آغاز پروژه ساماندهی و بهسازی زیرگذر و پارکینگ‌های حرم مطهر رضوی
کد خبر: 4115506
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

آغاز پروژه ساماندهی و بهسازی زیرگذر و پارکینگ‌های حرم مطهر رضوی

با توجه به نزدیک بودن ایام پایانی سال و پیش‌بینی موج تشرف زائران به مشهدالرضا(ع)، آستان قدس رضوی پروژه‌های متعدد بهسازی اماکن متبرکه را آغاز کرده که ساماندهی زیرگذر و پارکینگ‌های حرم مطهر رضوی از جمله مهم‌ترین آنهاست.

پارکینگ حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، با توجه به نزدیک بودن ایام پایانی سال و پیش‌بینی موج تشرف زائران به مشهدالرضا(ع)، آستان قدس رضوی پروژه‌های متعدد بهسازی اماکن متبرکه را آغاز کرده که ساماندهی زیرگذر و پارکینگ‌های حرم مطهر رضوی از جمله مهم‌ترین آنهاست.

بهینه‌سازی سیستم تهویه‌ زیرگذر، ارتقای سطح ایمنی و افزایش علائم کنترل ترافیک و همچنین اصلاح طرح هندسی و خط کشی‌ها در زیرگذر و پارکینگ‌ها، از جمله اقداماتی است که به همت سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی در این پروژه انجام خواهد شد تا زیرگذر حرم رضوی و پارکینگ‌های آن با کیفیت بالاتری در اختیار زائران قرار بگیرد.

معاون عمران سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی در این باره اظهار کرد: با توجه به حجم بالای پارک خودروهای زائران در پارکینگ‌های حرم مطهر در ایام پیک، پروژه ساماندهی زیرگذر و پارکینگ‌های حرم مطهر رضوی به همت سازمان عمران و نگهداری آغاز شده است تا شرایط بهتری برای این میزبانی فراهم شود.

به گفته حیدر حیدری، زیباسازی و نورپردازی متناسب با معماری و فضای پیرامونی حرم مطهر رضوی نیز از دیگر اقداماتی است که در راستای ساماندهی زیرگذر و پارکینگ‌ها در دستور کار قرار گرفته است و در این پروژه اجرایی خواهد شد.

وی هوشمندسازی مدیریت پارکینگ‌ها در همه زیر سیستم‌های زیرگذر و پارکینگ‌ها را نیز از دیگر اهداف این پروژه ساماندهی برشمرد و ادامه داد: توزیع عادلانه و استاندارد فضای پارک در پارکینگ‌ها به‌صورت کاملاً هوشمند اجرا خواهد شد و این سامانه به راننده کمک می‌کند تا برای انتخاب مسیر، محل پارک خودرو و خروج از پارکینگ، کم‌ترین زمان ممکن را صرف کند.

انتهای پیام
captcha