مراسم ترحیم حجت‌الاسلام طباطبایی در حرم مطهر رضوی برگزار شد
کد خبر: 4099216
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸

مراسم ترحیم حجت‌الاسلام طباطبایی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مراسم ترحیم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجعفر طباطبایی از اساتید حوزه علمیه خراسان و امام جماعت حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) در بارگاه قدس رضوی برگزار شد.

مراسم ترحیم حجت‌الاسلام طباطبایی در حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، مراسم ترحیم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجعفر طباطبایی از اساتید اخلاق حوزه علمیه خراسان، امروز یکشنبه22 آبان‌ماه با حضور آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی، آیت‌الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و اقشار مختلف مردم ولایتمدار مشهد در مسجد گوهرشاد حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

تولیت آستان قدس رضوی در حاشیه مراسم ترحیم در جمع خبرنگاران به بیان بخشی از ویژگی‌های این عالم پارسا پرداخت و بیان کرد: این عالم انقلابی از فضایل معنوی بسیاری برخوردار بود که در دوران حیاتشان این فضایل پنهان ماند.

وی تصریح کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی یک روحانی برجسته، دلسوز، مردمی، متعهد، انقلابی، اجتماعی و در میان مردم بود. این عالم جلیل‌القدر با کسب فیض از بارگاه مقدس حضرت ثامن‌الائمه(ع) عمر پربرکت خود را صرف تبیین و ترویج آموزه‌های اسلام و معارف ائمه اطهار(ع) کرد و برکات و خدمات علمی فراوانی برای حوزه و مردم مشهد داشت.

مروی با اشاره به تلاش‌های این روحانی بااخلاص برای تربیت نفوس و هدایت انسان‌ها، افزود: شاید خانه‌ای در مشهد نباشد که بیت شریف و منیع طباطبایی را نشناسد و حجت الاسلام والمسلمین سیدجعفر طباطبایی، بزرگ این بیت بود که درگذشت ایشان ثلمه‌ای برای جامعه روحانیت و حوزه علمیه مشهد است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی یک روحانی دلسوز، بی‌آلایش و مردم‌دار بود که از تمام خصوصیاتی که یک روحانی خادم دین و امام زمان(عج) باید داشته باشد، برخوردار بود.

انتهای پیام
captcha