قبض تداوم انقلاب اسلامی، رشادت‌های مردمی است
کد خبر: 4111390
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴

قبض تداوم انقلاب اسلامی، رشادت‌های مردمی است

عضو شورای شهر مشهد گفت: تاریخ انقلاب اسلامی ایران مملو از رشادت‌های مردمی است که بنا دارند این انقلاب را رقم بزنند و اصولا قبض تداوم انقلاب نیز همین مهم است.

مهدی ناصحی، عضو شورای شهر مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مهدی ناصحی، عضو شورای شهر مشهد، شامگاه گذشته ۱۱ دی‌ماه در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع امنیت مشهد که در محل تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اگر امروز دور هم جمع شده‌ایم و در امنیت هستیم و نظام مقدس جمهوری اسلامی را پشتیبانی می‌کنیم به واسطه رشادت‌های مظلومانه شهدای انقلاب اسلامی و شهدای ۱۰ دی مشهد است که در این راه جان‌فشانی کردند که متاسفانه نام آن‌ها بر زبان ما جاری نمی‌شود. 

وی بیان کرد: در واقع هر انقلابی برای اینکه به سر منزل خود برسد به چند عامل نیاز دارد و یکی از مهم‌ترین عوامل این مهم، رشادت مردمی است که بنای تغییر دارند، رشادت به این معنا که هم انگیزه لازم برای تغییر شرایط را داشته باشند و هم حاضر باشند برای این انگیزه جان دهند. به همین واسطه است که تعداد انقلاب‌هایی که در تاریخ رخ داده به جمع انگشتان دو دست نمی‌رسد. 

عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: تغییرات و تحولات سیاسی در جوامع معمولا یا کودتا، یا شورش‌های کور و یا از این قبیل موارد است، اما آنچه که انقلاب‌ها را از این تحولات متمایز می‌کند، رشادت و جان‌فدایی مردمی است که بنا دارند این انقلاب را رقم بزنند که تاریخ انقلاب اسلامی ایران مملو از این رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌هاست و اصولا قبض تداوم انقلاب نیز همین مهم است.

ناصحی تصریح کرد: اگر ایثار افرادی که چهل‌ و اندی سال پیش داشتند وجود نداشت و تا به امروز ادامه پیدا نمی‌کرد، قطعا این انقلاب ما نیز تا به امروز  تداوم پیدا نمی‌کرد. این نکته مهمی است که اگر به آن توجه کنیم متوجه رشادت‌های دانیال‌ها، جواد محمدی‌ها، حسن براتی‌ها و رسول دوست‌محمدی‌ها و... می‌شویم که امروز که کسانی که نه تنها امام، انقلاب و جنگ را ندیدند، اما حاضر هستند ‌که برای حفظ ارزش‌ها، جان خود را در طبق اخلاص قرار دهند.

وی افزود: البته که ناجوانمردانه شهید شدند و انتقام خون آن‌ها توسط نظام جمهوری اسلامی گرفته خواهد شد، اما آنچه به نظر می‌رسد این است که مهم‌ترین دلیل این تداوم، اتکای مردم شریف ایران به دین مبین اسلام است و اعتقاد به اینکه این دین در عرصه عمل و اجتماع قابلیت کارکردی دارد و قرائتی از  آن دین که توسط امام راحل با زبان عامه فهم به مردم ارائه شد، مورد پذیرش قرار گرفت و امروز در انوار این اندیشه قدسی نفس می‌‌کشیم و این ارزش بزرگی است.

عضو شورای شهر مشهد اظهار کرد: در حقیقت این هست‌هایی که به اعتبار یک اتفاق در کشور برای سرنگونی نظامی که بر پایه خون بیش از ۳۰۰ هزار شهید، استوار شده را به خیابان کشانده و نمی‌توانند مردم را به صحنه بیاورند، عکس این موضوع در خصوص امام اتفاق افتاد.

ناصحی تاکید کرد: یقین داشته باشید مادامی که مردم پای کار امام باشند و از مقام معظم رهبری تبعیت کنند قطعا هیچ اتفاقی برای این کشور رخ نخواهد داد ولو اینکه صدها دانیال، حسین و رسول شهید شوند که حقیقتا که دشمنان این موضوع را درک نمی‌کنند و هیچ فهمی از این موضوع ندارند.

وی بیان کرد: من از سال ۷۶ هم‌رزم شهید رسول دوست‌محمدی بودم که از همان سال‌ها در تمامی صحنه‌های انقلاب چه در آسیب‌های سال ۸۸، ۹۴، ۹۸ و در سال ۱۴۰۱ ایشان پای ثابت همه این اتفاقات برای دفاع از کیان اسلام بود و در نهایت هم مزد خود را دریافت کرد.

عضو شورای شهر مشهد بیان کرد: تمامی شهدای مدافع امنیت مظلومانه شهید شدند و این مظلومیت رمز تداوم مسیر شهدا و انقلاب اسلامی است و این خون‌ها و رشادت‌ها تا ابد باقی خواهد ماند. در خصوص حاج قاسم هم باید بگویم که چه کسی فکر می‌کرد که تمام جمعیت ایران اسلامی برلی دفاع از یک نفر به پا خیزند و این جز لطف الهی و مظلومیت خون شهید نیست.

ناصحی اظهار کرد: از این‌رو امیدوارم همه ما با پیروی از رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب که نقطه امید در مسیر ظهور حضرت حجت است در انجام تکالیف خود موفق شویم. این در حالی است که در روزهای ابتدایی اغتشاشات اخیر مهم‌ترین شایعه‌ای که دشمنان مطرح کردند رحلت ایشان بود که باز هم حضور عزتمندانه و قدرتمندانه ایشان و البته حضور نیروهای انقلابی سرگشته شهادت که بی‌مهابا خود را عرضه می‌کردند برای اینکه آماج سنگ و چوب کسانی شوند که گول خورده بودند و با غرض وارد میدان شده بودند، فتنه را خواباند.

وی تصریح کرد: امید است که امام رضا(ع) این شهدا را از خانواده‌هایشان بپذیرند که حتما پذیرفته‌اند و ان‌شاءالله قسمت همه ما شهادت در رکاب حضرت حجت برای ولایت امیرالمؤمنین(ع) شود.

انتهای پیام
captcha