آیین‌نامه صدور و مجوز فعالیت‌های تبلیغی تدوین شد
کد خبر: 4147379
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

آیین‌نامه صدور و مجوز فعالیت‌های تبلیغی تدوین شد

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: بعد از جلسات گوناگون، آیین‌نامه مشترکی برای صدور مجوز و فعالیت‌های تبلیغی تدوین شد تا همه نهادها و گروه‌های جهادی بر اساس یک قاعده مجوز بگیرند و به نقطه‌ای خاص اعزام شوند.

حسین ملانوریبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملانوری، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه در نخستین نشست هم‌اندیشی «تبلیغ، چالش‌ها و راهکارها» که در اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه در شهر مقدس قم برگزار شد، اظهار کرد: دبیرخانه شورای هماهنگی تبلیغ با جدیت به کار خود مشغول است و نمایندگانی از همه نهادهای فرهنگی و تبلیغی در آن عضو هستند.

وی افزود: البته هماهنگی کامل همه مجموعه‌های تبلیغی دشوار است ولی در بخشی از کارها هماهنگی خوبی شکل گرفته است.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه به شورای «همت» اشاره و ابراز کرد: در حال حاضر سه نماینده از حوزه علمیه، دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات در این شورا حضور دارند که بیش از دو سال از شکل‌گیری آن می‌گذرد و ۳۰۰ جلسه هم برگزار کرده که شامل جلسات اصلی شورا و نیز کمیته‌های جنبی است.

وی ادامه داد: شورای همت در دو بخش همکاری‌ها را سامان‌دهی می‌کند که بخش نخست، به آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها مربوط است تا تداخلی به وجود نیاید.

ملانوری تصریح کرد: بعد از جلسات گوناگون، آیین‌نامه مشترکی برای صدور مجوز و فعالیت‌های تبلیغی تدوین شد تا همه نهادها و گروه‌های جهادی بر اساس یک قاعده مجوز بگیرند و به نقطه‌ای خاص اعزام شوند.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با بیان اینکه بر این اساس گروه‌های تبلیغی محدوده جغرافیایی خاصی را در شهر، استان یا کل کشور زیر پوشش می‌گیرند، گفت: در بخش‌های اعزام، نظارت و تبلیغ مجازی و آموزش مهارت‌های کاربردی هم کمیته‌های مختلفی شکل گرفته است.

وی به بخش دوم که شامل هماهنگی‌های موردی است، اشاره و اظهار کرد: در واقع این بخش مربوط به مناسبت‌های تبلیغی است و سه مجموعه حاضر در شورا را هماهنگ با هم پیش برده است.

ملانوری با بیان اینکه مقرر شده است از این پس از شهر قم، فقط اعزام به صورت تخصصی باشد، تصریح کرد: در مجموع بیش از ۲۵ هزار اعزام مبلغ طی ماه رمضان امسال صورت گرفته که اگر مبلغان امین و مستقر را هم در نظر بگیریم، حمایت از ۶۰ هزار نفر مبلغ صورت گرفته است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه افزود: به این ترتیب حوزه‌های علمیه، سازمان اوقاف و دفتر تبلیغات در حقیقت یک مجموعه تبلیغی به شمار می‌روند و تفاوتی بین مبلغان آنها نیست.

وی بیان کرد: مردم هم تفاوتی بین مبلغان اعزامی قائل نمی‌شوند و مبلغ دینی را به همین عنوان می‌شناسند نه اینکه از کدام مرکز اعزام شده باشد و اگر کار خوبی صورت بگیرد، می‌گویند حوزه علمیه عملکرد موفقی داشته است و اگر هم نتیجه خوبی حاصل نشود، همین حرف زده می‌شود.

انتهای پیام
captcha