کد خبر: 4140918
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه:

آداب خدمت‌رسانی به مردم را رعایت کنیم

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خدمت‌رسانی، گمنامی و عدم توقع تقدیر و تشکر است که نشانه خالص بودن عمل است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌‎الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، عصر امروز یکشنبه، ۲۴ اردیبهشت ماه در جمع امدادگران جمعیت هلال احمر «همایش مبلغان بشردوستی» که در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تقدیر از خدمات و دستاورد‌های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: نهاد ارزشمند و خدوم هلال احمر در سختی‌ها پناه آسیب‌دیدگان بوده و به سهم خود از خدمات این عزیزان فداکار، صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی اهل نیکی و احسان را مورد محبت خداوند دانست و افزود: در روایات متعدد از پیامبر مکرم (ص) نقل شده است، برترین انسان‌ها کسانی هستند که بیشترین خدمت را به مردم رسانند. البته خدمت و منفعت منحصر به منافع مادی نیست بلکه خدمات معنوی و روحی گاهی ارزش بسیار بالاتری از منافع مادی به همراه دارند.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به روایتی از امام حسین (ع)، گفت: حضرت سیدالشهداء (ع) می‌فرماید: «نیاز مردم به ما نعمتی از نعمت‌های خداست»؛ بنابراین باید قدردان این نعمت بود و نباید نسبت به رفع این نیاز‌ها ملول و خسته شد.

وی خدمت‌رسانی به مردم گرفتار را دارای آدابی دانست و یادآور شد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خدمت‌رسانی، گمنامی و عدم توقع تقدیر و تشکر است که نشانه خالص بودن عمل است. این ویژگی به شکل برجسته‌ای در خدمات جمعیت هلال احمر دیده می‌شود، گرچه ما وظیفه داریم به سهم خود قدردان خدمات آنان باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به جانفشانی خالصانه شماری از طلاب و روحانیون در حوادث غیرمترقبه از جمله دوران شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: لازم است با همکاری جمعیت هلال احمر، طلاب و فضلای آماده به خدمت و مخلص، ساماندهی شوند که خوشبختانه در تفاهم‌نامه‌های همکاری میان مراکز حوزوی و هلال احمر زمینه این مهم فراهم شده است و ان‌شاءلله اثرات این همکاری‌ها به زودی در داخل کشور و عرصه‌ بین‌الملل آشکار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha