18 کرسی مجلس متعلق به نمایندگان خراسان رضوی است
کد خبر: 4202602
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

18 کرسی مجلس متعلق به نمایندگان خراسان رضوی است

استاندار خراسان رضوی گفت: 815 نامزد خراسان رضوی برای 18 کرسی رقابت خواهند کرد.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، امروز 10 اسفندماه، با حضور در استودیو انتخابات در محل استانداری، در خصوص آخرین اخبار انتخاباتی در خراسان رضوی، اظهار کرد: خوشبختانه زمینه و نیازمندی برای انتخابات فراهم شده و با آمادگی کامل در سراسر استان به استقبال مردم عزیر خواهیم رفت.

وی ادامه داد: ساعت هشت صبح، همه شعب آماده حضور مردم هستند. 4 میلیون 750 هزار نفر واجد شرایط رأی‌دهی در سراسر استان داریم که در این انتخابات، درسرنوشت خود مشارکت خواهند کرد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: بعد از تهران، بیشترین واجد شرایط در خراسان رضوی هستند و از مجموع 8 نامزد برای مجلس خبرگان 6 نفر منتخب خواهند بود.

نظری بیان کرد: از مجموع 815 نفر کاندیدای مجلس شورای اسلامی در استان خراسان رضوی، 18 کرسی مجلس را به دست خواهند گرفت که این تعداد نامزدها در 12 حوزه انتخابیه هستند و مشهد دارای 5 نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: حوزه انتخابیه سبزوار و نیشابور ۲ نماینده را انتخاب خواهند کرد و ۹ حوزه دیگر تک نماینده خواهند بود.

استاندار خراسان رضوی گفت: ۴۶۲۷ شعبه برای اخذ آرای مردم تعیین شده است که از این تعداد ۴۵۷۲ شعبه مربوط به خراسان رضوی است که آرای انتخابات خبرگان نیز در آن اخذ می‌شود.

نظری بیان کرد: از آنجا که حوزه انتخابیه فاروج از خراسان شمالی با قوچان مشترک  است. ۵۵ شعبه اخذ رأی به مجموع اضافه و در مجموع ۴۶۲۷ شعبه اخذ رأی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: از مجموع 815 نامزد این دوره از انتخابات 697 آقا و 118 خانم در سطح استان کاندید شدند ضمن اینکه صندوق‌های رأی مجلس خبرگان آبی‌رنگ و صندوق‌های رأی مجلس شورای اسلامی قرمزرنگ است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی مجلس شورای اسلامی قانون‌گذاری است، اظهار کرد: نمایندگان باید به دنبال تصویب قوانین مشکل‌گشا در راستای رفع مشکلات مردم باشند.

وی گفت: با توجه به اینکه قانون تاثیرگذار است، لذا وظیفه منتخبان مردم این است که به تصویب قوانین مبتنی بر نیازمندی جامعه اقدام کنند، این نیز در مقیاس استانی نیز شامل رفع موانع و مشکلات استان است و می‌توانیم با تعامل فی مابین با استفاده از ظرفیت نمایندگان مشکلات استان را نیز حل کنیم.

نظری در خصوص برگزاری انتخابات دور دوم گفت: اگر برابر قانون 20درصد رأی اعتماد مردم جلب نشود، باید انتخابات در دوره دوم برگزار شود.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: این است که شمارش آرا به موقع انجام شود، در شهرستان‌هایی که واجد شرایط و نامزد بیشتر هستند، شمارش آرا مدت زمان بیشتری را خواهد گرفت.

نظری افزود: آنچه به ما گزارش شده در خصوص تخلفات بسیار کم بوده، اما اقدامات ما در ساعات باقی‌مانده مهم است و مهمترین این موارد این است که امیدواریم با بصیرت مردم مشارکت حداکثری را در انتخابات خوبی رقم بزنیم.

انتهای پیام
captcha