شاعر نیشابوری برگزیده سوگواره شعر عاشورایی اقوام و عشایر شد
کد خبر: 4163118
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

شاعر نیشابوری برگزیده سوگواره شعر عاشورایی اقوام و عشایر شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی نیشابور گفت: شاعر گویشی سرای پیشکسوت نیشابوری در سیزدهمین سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام و عشایر کشور به عنوان برگزیده انتخاب شد.

سوگواره ملی شعر عاشوراییبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا سیدآبادی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی نیشابور، اظهار کرد: حدود ۱۰۰ شعر قابل بررسی از ۳۵ شاعر برتر به دبیرخانه سیزدهمین سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام و عشایر کشور رسید که پس از داوری ۱۶ اثر برگزیده انتخاب شد.

وی ادامه داد: در این سوگواره شاعرانی از اقوام مختلف با گویش‌های کردی، آذری، لری بختیاری و لک، عربی خوزستان وایل خمسه، قشقایی، ترکمن، نیشابوری و کردشولی به شعرخوانی پرداختند.

سیدآبادی بیان کرد: این رویداد در راستای تبلیغ و ترویج اعتقادات و فرهنگ با ارزش و اصیل اقوام و عشایر غیور و نمایش واقعی چهره دینی و ملی این جامعه بزرگ برگزار شد.

رئيس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور گفت: در سیزدهمین سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام و عشایر کشور که در صدرای استان فارس برگزار شد، عباسعلی حشمتی، شاعر گویشی سرای پیشکسوت نیشابوری برگزیده این دوره از سوگواره با لهجه شیرین نیشابوری شعرخوانی کرد و مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha