نقش ارتش در شگل‌گیری انقلاب اسلامی
کد خبر: 4135867
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا بیان کرد:

نقش ارتش در شگل‌گیری انقلاب اسلامی

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا گفت: ارتش در دوران مبارزات علیه شاهنشاه، در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقشی مهم داشت. در روزهای پس از پیروزی انقلاب نیز دشمنان به دنبال انحلال ارتش بودند، زیرا می‌دیدند ارتش جمهوری اسلامی برای حفظ انقلاب تمام قد ایستاده است.

امیر سرتیپ رضا آذریان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجابه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، امیر سرتیپ رضا آذریان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا، ظهر امروز اول اردیبهشت ماه، در خطبه‌های پیش از نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) با بیان اینکه ارتش در دوران مبارزات علیه شاهنشاه، در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقشی مهم داشت، اظهار کرد: در روزهای پس از پیروزی انقلاب نیز دشمنان به دنبال انحلال ارتش بودند، زیرا می‌دیدند ارتش جمهوری اسلامی برای حفظ انقلاب تمام قد ایستاده است.

وی با اشاره به ایستادگی‌های ارتش در برابر گروه‌های تجزیه‌طلب، افزود: در ۲۹ فروردین سال ۵۸ امام خمینی(ره) بیانیه‌ای در خصوص وظایف متقابل مردم و ارتش صادر و این روز را به نام ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با اشاره به ایستادگی‌های ارتش در برابر رژیم بعث عراق، اضافه کرد: در روزهای نخست جنگ، این ارتش بود که با دشمن مقابله و سخت‌ترین ضربه‌ها را به آن وارد می‌کرد. ۴۵ روز از آغاز جنگ گذشته بود که ارتش عملیات بزرگ مروارید را انجام داد و نیروی دریایی ارتش عراق را طوری به قعر دریا فرستاد که رژیم بعثی تا آخر جنگ، نیروی دریایی نداشت.

آذریان تصریح کرد: افرادی مانند شهیدان سپهبد صیاد شیرازی و قرنی از فرماندهان ارتش بودند که با ابتکارات خود، باعث تقویت وحدت بین سپاه و ارتش شدند و نتیجه این وحدت، پیروزی در جنگ تحمیلی شد. ارتش هیچ گاه خود را از سپاه پاسداران جدا نمی‌داند و تا همیشه بر شعار «ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی» پایبند است.

وی با بیان اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران از قدرت بالایی برخوردار است، گفت: در سال گذشته نیروی زمینی ارتش بزرگترین رزمایش را در دو مرحله انجام داد و باعث لرزش کاخ سفید شد و مقامات آمریکایی اذعان کردند که تا کنون در ارتش جمهوری اسلامی چنین رزمایش برگزار نشده بود و از تجهیزات پیشرفته ما وحشت کرده بودند و نهایتا اعلام کردند که راهی برای مقابله با جمهوری اسلامی ندارند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با اشاره به اعزام چندین باره ناوگروه نیروی دریایی ارتش به ساحل آفریقا، بیان کرد: نیروی زمینی ارتش بیش از هزار دستگاه تجهیزات و تسلیحات نظامی بر اساس نیازهای عملیاتی و توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته است. بالگردهایی که توان عملیات در شب دارند، پهپادهایی که چندین عملیات انجام می‌دهند و سامانه‌های راداری فوق پیشرفته تنها نمونه‌هایی از این تجهیزات است. ما با این تجهیزات، در حال انجام بهترین مرزبانی هستیم.

آذریان تصریح کرد: کسانی به فکر ایجاد ناامنی در مرزهای ایران اند، بدانند اگر به مرزهای کشور ما نزدیک شوند، پیش از رسیدن به مرزها با آنچنان ضربه‌ای موجه خواهند شد که از عملکرد خود پشیمان شوند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه ارتش فدای ملت است، اظهار کرد: دشمن به دنبال سوءاستفاده از این شعار بود که با تودهنی ملت مواجه شد. ارتش در خصوص محرومیت‌زدایی نیز کارهای بزرگی را انجام داده است. در منطقه شمال شرق، توانسته‌ایم در زمینه‌هایی نظیر راه‌سازی، بهداشت و درمان و آبرسانی خدماتی را ارائه دهیم. در یخبندان زمستان گذشته، اگر تانکرهای سوخت قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق به نیروگاه‌های مشهد نمی‌رسید، شاید مشکلات بسیار زیادی به وجود می‌آمد. همچنین خدماتی هم به در آن شرایط برای مردم تربت جام انجام دادیم. این‌ها همه در راستای وظایف مردمی ارتش است.

انتهای پیام
captcha