انتشار ۵۷۷ هزار جلد کتاب در به‌نشر از ابتدای سال جاری
کد خبر: 4100189
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵

انتشار ۵۷۷ هزار جلد کتاب در به‌نشر از ابتدای سال جاری

مدیرعامل به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) از انتشار ۵۷۷ هزار و ۴۰۰ جلد کتاب در به‌نشر از ابتدای سال جاری خبر داد.

حسین سعیدی مدیرعامل انتشارات به‌نشربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، حسین سعیدی مدیرعامل انتشارات به‌نشر، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، به بیان اقدامات این انتشارات از ابتدای سال جاری پرداخت و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاكنون 254 عنوان اثر در شمارگان 577 هزار 400 نسخه منتشر شده است. از اين عناوين 49 عنوان چاپ اول و و ۲۰۵ عنوان چاپ مجدد است. در تقسيم‌بندی ديگر، مخاطب 140 عنوان، كودک و نوجوان و مخاطب 114 عنوان، بزرگسال هستند.

وی ادامه داد: کتاب‌های «انتقام» نوشته نیلوفر مالک، «سه‌گانه دشت مرموز» از محمد میرکیانی، «پیامبر» به قلم نقی سلیمانی، جلد دوم «غریب قریب» و «مشکور» از زنده یاد سعید تشکری، مجموعه «قصه‌های مثل ماه» از طرح گل نجمه جدیدترین آثار منتشر شده به‌نشر در سال جاری هستند.

درخشش آثار به‌نشر در جشنواره کتاب سال رضوی

مدیرعامل به‌نشر ادامه داد: به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)، با تولید ۱۰ کتاب صوتی رضوی طی سال جاری توانست رتبه برتر کتاب‌های دیجیتال و گویا سیزدهمین جشنواره کتاب سال رضوی را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: 5 اثر از کتاب‌های صوتی با موضوع رضوی از جمله «موقف»، «اعترافات غلامان»، «راز آن بوي شگفت»، «صبح روز عيد» و «ماه غريب من» رتبه نخست بخش کتاب‌های گویای سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی را به خود اختصاص دادند.

سعیدی  با اشاره به  برگزیده شدن کتاب «عقیله» در جشنواره کتاب سال خراسان رضوی درحوزه ادبیات داستانی، اظهار کرد: این کتاب یکی از جدیدترین آثار انتشارات به‌نشر با موضوع داستان زندگی بانوی صبر و استقامت، حضرت زینب کبری (ع) است که به بیان نقش آفرینی‌های حضرت زینب(س) در مقاطع مختلف تاریخی می‌پردازد. این کتاب در ۵ فصل به قلم الهام امین، نویسنده و شاعر با بهره‌گیری از منابع معتبر تاریخی نوشته شده است.

مدیر عامل به‌نشر تصریح کرد: این انتشارات نیز در سال جاری موفق شده است، ابراز کرد ناشر برگزیده هفدهمین جشنواره کتاب سال خراسان رضوی در حوزه کودک و نوجوان را کسب کند.

وی با اشاره به کتاب «من و آقای همسایه» برگزیده بیستمین جشنواره کتاب قلم زرین  در بخش داستان کودک و نوجوان ادامه داد: این اثر به نویسندگی علیرضا متولی، داستان دختری هفده‌ساله به نام افسانه است که پدرش را به دلیل بیماری از دست می‌دهد. بعد از فوت پدر، زندگی افسانه دچار تلاطم می‌شود و با مشکلات متعدد اقتصادی، اجتماعی درگیر می‌شود. او در جدال با مشکلاتش با انواع شبهات اعتقادی مواجه می‌شود که نویسنده در این اثر سعی کرده به شبهات مطرح شده درباره توسل به امامان معصوم(ع)، اسراف، کمک به هم نوع، احترام به بزرگترها در قالب گفت وگوها پاسخ دهد.

انتهای پیام
captcha