آغاز اعزام مجدد زائران خراسان‌رضوی به عتبه سوریه
کد خبر: 4095814
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

آغاز اعزام مجدد زائران خراسان‌رضوی به عتبه سوریه

مدیرکل سازمان حج و زیارت خراسان رضوی با اشاره به ممنوعیت پروازهای سوریه از خردادماه سال‌ جاری به دلایل امنیتی، از آغاز اعزام مجدد زائران خراسان رضوی به عتبه سوریه خبر داد.

حرم حضرت زینببه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت استان، جواد شاد، مدیرکل سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در خصوص اعزام زائران به عتبه سوریه بیان کرد: پس از چند سال دوری زائران از زیارت حرم حضرت زینب(س) و عتبه سوریه با پیگیری‌های صورت گرفته، بستر زیارت مشتاقان این سفر معنوی در اسفندماه سال 1400 فراهم شد.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلایل امنیتی از خردادماه سال ‌جاری اعزام زائران ممنوع شد که این ممنوعیت با تلاش خدمتگزاران حوزه زیارتی و شرکت مرکزی دفاتر زیارتی و با پشتیبانی حج و زیارت استان برطرف و زمینه اعزام مجدد زائران فراهم شد.

شاد اظهار کرد: بر این اساس به‌صورت اختصاصی برای اعزام زائران استان برنامه‌ریزی صورت گرفت و مقرر شد هر یکشنبه پرواز مستقیم از مشهد به سوریه برای زیارت مرقد مطهر حضرت زینب(س) به دمشق انجام شود.

مدیرکل سازمان حج و زیارت خراسان رضوی افزود: نخستین پرواز زائران استان، یکشنبه هشتم آبان‌ماه با 100 زائر صورت گرفت و مراسم بدرقه زائران با حضور مسئولان حج و زیارت، بعثه و فرودگاه انجام شد.

شاد در تشریح جزئیات اعزام زائران افزود: مشتاقان سفر به عتبه سوریه می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی تحت پوشش حج و زیارت نسبت به نام‌نویسی در کاروان‌های سوریه استان اقدام کنند.

وی گفت: مدت زمان سفر زائران اعزامی به سوریه 6 روز است که مدیر و روحانی در این سفر زائران را همراهی خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha