌شود و معتقدیم به هر میزان معرفت و شناخت نسبت به ائمه اطهار(ع) بیشتر باشد کیفیت خدمات‌دهی نیز بیشتر خواهد شد.

مروی با بیان اینکه خدام رضوی باید تجلی مهربانی و رأفت امام رضا(ع) باشند، مهمان‌نوازی را از جمله سنت‌های ائمه اطهار(ع) دانست و اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) با رأفت و مهربانی مردم را جذب می‌کردند و بسیار به مهمانانشان احترام می‌گذاشتند، مهمان‌نوازی در میان ائمه(ع) از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده، به‌ طوری‌که آن حضرات شخصاً پذیرایی از مهمانان را بر عهده می‌گرفتند.

وی گفت: اینجا بارگاه امام حی و حاضر و الهام‌بخشی است که همواره نور رحمت و هدایت از حرمش ساطع می‌شود و خدام این بارگاه قدسی به‌ عنوان جلوه‌ای از تربیت‌یافتگان مکتب رضوی باید در کمال اخلاص، محبت و صمیمیت از زائران و مهمانان امام رضا(ع) میزبانی کنند. رفتار خدام رضوی بر اعتقادات زائران اثرگذار است و باید به‌ گونه‌ای باشد که زائران، لذت زیارت را بیشتر احساس کنند و شوق مردم برای زیارت بیشتر شود.

انتهای پیام
captcha