آزادی 1300 زندانی جرایم غیرعمد و مالی با کمک خیران
کد خبر: 4149749
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
در سال گذشته صورت گرفت؛

آزادی 1300 زندانی جرایم غیرعمد و مالی با کمک خیران

رئیس کل دادگستری خراسان رضوى گفت: یکی از سیاست های ما کاهش جمعیت زندان‌هاست. در سال گذشته، با کمک خیرین بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان کمک جمع‌آوری شد و با این میزان توانستیم ۱۳۰۰ زندانی جرایم غیرعمد و مالی را آزاد کرده و به جمع خانواده‌هایشان بازگردانیم. 

غلامعلی صادقی رئیس کل دادگستری خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، غلامعلی صادقی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی، امروز دوم تیرماه، در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع)، اظهار کرد: در جریان اغتشاشات سال گذشته، کسانی بودند که تحت تأثیر معاندین و جریانات ضد انقلاب، مرتکب جنایاتی شدند‌‌. دستگاه قضایی پرونده این افراد را با فوریت رسیدگی و احکام قاطعی را برای آنان صادر کرد و نتایج اجرای احکام به محضر شما مردم اعلام گردید‌. به عنوان مثال، در پرونده شهادت دو بسیجی عزیز شهرمان در خیابان حر عاملی، ضابطین سریعا عوامل این جنایت را دستگیر کردند و حکم قاتل این دو شهید به نحو مطلوب اجرا شد. 

وی افزود: همچنین در جریان ناآرامی‌های سال گذشته، تعداد بسیاری جوانانی بودند که تحت تاثیر فضای مجازی، در تجمعات شرکت کرده بودند و رفتار مجرمانه از آنان سر زده بود. این افراد شناسایی و دستگیر شدند و همکاران ما پرونده‌های آنان را برای ارسال به دادگاه کامل کردند، اما در دهه فجر، با عفو رهبری، این جوانان بخشیده شدند و هیچ اثری هم از پرونده آنان در مراجع قضایی باقی نماند. سپس که ما با تعدادی از این جوانان صحبت کردیم، همگی پشیمان و درصدد جبران بودند. 

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی همچنین با اشاره به تلاش‌های قوه قضائیه برای تحقق شعار سال، ابراز کرد: قوه قضائیه از ابتدای سال، تلاش برای تحقق شعار سال را در دستور کار خود قرار داده است. در همین راستا برای فعالان اقتصادی، شعب ویژه‌‌ای در نظر گرفته‌ایم تا اگر برای آنان پرونده‌ای تشکیل شد، این پرونده‌ها خارج از نوبت و در شعب مخصوص مورد رسیدگی قرار گیرد. همچنین همکاران ما بخش قابل توجهی از ساعات اداری را برای سرکشی به واحدهای تولیدی قرار داده‌اند‌ و در سطح استان، از بیش از ۲۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی بازرسی‌هایی صورت گرفته و خواسته‌های فعالین اقتصادی شنیده شده است. نتیجه این اقدامات، این شد که بیش از ۷۵۰ واحد تولیدی و صنعتی که در آستانه ورشکستی قرار داشتند، با تلاش همکاران ما به چرخه فعالیت بازگشتند. 

صادقی با بیان اینکه از سیاست های دیگر ما این است که از تمام ظرفیت‌های مردمی برای توافق در پرونده‌های حقوقی استفاده کنیم، گفت: تا کنون کمک‌های خوبی از سمت متدینین و معتمدین جامعه و خصوصا خدام حرم مطهر رضوی در این خصوص صورت گرفته و خواسته ما از آنان این است که همچنان در ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی، به ما یاری رسانند. 

وی با بیان اينکه از سیاست های دیگر ما کاهش جمعیت زندان‌هاست، اضافه کرد: در سال گذشته، با کمک خیرین بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان کمک جمع‌آوری شد و با این میزان توانستیم ۱۳۰۰ زندانی جرایم غیرعمد و مالی را آزاد کرده و به جمع خانواده‌هایشان بازگردانیم. 

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با بیان اينکه سیاست دیگر ما برخورد قاطع با هنجارشکنان خصوصا در حوزه عفاف و حجاب است، اظهار کرد: نیروهای امنیتی جان بر کف، مدیران صالح، معلمین باوجدان، پزشکان متعهد و بازاریان منصف، همه این افراد در دامن مادر دارای عفاف و حجاب قابل تربیت اند‌. بنابراین حجاب سرمایه‌ای است که همه ما وظیفه داریم از آن حفاظت کنیم. 

صادقی ادامه داد: در استان ما به برکت همجواری با حرم مطهر رضوی، تنها عده قلیلی از افراد در چارچوب عفاف و حجاب نمی‌گنجند و یک سری رفتارهای هنجارشکنانه دارند‌. ما برای برخورد با این عده قلیل، هم دستورات لازم را به نیروهای نظامی داده‌ایم و هم از برنامه‌های دولت حمایت می‌کنیم تا ضمن ایجاد دلگرمی برای اکثریت جامعه که خواستار عفاف و حجاب هستند، اقلیتی که رفتار هنجارشکنانه دارند نیز در آینده نزدیک متوجه شوند بی‌حجابی خواسته دشمن است. اگر با تذکراتی که تا الان صورت گرفته است، برای ما مسلم شد که بی‌حجابان قصد ندارند از مسیر خود بازگردند، با شعب ویژه‌ای که تعیین کرده‌ایم، برخورد شدیدی با این افراد خواهیم داشت. 

وی تاکید کرد: اگر در بحث عفاف و حجاب برخورد قاطع نکنیم، ضررهایی را در آینده می‌بینیم که با هیچ اقدامی قابل جبران نیست‌. بنابراین اگر در فضای مجازی چند شبکه معاند علیه این اقدامات ما فضاسازی می‌کنند، ما هرگز تحت تاثیر قرار نخواهیم گرفت و مسیر قانونی و شرعی و خواسته شما مردم متدین را پیگیری می‌کنیم. 

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با بیان اينکه سیاست دیگر قوه قضائیه برخورد قاطع با متجاوزین به اموال عمومی و دولتی است، گفت: با کسانی که به منابع طبیعی و اموال عمومی دست‌درازی می‌کنند، حتما برخورد می‌شود. در سال گذشته از بیش از ۱۳۰۰ هکتار اراضی که مورد تصرف متجاوزین قرار گرفته بود، رفع تصرف شد. 

صادقی همچنین با اشاره به وجود مشکل آب در استان، بیان کرد: ما جزو استان‌های کم‌بارش هستیم‌ و شدیدا مشکل آب داریم و باید از منابع موجود حفاظت کنیم. حتما با کسانی که با حفر چاه‌های غیرمجاز، به منابع آبی دست‌درازی می‌کنند، برخورد خواهد شد. 

انتهای پیام
captcha