سربازی برای تربیت یک نسل ضروری است
کد خبر: 4112431
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
معاون سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح:

سربازی برای تربیت یک نسل ضروری است

معاون سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سربازی برای تربیت یک نسل ضروری است، سربازی برای عقبه نیروهای مسلح به عنوان توده‌های مردمی ضروری است و دو اثر مهم برای جامعه دارد نخست نقش تربیتی و دیگری توان رزمی برای عقبه نیروهای مسلح است.

سربازانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، امیر غلامرضا رحیمی پور، معاون سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، امروز 15 دی ماه در مراسم جشنواره حضرت علی اکبر(ع) و تکریم از مقام سرباز که در مرکز همایش های صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد، بیان کرد: سربازی یک تکلیف دینی و است و تمام جوانان ذکور در صورت سلامت جسمانی باید وارد خطه سربازی شوند.

وی ادامه داد: سربازی سخت است و قرار هم نیست آسان شود و امکان‌پذیر نیست و از نام آن هم مشخص است که سرباز قرار است سر خود را برای دین، میهن، انقلاب و کشورش فدا کند، کسی که آماده است سر خود را فدا کند می‌تواند از همه چیز خود که عزیزترین آن جان است، بگذرد.

رحیمی‌پور افزود: حرف من با کسانی است که تخصصی اسم آنان سرباز است وگرنه همه ما سرباز هستیم شهدای بزرگ ما دوست داشتند، نامشان در کتاب سربازی ثبت شود. مطابق قانون وظیفه کسانی که وارد سن 18 سالگی می‌شوند، باید خود را برای وظیفه سربازی معرفی کنند که البته برخی ادامه تحصیل می‌دهند و در مجموع شرایط متفاوت است و در سنین متفاوت وارد چرخه سربازی می‌شوند.

معاون سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: یکی از دغدغه مقام معظم رهبری سربازی است، چرا که سربازی یعنی جوانان این مملکت و در خصوص جوانان چالش‌هایی وجود دارد که از آن می‌توان به کاهش جمعیت کشور اشاره کرد. متاسفانه سبک زندگی تغییر یافته و تک فرزندی افزایش پیدا کرده، سطح سواد بالا رفته و تعداد افراد تحصیلکرده افزایش یافته است. از طرفی تغییر وضعیت اقتصادی نیز باعث به وجود آمدن برخی تغییرات شده که این موارد برخی چالش، برخی تهدید و برخی فرصت هستند.

وی بیان کرد: جوانان امروز ما مانند گذشته نیستند و نیازمند مهارت‌های عمومی و تخصصی لازم برای زندگی در جامعه امروز هستند. امروز دانش گسترش یافته و لذا داشتن دانش فضای اجتماعی، توانایی نه گفتن، کسب مهارت‌های زندگی و... برای ادامه زندگی موثر است. در گذشته سربازی صرفا تامین نیروی انسانی بود، اما امروز سرباز فقط تامین نیروی انسانی نیست و ما مکلف هستیم مهارت‌هایی به آنان آموزش دهیم و لذا یک سرباز باید در دوران سربازی برخی از دانش‌ها و مهارت‌ها را برای خود کسب کند.

سربازی برای تربیت یک نسل ضروری است

رحیمی‌پور اضافه کرد: تلاش شده که در سربازی مهارت‌های عمومی آموزش داده شود تا سربازی هم برای نیروهای مسلح مفید باشد و هم برای فرد خوشایند باشد. نقشه راهی که برای سربازی تعیین شده، این است که علاوه بر تامین نیروی انسانی باید دارای مهارت باشد و در دوران سربازی تعلیم و تربیت کافی را کسب کند.

معاون سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اضافه کرد: نیروهای مسلح اقدامات موثری در این راستا انجام داده و تلاش بسیاری انجام شده سربازی امروز از گذشته شکل مطلوب‌تری دارد و تلاش شده سربازی بومی شود، اما با توجه به آمایش جمعیت کشور و آمایش مرزها که متفاوت است، و امکان بومی شدن به طور صددرصد وجود ندارد.

وی بیان کرد: میزان حقوق سربازان افزایش یافته و طی دو سال حقوق این قشر 10 برابر شده است که مطابق قانون حقوق، معادل حداقل حقوق نیروهای مسلح بود، اما با هماهنگی مجلس شورای اسلامی تبدیل به حداقل حقوق کارکنان لشکری و کشوری شد و تلاش می‌شود روز به روز بهتر شود.

رحیمی‌پور با بیان اینکه امروز اکثر آسایشگاه‌های سربازان از همه امکانات برخوردار است و تلاش شده ارتباط نزدیک با فرماندهان داشته باشند، ابراز کرد: تحقیقات زیادی در این خصوص انجام شده است که افرادی که سربازی رفته‌اند، از لحاظ انضباط ظاهری و معنوی، رفتار اجتماعی، تحمل شرایط نسبت به کسانی که سربازی نرفته‌اند، بسیار متفاوت هستند.

معاون سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در ستاد کل نیروهای مسلح تلاش می‌کنیم سربازی بهینه شود و چشم‌اندازهایی ترسیم شده که سربازی در سال‌های آینده بهتر شود، اما سربازی آسان نمی‌شود، چرا که سربازی و نظامی‌گری آسان نمی‌شود.

وی بیان کرد: سربازی 6 کارکرد دارد، نخست اینکه سربازان با مسائل سیاسی و حاکمیت کشور، مسائل اقتصادی و بازار کار آشنا می‌شوند، کارکردهای اجتماعی نیز دارد و باعث می‌شود قدرت تعامل بالا رود، ضمن اینکه عرصه‌های مختلف از جمله عرصه تحقیقاتی را در سربازی تعریف کرده‌ایم.

رحیمی‌پور اضافه کرد: تلاش کرده‌ایم حقوق ها برابر شود، مدت خدمت‌ها عادلانه باشد و در حال حاضر نیز مدت خدمت کسانی که در شهر خود، با کسی که در مرز خدمت می‌‌کند متفاوت است و این تفاوت را در آینده بیشتر خواهیم کرد.

معاون سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: سربازی برای تربیت یک نسل ضروری است، سربازی برای عقبه نیروهای مسلح به عنوان توده‌های مردمی ضروری است و دو اثر مهم برای جامعه دارد نخست نقش تربیتی و دیگری توان رزمی برای عقبه نیروهای مسلح است.

وی اظهار کرد: ما در جهت مطالبات سربازان برنامه داریم، مطالبات آنها بر حق است و ما نیز تلاش می‌کنیم مطالبات را پیگیری کرده و محقق کنیم، این وظیفه شرعی و قانونی ماست. چشم‌اندازی برای سربازی پیش‌بینی شده که تا چند سال آینده نتیجه خواهد داد.

سربازی برای تربیت یک نسل ضروری است

انتهای پیام
captcha