نگارش ۲۵۰ کتاب به ۲۷ زبان درباره امام رضا(ع)
کد خبر: 4143650
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
مدیر زائران غیرایرانی حرم رضوی مطرح کرد

نگارش ۲۵۰ کتاب به ۲۷ زبان درباره امام رضا(ع)

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد ذوالفقاری گفت: تاکنون بیش از ۲۵۰ عنوان کتاب با موضوع امام رضا(ع) و معارف رضوی به ۲۷ زبان مختلف منتشر شده است که این کتاب‌ها به مراکز اسلامی سراسر دنیا و مراکزی که مرتبط با محبان و علاقه‌مندان امام رضا(ع) هستند، توزیع و ارسال می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد ذوالفقاری، مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضویحجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد ذوالفقاری، مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص اقدامات آستان قدس برای معرفی امام هشتم(ع) در عرصه بین‌الملل گفت: معرفی امام رضا(ع) در عرصه بین‌الملل بخش‌های بسیاری دارد که بخشی برای اطلاع‌رسانی زائران غیرایرانی است که از طریق شبکه مخاطبان صورت می‌گیرد و بخشی از آن ارتباط مستقیم با زائرانی است که هرساله به‌صورت مستمر به حرم امام رضا(ع) مشرف می‌شوند و جمعیت آنها بین پنج تا هفت میلیون نفر است که از 50 کشور مختلف جهان هستند.

وی ادامه داد: افرادی که به‌صورت مستمر به مشهد مشرف شده و ارتباط مستقیمی با آنها ایجاد می‌شود سالیانه با مشاهده برنامه‌های حرم، به‌نوعی مُبلغ حضرت رضا(ع) و برنامه‌های حرم می‌شوند و در واقع این بخش ویژه زائران و علاقه‌مندانی است که سالهاست با حرم مطهر رضوی ارتباط دارند و شماره‌ها و کانال‌های ارتباطی آنها ثبت شده است و به‌صورت مستمر در قالب ارسال کتاب، ایمیل‌های مناسبتی و عکس‌نوشته‌ها و ...  با آنها ارتباط داریم.

مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی تصریح کرد: بخش دیگری از برنامه‌ها، برنامه‌های ترویجی شامل همایش‌ها، کنگره‌ها و... است مانند کنگره جهانی حضرت رضا(ع) که سال آینده برای پنجمین‌بار در مشهد در زمان ولادت امام رضا(ع) برگزار می‌شود که در آن نزدیک 200 نفر از اندیشمندان جهان اسلام حضور پیدا می‌کنند که این افراد می‌توانند یکی از کانال‌های بسیار مؤثر و موفق در معرفی امام هشتم(ع) در عرصه بین‌الملل باشند.

ذوالفقاری اظهار کرد: انتشار کتاب‌هایی در خصوص امام رضا(ع) به زبان‌های مختلف جهانی یکی دیگر از برنامه‌ها برای معرفی حضرت در عرصه بین‌الملل است و تاکنون بیش از 250 عنوان کتاب با موضوع امام رضا(ع) و معارف رضوی به 27 زبان مختلف منتشر شده که شامل زبان‌های اردو، ترکی استانبولی، فرانسوی، آلمانی، چینی و ... است و این کتاب‌ها به مراکز اسلامی سراسر دنیا و مراکزی که مرتبط با محبان و علاقه‌مندان امام رضا(ع) هستند، توزیع و ارسال می‌شوند.

وی گفت: امکان برگزاری نشست‌های تخصصی و علمی به زبان‌های غیرایرانی در حرم مطهر رضوی یکی از مهمترین ظرفیت‌ها است که می‌تواند در اختیار دانشجویان و اساتید قرار گیرد؛ همچنین پذیرای دانشجویان و اساتید در مدیریت زائران غیرایرانی و سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی هستیم.

انتهای پیام
captcha