اجرای نمایش خیابانی با محوریت «ازدواج آسان» در نیشابور
کد خبر: 4143244
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

اجرای نمایش خیابانی با محوریت «ازدواج آسان» در نیشابور

مسئول امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: نمایش خیابانی «هفت بعلاوه یک» با هدف ترویج ازدواج آسان در این شهرستان، به روی صحنه می‌رود.

ازدواج آسانحمیدرضا آتشی، مسئول امور هنری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: نمایش خیابانی «هفت بعلاوه یک» به نویسندگی علی پیکار و کارگردانی محسن مسعودی‌‌فر، هنرمند نیشابوری در سطح شهر نیشابور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در این نمایش خیابانی محسن مسعودی‌فر، محمدموسوی، متینااسلامی، هما سعادت، علی پیکار، زینب بتوئی، عرفان نیرآبادی، محمدامین معتمدی و کیارش رفیعی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

آتشی گفت: این نمایش به تهیه‌کنندگی آموزشگاه هنرهای نمایشی مسعودی‌فر بوده و طراح گریم مرضیه متقی نژاد، دکور نویدحاجی بیگلو، طراح لباس پرنیان مسعودی‌فر، پوستر علی پیکار، موسیقی امیرمهدی ناصری و علی حاجی بیگلو و ساخت عروسک مرضیه متقی نژاد به عنوان عوامل همکاری دارند.

مسئول امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با اشاره به لزوم فرهنگسازی در راستای ترویج ازدواج آسان، بیان کرد: داستان این نمایش در خصوص ازدواج آسان است. در این نمایش رستم تصمیم دارد که ازدواج کند و از فردوسی می‌خواهد وی را در این راستا یاری کرده تا ازدواج کند و در این شرایط فردوسی تصمیم می‌گیرد با کمک و راهنمایی حکیم عمرخیام نیشابوری هفت‌خوانی متفاوت برای رستم بگذارد، تا اگر رستم توانست در این هفت‌خوان موفق شود، اجازه ازدواج به رستم داده شود و این داستان با فراز و فرودهایی ادامه یافته و پایان می‌یابد.

آتشی گفت: نمایش خیابانی «هفت بعلاوه یک» پس از اجرا در سالروز بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری در روزهای پنجشنبه، ۴ خردادماه، در بوستان ارغوان این شهرستان و جمعه ۵ خرداد در جلوگاه آرامگاه خیام نیشابوری در ساعت ۱۹.۳۰ ویژه عموم علاقه‌مندان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha